naar buiten treden.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

naar buiten treden.

Bericht door Aris »

Ik heb het sinds kort mijn vriendin verteld, valk daar op tegen paar hele goede vriendinnen en enkele vriend.
Ook mijn kinderen weten er nu van.
Ik heb dat best wel in vlot tempo gedaan, omdat ik het echt zat was om het verborgen te houden.
In mijn geval werkt het wel in mijn voordeel dat ik veel in het alternatieve wereldje zit en zo ook mijn kinderen ( Industrial, cybergothic, steampunk )
Schoondochter reageerde als volg : oh wat gaaf, vind ik echt fijn dat je het met ons deelt, wij hebben ook nog andere vrienden die zo iets zijn, en volgende keer gaan we lekker samen op pad !!
Mijn vriendin zoekt vaak leuke kleding uit om te dragen als we samen zijn, we gaan ook samen winkelen, en kijken we dus naar leuke dingen voor ons samen.
We hebben bijna de zelfde maten, ook schoenen 38/39 dat is wel fijn :)
ik wil er wel naar toe werken om me ook buitens huis als vrouw te gaan begeven, dat vind ik best een grote enge stap.
Ik ben van me zelf best extravert en zie je ook aan mijn kleding, ik ben geen grijze muis.......
Maar ja om meteen op te vallen is niet echt verstandig, dat ben ik me wel bewust.
Overmorgen heb ik een afspraak bij mijn huisarts, gewoon over wat andere dingen .
Ik ben wel van plan om er als vrouw heen te gaan, ik ga met de auto ( maar ja die is ook al zo opvallend ..... )
Ik zal het er met hem ook over hebben hoe ik me voel en zo.
Tja komen er tegelijk nog meer dingen bij kijken wat lastig kan zijn, ik ben namelijk ook nog eens Veteraan en loop met wat problemen bij het veteranen instituut, heb net iemand thuis gehad en die kent me nu zo, die vond het wel verstandig het er over te hebben daar, wat ik dan ook donderdag ga doen.
Verder zoek ik best wel wat confrontatie bewust op, zo als gewoon met gelakte nagels ergens te verschijnen.
Tot ik de stap aan durf om in jurk of zo ergens heen te gaan.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: naar buiten treden.

Bericht door Jessy »

Naar buiten treden is een grote stap. Wellicht kunnen jouw vriendin of anderen die het weten je daarin steunen. Je zou voor een eerste keer naar een vreemde stad kunnen gaan, waar niemand je kent. Dat kan het wat gemakkelijker maken.
Ik zou om te beginnen inderdaad niet té opvallend gaan, tot de stap genomen is en je je meer op je gemak gaat voelen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

hier in dit "dorp" is wat dat betreft niets te beleven wat uit gaan betreft. zal voor mij vreemde stad worden, dus Arnhem Eindhoven Nijmegen.
Mijn eigen haar is te dun geworden, dus moet een pruik hebben, halflang zwart gaat dat worden, maar ik ben van nature extravert dus zal een rode of paarse lok in zitten anders vind ik het niets.
Ik ga 1e keer dus met 3 bio vrouwen op pad, dat moet wel goed gaan.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: naar buiten treden.

Bericht door Irene_de_Vreede »

In gezelschap van bio's val je zeker minder snel op,
Irene
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

kleding hou ik dan op alles zwart, langere rok/jurk dan op de foto en pumps of laarzen
wel een corset want dat hoort bij mij ( ook zo als op de foto dus )
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

was ik al van plan Irene, en dank zij jouw advies ben ik daar nu ook zekerder over, en mijn vriendin gaat ook overal mee naar toe, daar heb ik echt hele grote steun aan, ben zo blij met haar :)
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: naar buiten treden.

Bericht door Jessy »

In gezelschap van bio vrouwen val je inderdaad het minste op, dus dat zit wel goed.

En even on a side note, als je voor een haarwerkje gaat kijken kun je je best ook even goed daarin verdiepen. Een goed haarwerk kan je looks helemaal maken en niet van echt te onderscheiden zijn, maar een simpel en goedkoop pruikje kan je ook direct weggeven. Zorg dus dat je goed weet wat de mogelijkheden zijn, zeker als je ermee naar buiten wil gaan.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naar buiten treden.

Bericht door Eva »

Misschien dat we dan Aris ook persoonlijk gaan ontmoeten...?
Over een week of twee: http://www.transgendernijmegen.nl" target="_blank
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

ik heb het in de agenda, ik zal mijn vriendin mee nemen, misschien nog een 2e als dat mag.
ik leef best chaotisch dus bind me nooit , mee heb er zeker wel zin in :)
ben er nu al mee bezig hoek ik me moet kleden dan ;)
moet ik onopvallend ? of gewoon waar ik van hou ? keuzes hahaha
hoe voller mijn kledingrek en schoenen kast hoe moeilijker :P

even een praktische vraag, kan je daar redelijk voor de deur parkeren? met dat slagschip van mij is een parkeergarage geen optie ;)
Is koopavond zeker ?
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naar buiten treden.

Bericht door Eva »

Hoeveel vriend(inn)en je meeneemt is van geen enkel belang. De Meermin is een openbare gelegenheid waar ieder welwillend mens welkom is.
Hoe je je kleedt is al evenmin van belang. Zelfs vermomd als man is iedereen welkom. Je trekt gewoon aan waar je je op dat moment het prettigst in voelt.
Voor de deur parkeren lukt soms. In de Tweede Walstraat heb je soms een buitenkansje. De Bloemerstraat zelf biedt ook nog wel eens een kansje. Meer parkeergelegenheid is er op de Nassausingel en niet ver daarvandaan de splinternieuwe Keizer Karel Parkeergarage.
Beide laatste gelegenheden liggen aan het meest afgrijselijke verkeersplein van Europa: Het Keizer Karel Plein. Het meest gruwelijke deel van Nijmegen, hahaha
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)