Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door Venka »

COC Twente-Achterhoek start op 24 november a.s. met een ‘Transgendercafé’: een informele bijeenkomst voor transgenders die contact zoeken met andere transgenders in deze regio.

Geboren worden in een lichaam dat niet bij je genderidentiteit of -expressie past heeft enorme psychische, sociale en (verderop in het transitieproces) lichamelijke gevolgen. Om deze reden houden veel transgenders hun identiteit voor de buitenwereld verborgen. En dat terwijl contact met gelijkgestemden juist erg belangrijk is om je goed in je vel te voelen.

Met het Transgendercafé hoopt COC Twente-Achterhoek de eerste vaste gelegenheid in deze regio te kunnen bieden waar transgenders elkaar op een open en gezellige manier kunnen ontmoeten. Bij voldoende belangstelling organiseren we dit op regelmatige basis.

De aftrap vindt plaats op 24 november a.s. vanaf 19.00 uur ‘s avonds bij de Twee Wezen, Burg. Jansenplein 23-24 in Hengelo, een gezellige en veilige locatie met parkeerruimte dichtbij. Er is gelegenheid voor deelnemers om zich om te kleden. Alle transgenders zijn van harte welkom!

Deelnemers kunnen zich aanmelden door een mail te sturen naar [email protected].

[Bron: COC Twente-Achterhoek]
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door hX2eDVx3 »

Vind ik leuk :D
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door Eva »

Prima initiatief!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door Aris »

Hengelo is ook wel te doen vanaf hier vind ik, maak er gewoon dagje uit van.
en zeker een heel goed initiatief
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door Venka »

Hengelo is voor mij zeker prima te doen,kan het bijna met de fiets af(uurtje fietsen denk ik).Ik ga er niet heen i.v.m zorg voor mij kids en andere verplichtingen.Ik moet ook nog iemand vinden die zo gek is om er met mij heen te gaan t.z.t.

@Arisa het is wel Hengelo(OV) en geen Hengelo(GLD)

Dit is de place to be http://www.detweewezen.nl/website/1-1-173-Contact.html" target="_blank
Gebruikersavatar
Hexley
Berichten: 134
Lid geworden op: 02 apr 2012, 11:17
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door Hexley »

Aafke schreef:Met het Transgendercafé hoopt COC Twente-Achterhoek de eerste vaste gelegenheid in deze regio te kunnen bieden waar transgenders elkaar op een open en gezellige manier kunnen ontmoeten. Bij voldoende belangstelling organiseren we dit op regelmatige basis.
De eerste? Er is @ Groot Driene al een T&T geweest hoor,...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door Arike »

Hee Hexley! Fijn om weer eens wat van je te horen hier :)

Goed initiatief overigens! Mede daarom zal ik niet te veel muggeziften over de inconsistenties die in dit promostukje staan ,) ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door hX2eDVx3 »

Hexley schreef:
Aafke schreef:Met het Transgendercafé hoopt COC Twente-Achterhoek de eerste vaste gelegenheid in deze regio te kunnen bieden waar transgenders elkaar op een open en gezellige manier kunnen ontmoeten. Bij voldoende belangstelling organiseren we dit op regelmatige basis.
De eerste? Er is @ Groot Driene al een T&T geweest hoor,...
Jammer dat die weg is, Groot Driene is 10 minuutjes fietsen vanaf hier..
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door Venka »

Hexley schreef:
Aafke schreef:Met het Transgendercafé hoopt COC Twente-Achterhoek de eerste vaste gelegenheid in deze regio te kunnen bieden waar transgenders elkaar op een open en gezellige manier kunnen ontmoeten. Bij voldoende belangstelling organiseren we dit op regelmatige basis.
De eerste? Er is @ Groot Driene al een T&T geweest hoor,...
Of het de 1e is dat weet ik niet,ik heb het verhaal overgenomen van De COC web-site http://www.coc.nl/transgender/transgend ... terhoek.Ik" target="_blank ben toch nooit een caféganger geweest.Als ik al naar zoiets zou gaan dan meer om eens lekker te praten met lot genoten en ik vind het sowieso raar dat het eigenlijk vaak in een cafe moet afspelen.Voor mij is een cafe toch een beetje het soddom en Gomora van de drank industrie.In mijn beleving hangen dan al die dronken gasten(hoeven geen T,s te zijn) om je heen en ik kan echt niet tegen dronken/beschonken mensen.
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Trangender cafe in regio Twente-achterhoek.

Bericht door hX2eDVx3 »

Aafke schreef:
Hexley schreef:
Aafke schreef:Met het Transgendercafé hoopt COC Twente-Achterhoek de eerste vaste gelegenheid in deze regio te kunnen bieden waar transgenders elkaar op een open en gezellige manier kunnen ontmoeten. Bij voldoende belangstelling organiseren we dit op regelmatige basis.
De eerste? Er is @ Groot Driene al een T&T geweest hoor,...
Of het de 1e is dat weet ik niet,ik heb het verhaal overgenomen van De COC web-site http://www.coc.nl/transgender/transgend ... terhoek.Ik" target="_blank ben toch nooit een caféganger geweest.Als ik al naar zoiets zou gaan dan meer om eens lekker te praten met lot genoten en ik vind het sowieso raar dat het eigenlijk vaak in een cafe moet afspelen.Voor mij is een cafe toch een beetje het soddom en Gomora van de drank industrie.In mijn beleving hangen dan al die dronken gasten(hoeven geen T,s te zijn) om je heen en ik kan echt niet tegen dronken/beschonken mensen.
Volgens mij is het in ruimte die verder los staat van het normale café. Ik vind het wel een leuk idee, dat je gewoon ontspannen met elkaar kunt praten zonder dat het per se over transdrama hoeft te gaan. In Amersfoort en Nijmegen ging dat heel goed volgens mij.