Politiek

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20201101
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 okt 2020, 20:05
Gender: Transgender

Politiek

Bericht door Anon20201101 »

Pfff ja Politiek ;-)

Ik heb het niet zo met politiek, toch volg ik het wel een beetje. En ik ben me bewust dat een politiekagenda toch veel invloed heeft op de transgender gemeenschap in Nederland. Zie wat er gebeurd in Amerika, met Trump aan de macht is het daar ook veel trans-onvriendelijker geworden. Ben benieuwd hoe daar de verkiezingen gaan verlopen. Eigenlijk kom ik daardoor ook op dit topic.

Ik probeer als ik ga stemmen hier in Nederland, altijd dan ook een transgenderbewuste keuze te maken op de partij waarop ik stem. Ik probeer daar eigenlijk ook nu al echt op te gaan letten, volgend jaar zijn weer de verkeizingen... als ik het goed hebt op 21 maart 2021.

Heb eigenlijk niet echt goed een overzicht van alle partijen, welke het meest transgender vriendelijk is, ik zelf denk D66 en stemde ook vaaak voor deze partij. Voor mij gevoel zijn er weinig echt partijen waar ik blij van word.

Stem Transgenderbewust, op welke partij ga jij volgend jaar stemmen?
Misschien nog wel een beetje vroeg, maar alsvast bewustwording creëren kan geen kwaad denk ik.

En meer transgenders in de politiek zou ik ook wenselijker vinden, helemaal gaaf, als onze aankomende president transgender zou zijn. (Misschien heb ik nu wel iemand wakker geschud?,.. meeste zullen wel zo iets hebben van Keep on dreaming...zeg altijd maaar zo,"zonder dromen, was er ook geen weg naar Rome".)

Liefs Anon20201101
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Politiek

Bericht door vickyblauw »

Op de meeste internet fora escaleren topics over politiek.
Begrijpend lezen is lastig. En daardoor ontstaan er hele ongemakkelijke discussies.

In mijn ogen dus niet geschikt om over te hebben.
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Politiek

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het staat ook ergens in de regels dat politiek en religie (ik heb de exacte regels niet in mijn hoofd) geen geschikte onderwerpen zijn, dat wil niet zeggen dat er helemaal niet over gepraat mag worden maar een speciaal reldraadje lijkt mij niet zo'n goed idee.
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Politiek

Bericht door Emma »

De regel staat hier: viewtopic.php?p=2#p2
Regel 6: Houd het vreedzaam
Wees behoedzaam met onderwerpen als religie en politiek. Virtuele veldslagen zullen in een vroeg stadium worden beëindigd, al dan niet in combinatie met een ban.
Politiek en religie zijn altijd gevaarlijk terrein. Op het moment dat het concreet over LHBTI+ standpunten van partijen gaat kan het relevant zijn voor het forum, en staan we het toe. Maar ik denk dat het nog net te vroeg is daarvoor. Voorlopig houden we het draadje even op slot, begin volgend jaar komt het onderwerp onherroepelijk voorbij, laten we dan het draadje heropenen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]