Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Gevoelens die je met de wereld deelt
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door mystory.nicky »

Hoihoi
Ik ga in dit toppic 2 dingen behandelen: 1 mijn vlog met de meest gestelde vragen, en 2 rare jongens die je opeens toevoegen.

1 de vlog:
Ik heb een vlog gemaakt over vragen die vaak gesteld worden en soms op de gekste momenten:
In deze vlog beantwoord ik deze 14 vragen:
* Ben je geboren als jongen of als meisje?
* Wanner kwam je er achter van nu wil ik een meisje zijn?
* Waarom verkleed je je niet gewoon?
* Vind je je zelf nu aantrekkelijk?
* Wanneer zeg je dat je transgender bent?
* Heb je nu een penis of een vagina?
* Kan je het onderdrukken?
* Walg je van je oude lichaam?
* Ga je naar het vrouwen of mannen toilet?
* Praat je nog met je oude stem?
* Heb je ooit gedacht terug te willen?
* Hoe reageren mensen op je?
* Wat wil je nog aan je zelf veranderen?
* Ben je nu gelukkiger?

Like, reageer en abonneer op mijn kanaal (vergeet het belletje niet aan te klikken, zodat je een melding krijgt als ik een nieuwe video plaats:). Thanksss ❤ ❤ ❤



2 het punt van de rare jongens

Nou het volgende punt,
Via insta en snapchat krijg ik veel nieuwe vriendschapsverzoeken, en de manier waarop verbaast me enorm. Nou weet ik heel goed dat dit speelt en vrouwen daar veel mee te maken hebben maar toch wil ik het graag met jullie delen.
-Jongens die gelijk dickpicas sturen en om sexting vragen
-Jongens die er alles aan doen om met je op date te willen
-Maar als ze er achterkomen dat je trans bent rennen ze weg.
Of als ie zegt "sorry ik ben bezet, ik heb een relatie" krijg je de reactie: "nou en, dat hoeft hij niet te weten..." en ik zeg "nou ehm ik ben lesbisch" krijg ik terug "ooooh wil je dan trio" zeg ik weer "Nee, ik heb geen interesse in een man". Krijg ik weer terug "Je moet toch echt een keer een pik ervaren" Dan zet ik me laatste uitspraak in: "Ik ben transgender" dan gebeuren er 2 dingen, of ze kikken er op hebben geen respect en ik blokkeer en verwijder ze of ze blokken mij gelijk.

Inmiddels geef ik de tekst als iemand een vaag gesprek begint:
"Hoi ik ben Nicky, transgender lesbisch en bezet. Behandel een meid met respect. Geen sexting please. En als je me hierdoor verwijderd dan spoor je niet maar ik besteed daar ook geen aandacht aan en wens je heel veel sterkte met je leven. Zo wat een opening. Hoi. Hoop dat je normaal kan snappen en me op een normale manier volgt...."

Een klein aantal jongens reageren respect vol, een groot deel verwijderd en blokkeert me gelijk en sommige zeggen nog wel eens iets terug waarin deze reactie mij het meest verbaasde: Deze jongen voeg me toe, begint een leuk lief gesprek, geeft me complimentjes, ik vertelde dat ik vlogte, hij vroeg waarover, ik zei over mijn transitie, hoe bedoel je zei hij, geef anders je youtube, nadat ik die gegeven had kwam deze reactie:
"Vat het vooral niet te persoonlijk op want ik bedoel het echt niet slecht maar ik vindt het gewoon een beetje raar om met een transgender om te gaan, het spijt me echt hoor. Ik wil je geen slecht zelfbeeld geven maar ik heb liever geen contact met transgenders, het ligt waarschijnlijk wel aan mij hoor en niet aan jou nogmaals sorry."

Ik vind de respect volle en complimentjes fijn tot een bepaalde hoogte. Dat doet je toch goed, maar blijf het belachelijk vinden dat transgenders nog steeds niet als normaal wordt gezien, eerst complimentjes geven over hoe ik er uit zie, en aangeven dat je me gewoon wil volgen en verder niks, maar als ze weten dat je trans bent direct verwijderd worden...

Dat vrouwen in het algemeen lastig worden gevallen door jongens, terwijl jongens denken dat vrouwen het prettig vinden vind ik ook echt niet meer passen in deze tijd, maar wordt te weinig aandacht aan besteed om hier wat aan te veranderen.
Zo heb ik meegemaakt dat een oudere man kusjes geluiden maakt naar me in de bus en ik me totaal niet veilig voelde.
Er een jongen tegen me aan stond te schuren in een overvolle bus en ik dat pas door had toen ik de bus uit stapte en zijn bobbel in zijn broek zag.
en dan hebben we het nog niet over wat er allemaal naar vrouwen geroepen wordt.

