Relaties & zo

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
selena
Voornaamwoorden: Zij/haar

Relaties & zo

Bericht door selena »

Vandaag kwam ik het volgend artikel tegen:

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2954759/ge ... sseld.html

Ik vond het leuk om te lezen dat ze op zo'n manier hun ware hebben gevonden. Ik ben zelf wel benieuwd hoe het andere transseksuelen afgaan. Mijn ervaring is dat relaties nog best ingewikkeld kan zijn als transseksueel. Zelf heb ik twee keer een vriendin gehad, maar uiteindelijk werd mijn transseksualiteit toch een issue voor ze. Ik heb overigens geen ervaringen met mannen. Ervaren jullie ook wel eens problemen in relaties door je transseksualiteit?
Merle

Re: Relaties & zo

Bericht door Merle »

Zelf heb ik echt vrijwel helemaal geen ervaring in het liefdesleven, maar samen met mijn gendertherapeute bij Transvisie Zorg ben ik ook tot de conclusie gekomen dat dat misschien maar goed ook is aangezien ik door mijn genderdysfore gevoelens eigenlijk alleen maar in hartstikke negatieve relaties terecht zou zijn gekomen. Daarom heb ik me ook voorgenomen om me pas met de liefde bezig te gaan houden als ik verder in mijn transtie kom, want zelfs nu (pre-transitie) ben ik soms nog echt een te emotioneel meisje...

Maar ongeacht mijn sociale en emotionele sterkte (of gebrek daaraan ;P) verwacht ik niet dat de liefde gemakkelijk gaan worden: uiteindelijk zul je je geliefde toch echt moet vertellen over je transseksualiteit, en ongeacht je passabiliteit zullen er dan altijd mensen zijn die zullen afhaken bij het idee dat hun geliefde een ex-'man' of -'vrouw' is. Maar met een klein beetje geluk val je gewoon niet op dat soort type mensen. ;)
Met veel liefs,
Merle
Jessy

Bericht door Jessy »

Zelf ben ik tot kort geleden altijd ongelukkig geweest in de liefde. Ik viel/val op vrouwen, en bij heterovrouwen had ik nooit succes. Achteraf gezien bleek gewoon dat er weinig man in mij gezien werd.
Maar nu lijk ik mijn ware gevonden te hebben, en het verschilt niet zo gek veel van het artikel dat je gepost hebt. Ik ontmoette een transvrouw die net als ik lesbisch is. Nu leef ik momenteel nog steeds mijn dagelijks leven als man, en zo heeft ze me ook voor het eerst gezien. Maar het was liefde op het eerste gezicht.

Ik kan de problemen in relaties overigens goed begrijpen. Voor een heterosexuele vrouw, die enkel op mannen valt en totaal niet op vrouwen, komt het als een enorme klap aan als hun vriend/echtgenoot waar ze al een lange tijd mee samen zijn ineens een vrouw in het verkeerde lichaam blijkt. In sommige relaties gaat het wel goed, maar dat zijn er niet veel...
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gwendolyn

Bericht door Gwendolyn »

Iets wat mij wel opvalt, is dat er veel ( schijnbaar ) trans vrouwen een relatie met een andere trans vrouw hebben. Uiteraard begrijpen die elkaars bijzonderheden maar al te goed. En ze schijnen ook echt gek op elkaar te zijn. Liefde is toch een lot uit de loterij, als trans, bio man / vrouw, wie je ook bent, welke leeftijd je ook hebt, alleen als trans zijnde, en soms helaas wat minder passabel dan wenselijk, zal het vinden van een partner net iets lastiger zijn. Maar je behoeft maar één keer tegen de juiste persoon aan te lopen :hbeat: en bingo!

Gwendolyn
Arike

Bericht door Arike »

Gwendolyn schreef:Iets wat mij wel opvalt, is dat er veel ( schijnbaar ) trans vrouwen een relatie met een andere trans vrouw hebben.
Herkenbaar als ik zo om me heen kijk ;) :)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Raisa

Bericht door Raisa »

Zo'n beetje wel ja...
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Jessy! Wat heerlijk!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
J1nny

Bericht door J1nny »

Val ik nu uit de boot met mijn 20 jarige relatie met mijn biomeisje? :(
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Niet helemaal, Jinny. Elisabeth en ik zijn inmiddels meer dan 42 jaar getrouwd ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Fay

Bericht door Fay »

Lastig, relaties, vooral als het lichamelijke aspect in beeld komt en daar kun je niet omheen, helemaal niet als je in het verkeerde jasje zit

Na een aantal mislukte relaties om hoofdzakelijk die reden, besloten daar geen enkele energie meer in te steken, het kan simpelweg niet

Toekomst?

Wat ik heb geleerd als genderdysfoor, is zo laag mogelijk inzetten, al je wensen,wensen die zowat iedereen heeft op relationeel gebied, moeten hetzij tijdelijk overboord of in de ijskast, het is niet anders

In mijn beleving kan ik je geen enkele relatie aangaan zolang het jasje niet klopt, en als het jasje wel klopt is het ook nog maar de vraag of een relatie er in zit, goed te lezen dat er voorbeelden zijn van mensen waarbij het wel gaat en lukt, naar tevredenheid

Status, ik hoop iig wel tijdelijk, aseksueel, niet openstaande voor relaties, maar goh, het zou wel aardig zijn als je iemand tegen komt waarmee het klikt en die persoon idd of in hetzelfde schuitje zit of open durft te staan voor de situatie waarin je verkeerd zo tussen de genders in, dus wellicht toch een voorzichtig ja, al ben ik nu al zolang alleen, ook daar ben ik aan gewend

mm, blijft dus lastig

Joyy