Nieuwe chat! Zie dit topic.

Webinar De Wetenschap achter genderdysforie dinsdag 8 december 2020

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
VUmc
Gast

Webinar De Wetenschap achter genderdysforie dinsdag 8 december 2020

Bericht door VUmc »

Onderzoekers van het genderteam presenteren hun onderzoeksplannen en de belangrijkste bevindingen

Graag nodigt het Kennis- en Zorgcentrum voor Genderdysforie u uit voor deze Webinar op dinsdag 8 december

Deze avond is bedoeld voor iedereen die wel eens deelgenomen heeft aan onderzoek bij het Kennis- en Zorgcentrum voor genderdysforie en/of geïnteresseerd is in onderzoek naar genderdysforie en de behandeling daarvan.

Meer informatie via https://www.vumc.nl/agenda/agendadetail ... hten-1.htm
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Webinar De Wetenschap achter genderdysforie dinsdag 8 december 2020

Bericht door Alice »

VUmc schreef: 30 nov 2020, 20:02 Onderzoekers van het genderteam presenteren hun onderzoeksplannen en de belangrijkste bevindingen
En, hoeveel zijn we wijzer geworden?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Webinar De Wetenschap achter genderdysforie dinsdag 8 december 2020

Bericht door Annabel »

Tja hoeveel wijzer we zijn geworden is subjectief natuurlijk ;)
Daarentegen was het wel interessant/schokkend om te zien hoeveel verband er is tussen media aandacht en aanmeldingen! Ik zou zelf zeggen dat dit weinig invloed heeft gehad op mijzelf...
En de nummers in de grafieken geven geen goede hoop voor de lengte van de wachtlijst :shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Webinar De Wetenschap achter genderdysforie dinsdag 8 december 2020

Bericht door Vethrvolnir »

Ha
helemaal niet kunnen zien. De verbinding was te slecht.

Op mij heeft media aandacht iig geen direct effect gehad. Kwam er achter door zelfonderzoek. Maar was wel zo dat zodra ik er uit was het makkelijk te vinden was waar ik moet zijn door dat er veel info over is en arts ook weet waar heen te verwijzen.

dus het verhaal is niet geeindigd met zelf een conclusie trekken zoals vroeger het geval zou zijn geweest.
:shock:
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Webinar De Wetenschap achter genderdysforie dinsdag 8 december 2020

Bericht door Annabel »

Daar heb je een goed punt inderdaad. Ik kwam er ook achter door zelfonderzoek, maar heb daarna wel snel(ler) actie kunnen ondernemen doordat het bekender is.
Wat ik precies bedoelde trouwens was zijn een-na-laatste slide, waar er meerdere keren in dezelfde maand een groot artikel was over genderissues en het aantal aanmeldingen ook gelijk piekte. Hier moet ik wel opmerken dat het wat lastiger te beoordelen is zonder een y-as schaal :) :geek:
Aan mijn kant was de verbinding prima trouwens ... misschien waren de wifi Gremlins actief bij jouw? ;)
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Webinar De Wetenschap achter genderdysforie dinsdag 8 december 2020

Bericht door Frederieke »

(Bericht verwijderd, betrof een andere voorlichting)