lichaamsbeharing

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Marije »

Het wordt inderdaad vergoed bij de officiële diagnose genderdysforie door een big psycholoog. Dus... wachtlijst...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Irene_C
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 aug 2022, 13:57
Gender: Vrouw

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Irene_C »

Volgens mij wordt alleen laserontharing in het gelaat vergoed.
Laserontharing voor overige delen van het lichaam moeten zelf betaald worden.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Marije »

Klopt. Overige lichaamsdelen wordt met de hrt ook vanzelf iets beter trouwens.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Fay Ola di jee »

Een beetje flexibele peut maakt van elke behandeling op papier een gezichtsbehandeling...
Irene_C
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 aug 2022, 13:57
Gender: Vrouw

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Irene_C »

Dat, natuurlijk kan je frauderen, maar ik denk niet dat het zo makkelijk is. Het gelaat is een relatief klein oppervlak. Een ander deel van je lichaam heeft dus al snel veel meer behandelingen nodig. En je krijgt maar 10 behandelingen vergoed van de zorgverzekeraar. Daarna moet je weer opnieuw een machtiging indienen en fotos aanleveren. Je moet onderbouwen waarom het resultaat nog niet als gewenst is en wat de therapeut denkt dat het resultaat is van de volgende 10 behandelingen. Als je 10 behandelingen hebt gehad en op fotos van het gelaat is geen effect zichtbaar van de behandelingen (want die zijn opgegaan aan andere lichaamsregios) dan heb je grote kans dat het wordt afgewezen door de zorgverzekeraars. Want geen effect betekend maakt dat verdere behandelingen ook geen effect hebben. Zorgverzekeraars werken met de gedachten als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. Het resultaat is dan geen vergoede behandelingen meer voor het gelaat.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Fay Ola di jee »

Gaat het tegenwoordig zo ver? Oh wel ,ik betaal een hele hoop ook uit eigen zak en als compensatie stop ik met betalen van de zorgverz, krijg je toch geen reet voor terug.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Frederieke »

Fay Ola di jee schreef: 07 jul 2023, 18:06 Gaat het tegenwoordig zo ver? Oh wel ,ik betaal een hele hoop ook uit eigen zak en als compensatie stop ik met betalen van de zorgverz, krijg je toch geen reet voor terug.
Dat laatste lijkt me bijzonder onverstandig. Je bent wettelijk verplicht om een zorgverzekering te hebben dus uiteindelijk moet je toch betalen.

Het is weliswaar zo dat de meest noodzakelijke zorg wordt gedaan (ze laten je heus niet dood gaan), maar elke vorm van plastische chirurgie kun je wel vergeten. Mastectomie, SRS, wat je maar zou willen.

En bovendien is ons zorgstelsel gebaseerd op solidariteit, dus we betalen samen voor wat we nodig hebben. Als je gezond bent betaal je voor anderen die noodzakelijke zorg nodig hebben, en als jij ziek bent betalen anderen voor de zorg die je zelf nooit zou kunnen betalen.

Groetjes, Frederieke.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Fay Ola di jee »

Er is niets solidair aan mensen onder dwang geld afnemen met in het vooruitzicht de illusie van keus over welke zorg men dient te ontvangen .

Ik heb zo mijn eigen visie op gezondheid en die heeft weinig te maken met het zorgstelsel waarin bakken geld wordt verdient over de rug van zieke en hulpbehoevende mensen.

Ik ben verder niet verplicht te gehoorzamen aan immoraliteit, niemand is dat

Daar laat ik het bij
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Emma »

Da's best, maar daar hebben we hier weinig aan. Barking up the wrong tree.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: lichaamsbeharing

Bericht door Fay Ola di jee »

Valt mee dat barken,ik leg alleen ff uit hoe ik tegen de zaak aankijk thats all