SRS met dr Kanhai

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
denice_d_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 12:10
Gender: Vrouw

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door denice_d_r »

Tijgertje schreef: 03 okt 2021, 19:55
denice_d_r schreef: 03 okt 2021, 17:33
SRS zelf betalen is voor mij niet mogelijk en ook echt zonde van het geld, het kan al gauw 25/30,000 euro kosten.
De prijslijst van MKV heeft het over net geen €10.000.
Na mijn weten was het 25/30.000 euro, maar ook 10.000 is gewoon veel geld waar je recht op hebt vanuit de basis verzekering
denice_d_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 12:10
Gender: Vrouw

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door denice_d_r »

Tijgertje schreef: 04 okt 2021, 22:19 Laat ik voorop stellen dat dit niet is wat ik wil. Ik reageerde op een reactie van jou omdat je zo teleurgesteld reageerde nav je afspraak met Kanhai wegens het niet tekenen van documenten door Stepwork. Ik haalde dit aan zodat het je misschien een uitweg kon bieden om toch te krijgen wat je graag wou. Ik heb in de tussentijd begrepen dat het je toch gelukt is qua ondertekening, dus dan kunnen we deze reactie verder loslaten. Succes met je vorderingen.
het is inderdaad gelukt met de ondertekening, ik had overigens ook niet op je gereageerd nog ;-) ik vond het een goede suggestie hoor, mijn gezicht ga ik wel zelf betalen omdat dat proces en verzekerd krijgen een nachtmerrie is. dat zou rond de 5000,- zijn, mijn kin en een wenkbrauw lift.
denice_d_r
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 12:10
Gender: Vrouw

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door denice_d_r »

Update:

Omschrijving
Voor de vaginaplastiek worden twee DBC-trajecten geregistreerd.

DBC - traject met diagnose 251 – declaratiecode 15D197
DBC - traject met diagnose 252 – declaratiecode 15D177
Behandelend arts R.C.J. Kanhai agb-code 03004263

Stichting genderzorg agb-code 22221041
-Kosten declaratiecode 15D177 € 8.063,51
-Vergoeding Promovendum Basis Keuze € 4.703,85 *
-Eigen bijdrage 15D177 € 3.359,66

-Kosten declaratiecode 15D197 € 9.105,59
-Vergoeding Promovendum Basis Keuze € 4.024,95 *
-Eigen bijdrage 15D197 € 5.080,64

* Maximale vergoeding niet-gecontracteerde zorg Promovendum 2021

Indien u kiest voor de operatie dient u het totale bedrag van de eigen bijdrage €
8.440,30 te voldoen voor de operatiedatum. Indien de betaling niet voldaan is, wordt
de operatie niet uitgevoerd.

iemand een idee welke zorgverzekeraar dit wel vergoed?
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Frederieke »

Als ik het lees wordt het deels vergoed omdat het om niet gecontracteerde zorg gaat uit de basisverzekering.
Oftewel het zou door alle verzekeraars vergoed worden tot een 'redelijk' bedrag, waarschijnlijk 100%, met een restitutiepolis.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Brownie »

Dit gaat meer over de verzekering, zie dit topic: viewtopic.php?f=28&t=8094 Lijkt me fijn om het hier meer on-topic te houden wat betreft de ervaringen met dr Kanhai en de resultaten van zijn SRS.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

Afgelopen vrijdag was ik met mijn partner voor consult bij dr Kanhai voor de installatie van de poes. Hij heeft alles best goed uitgelegd, denk ik. Er was een student bij om ons gesprek op te nemen en notities te nemen voor de website, misschien dat hij daarom extra zijn best deed 😉
Nu staat er dus echt nul informatie op die website; daar komt verandering in dus. Hopelijk kan iemand dan ook die schetsen van Kanhai ietsje leesbaarder maken...

Anyway, één van de dingen die hij vertelde is dat ze nu experimenteren met mensen minder lang in de kliniek laten zijn. Het plan is twee nachten daar, dan naar huis, en de week erop terug komen om het verband eraf te halen, de stuffing eruit, en dan voor het eerst dilateren.
Klonk mij vrij intens.
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Lidi »

Gisteren, vrijdag de 22ste, ben ik bij dr Kanhai geweest voor een tweede gesprek. Wat een aardige en betrokken man. Daarbij ging het vooral over wanneer de SRS kan plaatsvinden en hoe ver ik ben met het ontharen. Het was een erg leuk en informatief gesprek. Nog wat dingetjes besproken qua voorbereiden en zo.
Ook liet hij me een aantal foto's zien van het eindresultaat. Mooi! De planning voor mijn SRS met bv voorlopig eind januari begin februari. (Op mijn eigen verzoek overigens).
Het enige waar ik nog vraagtekens bij heb is het volgende:
Je blijft nu twee nachten in de kliniek na de operatie. Dan naar huis en 5 dagen later weer terug voor controle. Dus maandag opereren, woensdag naar huis en maandag erop weer controle. Persoonlijk heb ik daar mijn vraagtekens bij en ik wil er nog eens met hem over praten. Zijn argumentatie is dat thuis herstellen sneller gaat dan in de kliniek. Je eigen bed slaapt beter etc. Net als bij AnneCeleste vind ik dit nogal heftig klinken. Temeer ook daar ik op 2 uur rijden van de kliniek woon en niet snel vervoer kan regelen mocht er in de tussentijd iets fout gaan. En openbaar vervoer is onmogelijk. Dus tja.
Later zal ik een blogje starten over mijn SRS en zo.
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door AnneCeleste »

Daar had ik nog niet eens over nagedacht! Als ik naar huis gestuurd wordt dan kan ik niet eens in mijn eigen bed slapen, want we hebben een hoogslaper en die ladder opklimmen lijkt mij een heel slecht idee. Het moet dan op een matrasje op de vloer, zal dat echt beter zijn dan in de kliniek?
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Alice »

@Lidi,
"Zijn argumentatie is dat thuis herstellen sneller gaat dan in de kliniek." Onzin, gewoon kosten besparen.
Een idee zou zijn, ga voor die 5 dagen naar een hotel in de buurt. Zo kort na je operatie ben je nog niet instaat om te reizen. Bedenk ook dat het weer reizen in eind jan. begin feb. tegen kan vallen sneeuw enzo.
@AnneCeleste,
Matrasje op de grond, vergeet het. Je kun er niet uit opstaan o.a. door de stend die geplaatst is, het is meer je bed uitglijden. Koop bijvoorbeeld bij de Ikea een goedkoop bedframe + bodem + een goed matras.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: SRS met dr Kanhai

Bericht door Alice »

Nu ik er nog even over nadenk dat je maar 2 nachten na je operatie in het ziekenhuis kan verblijven lijkt mij onverantwoord.
De eerste dagen na je operatie is juist extra controle nodig op complicaties. Reizen na 2 dagen, bedenk dat je in vorm bent als een natte vaatdoek, een stent kan in het begin (heel erg) pijnlijk zijn als je je beweegt ook hoe is pijn medicatie geregeld.
Gewoon, er is toch wel een dag of 5 professionele hulp (ziekenhuis verblijf) nodig voordat je naar huis kunt gaan.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.