Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Anon20200101 »

Zo, dat transitiedoel wat ik had, meedoen aan het (amateur) WK disc golf in de vrouwen 40+ divisie?
Ik heb dus gewonnen.
en heb het geweten ook; ik ben al een week lang bezig met aannames en aantijgingen of zelfs beschuldigingen te ontkrachten, om te vragen om respect bij het gebruik van juiste pronouns, enzovoorts.
En heb een 7 pagina lange respons geschreven waarin ik een en ander uitleg. ( zie https://www.dropbox.com/history/Reply%2 ... +title.pdf )

In de tussentijd ben ik ook nog eens bevestigd als een van de twee gekozen bestuursleden bij de wereldwijde bond. Ik was hier van 2015-17 ook al bestuurslid.

Ik probeer sterk te blijven, zodat zij die na mij komen, of (nog) niet zo sterk zijn om dit verbale geweld te kunnen verdragen, maar pfew... het is wel pittig.
Omdat het overgrote deel van de haatberichten uit de VS komt, en vooral tijdens hun avond geschreven wordt, slaap ik nog maar amper. Het is nu 7.48am, en ik zeg al 3 uur hardop "kom op, je moet naar bed toe".
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Sander »

Knap van je! Sterkte meis!

:hug2:
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Benjamin »

Rot voor je zeg.

Ik vraag me wel af hoe dit moet in de sport. Er zullen steeds meer transgender sporters komen die (in het geval van mtf-transgenders) het voordeel hebben van hun verleden. Wat is wijsheid, en wat is eerlijk tegenover iedereen?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Marijn »

Goed gedaan. Gefeliciteerd!

Lijkt me dat je wel wat beters te doen hebt 's nachts. Bijkomen van je werk c.q. zorgen dat je fit bent voor het volgende concert. Sterkte met alle reacties. *hug*
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Anon20200101 »

Benjamin schreef: 05 aug 2019, 11:27 Er zullen steeds meer transgender sporters komen die (in het geval van mtf-transgenders) het voordeel hebben van hun verleden.
Dat is nu juist het punt; IS dat verschil er wel? Er is nog steeds geen study to end all studies naar gedaan. Er zijn net zo veel studies die stellen dat er WEL voordeel is, als die die dit ontkennen.

In mijn geval, ben ik bijna al mijn kracht kwijtgeraakt, en heb daardoor ook veel werpafstand verloren (van gemiddeld 100-110m met uitschieters naar 115-120m) ben ik naar gemiddeld gezakt 75-90m
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Vethrvolnir »

@LauraHeleneN
niet cool van die lui.
als een hele praktische insteek
als er genoeg mtf en ftm atleten zijn in de toekomst een eigen competitie starten naast de cis m en cis f en intersekse atleten? meer categorieen?
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Anon20200101 »

Hoe leuk het ook eventueel klinkt, eein eigen transgender divisie, het is moreel en ethisch zeer verwerpelijk een transgender persoon the DWINGEN uit de kast te komen als transgender. Denk aan al die transgender mensen die stealth an/of anoniem willen leven.
Niet iedereen is er naar de buitenwereld zo open over als ik.

Net zoals je een homoseksueel persoon ook niet mag dwingen om zich als zodanig te outen, mag je dat bij transgender mensen ook niet.
En dan he bik he tnog niet eens over het absurde maar niet onmogelijke scenario dat in de VS een of andere fanatiekeling het op z'n heupen krijgt en met een AR-15 alle spelers in de transgender divisie neermaait. Als ik de intentie en intensiteit van de haatberichten aan mij gericht mag geloven zou dat daadwerkelijk kunnen gebeuren. Let wel, al deze haatberichten stammen uit de VS. En daar worden clubs waar homo's komen gewoon onder schot genomen om precies die reden (Pulse, Orlando 12/6/16)
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door AnneCeleste »

Heftig hoor, Laura! En ook gefeliciteerd natuurlijk :)

Deze kwestie is echt heel lastig. Kijk bijvoorbeeld naar Caster Semenya, die van nature een hoog testosteron niveau heeft. Ik weet niet wat er uiteindelijk uit die situatie komt, maar op een gegeven moment moest zij kiezen óf T-blockers nemen, óf meedoen met de mannen.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat al heel snel nadat ik begon met HRT, mijn uithoudingsvermogen (en kracht) enorm af nam; ik kan absoluut niet meekomen met de tijden die ik neerzette mét T. Hoe moet dat dan met transvrouwen die geen HRT kunnen of willen nemen? Over NBs nog maar niet te spreken.

Moeten we straks maar sportdivisies maken voor mensen onder en boven een bepaalde testosteron-niveau? Dat is toch ook raar?

En de transphoben, die zal je in ieder geval nooit overtuigen dat je geen voordeel hebt als transvrouw. De enige manier om hun tevreden te stellen is door niet te bestaan.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Anon20230219 »

Tja het blijft moeilijk, transgenders en sport.
Zoals je terecht opmerkt hebben wij als MTF geen voordeel meer van het verleden, door de hormoon therapie verlies je zoveel kracht dat je gewoon als vrouw gezien moet worden.
Dat je gewonnen hebt is je eigen inzet geweest, vind het goed van je dat je van je af hebt gebeten.
Al zou dat eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Kritiek en verbaal geweld na winnen van wereldtitel

Bericht door Anon20200101 »

Flapke schreef: 07 aug 2019, 11:25 En de transphoben, die zal je in ieder geval nooit overtuigen dat je geen voordeel hebt als transvrouw. De enige manier om hun tevreden te stellen is door niet te bestaan.
Ja, volgens hen is dat de oplossing, en zijn we egoisten en zielig en ziek en te zwak om man te durven te zijn....