Relaties & zo

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
selena
Voornaamwoorden: Zij/haar

Relaties & zo

Bericht door selena »

Vandaag kwam ik het volgend artikel tegen:

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2954759/ge ... sseld.html

Ik vond het leuk om te lezen dat ze op zo'n manier hun ware hebben gevonden. Ik ben zelf wel benieuwd hoe het andere transseksuelen afgaan. Mijn ervaring is dat relaties nog best ingewikkeld kan zijn als transseksueel. Zelf heb ik twee keer een vriendin gehad, maar uiteindelijk werd mijn transseksualiteit toch een issue voor ze. Ik heb overigens geen ervaringen met mannen. Ervaren jullie ook wel eens problemen in relaties door je transseksualiteit?
Merle

Re: Relaties & zo

Bericht door Merle »

Zelf heb ik echt vrijwel helemaal geen ervaring in het liefdesleven, maar samen met mijn gendertherapeute bij Transvisie Zorg ben ik ook tot de conclusie gekomen dat dat misschien maar goed ook is aangezien ik door mijn genderdysfore gevoelens eigenlijk alleen maar in hartstikke negatieve relaties terecht zou zijn gekomen. Daarom heb ik me ook voorgenomen om me pas met de liefde bezig te gaan houden als ik verder in mijn transtie kom, want zelfs nu (pre-transitie) ben ik soms nog echt een te emotioneel meisje...

Maar ongeacht mijn sociale en emotionele sterkte (of gebrek daaraan ;P) verwacht ik niet dat de liefde gemakkelijk gaan worden: uiteindelijk zul je je geliefde toch echt moet vertellen over je transseksualiteit, en ongeacht je passabiliteit zullen er dan altijd mensen zijn die zullen afhaken bij het idee dat hun geliefde een ex-'man' of -'vrouw' is. Maar met een klein beetje geluk val je gewoon niet op dat soort type mensen. ;)
Met veel liefs,
Merle
Jessy

Bericht door Jessy »

Zelf ben ik tot kort geleden altijd ongelukkig geweest in de liefde. Ik viel/val op vrouwen, en bij heterovrouwen had ik nooit succes. Achteraf gezien bleek gewoon dat er weinig man in mij gezien werd.