Mijn grote vraag aan jullie is
Hoe kunnen wij er voor zorgen dat transvrouwen(en mannen) meer geaccepteerd gaan worden?
Hoe kunnen wij er voor zorgen dat vrouwen nog meer geaccepteerd gaan worden?
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door Matijs »

Mooie vlog, Nicky! Fijne rustige houding en manier van praten + goede antwoorden!
###
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door vickyblauw »

Punt 2 is de reden dat ik mijn Facebook account heb opgeheven.
Ik werd gek van alle aanzoeken, verzoeken en opmerkingen.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door Anon20230219 »

Houdt er rekening mee dat als je je teelballen laat weghalen je seksleven wel zo goed als voorbij is.
Ik zelf ben van Androcur overgestapt naar Progesteron en dat zorgt er voor dat je borstgroei in tact blijft maar je bent er niet ziek van als Androcur.
Uit een meting welke ik een paar weken geleden heb gehad bleek dat mijn vrouwelijk hormoon spiegel netjes was en het testo gehalte op een acceptabel niveau.
En moet ook toegeven dat op intiem vlak dingen weer beter werken dan in de periode met Androcur.

Leuke vlog in elk geval.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door AnneCeleste »

Lisa1973 schreef: 20 mei 2020, 22:51 Houdt er rekening mee dat als je je teelballen laat weghalen je seksleven wel zo goed als voorbij is.
Huh, hoe kom je daar nou bij? Ook lullig voor iedereen die een vagina heeft laten installeren.
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door MichelleB »

Ehm ik ben zo'n 8 maanden post-op en ik ben volgens mij nog nooit zo seksueel actief (met 1 partner) geweest dan in het afgelopen half jaar. Paar keer per week toch zeker.

Deze topic ga ik niet kapen tho. Bij interesse typ ik wel een keer een verslag uit
-Life is a work in progress-
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door mystory.nicky »

Lisa1973 schreef: 20 mei 2020, 22:51 Houdt er rekening mee dat als je je teelballen laat weghalen je seksleven wel zo goed als voorbij is.
Dat is niet waar, ken meerdere meiden die dat gedaan hebben. Is niks veranderd....

Lisa1973 schreef: 20 mei 2020, 22:51 Leuke vlog in elk geval.
Thanks:)
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door Anon20230219 »

mystory.nicky schreef: 21 mei 2020, 16:40
Houdt er rekening mee dat als je je teelballen laat weghalen je seksleven wel zo goed als voorbij is.


Dat is niet waar, ken meerdere meiden die dat gedaan hebben. Is niks veranderd....
Bron Isala:
Een direct gevolg van de operatie is dat u geen erectie meer kunt hebben. Soms kunt u wat last hebben van opvliegers.

Als je 1 teelbal laat weghalen geldt dit overigens niet, Artsen doen deze ingreep eigenlijk alleen als daar kanker wordt vastgesteld.

Hier het verhaal van iemand welke zijn beide testikels moest laten weghalen:

Seksleven

Het verlies van beide zaadballen heeft een negatieve invloed op het seksleven van Ralph. ‘Maar dat is niet de enige oorzaak. Voordat ik mijn ballen verloor, zat ik al zeven tot acht jaar in de medische molen met urologische problemen. Overal moest ik mijn broek laten zakken, waardoor ik het gevoel had dat mijn geslachtsorgaan een soort publiek bezit werd. Ook kon ik niet sporten en lichamelijk bezig zijn, terwijl ik voor mijn medische problemen topfit was. Daarbij komt dat ik in een echte mannenwereld werk, waar het lastig is om problemen openlijk te bespreken. Kortom, ik zat niet lekker in mijn vel en dat had natuurlijk ook effect op mijn seksleven.”

Ralph twijfelt nog over een prothese. “Ik ben er intussen aan gewend geraakt hoe het eruit ziet en mijn vrouw vindt het ook geen probleem. Bovendien zou het weer een stap betekenen in de medische molen.”

Testosteron instellen

Nu Ralph zelf geen testosteron meer aanmaakt, smeert hij zich elke ochtend in met een hormoongel. “Na de verwijdering van de eerste bal smeerde ik al een beetje, omdat de overgebleven bal minder actief was. Ik ben nog steeds niet goed ingesteld, want mijn testosteron blijkt bij elk bloedonderzoek te laag te zijn. Zelf merk ik dat ik lusteloos word en dat mijn ogen droger worden. Testosteron blijkt invloed te hebben op de slijmvliezen. Het is lastig om het testosteronniveau goed in te stellen, maar ik merk dat het wel beter wordt.”


Wilde je even laten inzien dat de ingreep meer inhoudt dan eventjes wat weghalen...
Laatst gewijzigd door Anon20230219 op 21 mei 2020, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door Anon20230219 »

MichelleB schreef: 21 mei 2020, 14:27 Ehm ik ben zo'n 8 maanden post-op en ik ben volgens mij nog nooit zo seksueel actief (met 1 partner) geweest dan in het afgelopen half jaar. Paar keer per week toch zeker.

Deze topic ga ik niet kapen tho. Bij interesse typ ik wel een keer een verslag uit
Ja maar jij hebt een SRS gehad Michelle..dan ligt het toch wel iets anders.

Je kan gewoon geen erectie meer krijgen als je beide laat weghalen, anders had ik die optie zeker tot mij genomen maar werd mij toch echt afgeraden.
Zodoende even mijn berichtje...
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Q&A vlog en reacties van jongens die niet oke zijn

Bericht door Irene_de_Vreede »

Voor Cismannen begrijp ik dat het krijgen van erectie van belang kan zijn, maar voor transvrouwen?
Irene
Plaats reactie