Alleen mensjes op een zweedse school

Nieuwsberichten
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Alleen mensjes op een zweedse school

Bericht door Anon20180501 »

Ik zou er niet blij van geworden zijn als ze me vroeger niet als jongen hadden behandeld op school, net zo min dat ze me (met terugwerkende kracht) met wat ik nu weet niet als meisje behandeld zouden hebben. Of zie ik dit verkeerd? Moeilijk... :? ;)

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... haar.dhtml" target="_blank
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Alleen mensjes op een zweedse school

Bericht door Fay »

Dus, de sexe niet erkennen en net doen alsof elk kind ,jongen of meisje hetzelfde is?

ahum

In dat verlengde, wil ik bij deze even kwijt, vind ik de vraag speelde je met barbies of autootjes wel zooooooooo achterhaalt en beperkt, zelfs bij het vu werd me die vraag nog gestelt, maar dat is een ander verhaaltje ;)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Alleen mensjes op een zweedse school

Bericht door Anon20180501 »

Nadat ik de reacties op dit artikel had gelezen viel mij op dat er bij niet ingewijden het idee bestaat dat door dit zweedse systeem transgenders zich niet zo snel zouden laten ombouwen (jawel, zo noemen zij dat) omdat ze geen rol opgedrongen zou worden. Ze hebben blijkbaar geen idee hoe de psyche van transseksuelen werkt. Het gaat niet alleen om je te kunnen en mogen gedragen naar eigen sekse-voorkeur maar dat je ook snachts, als je alleen met jezelf in bed ligt, jezelf kan zijn, tevreden bent met wat je kort daarvoor op de badkamer in de spiegel zag.

Ik vraag me af... Het gaat hier dan wel om zeer jonge kinderen maar wordt op die leeftijd niet de basis gelegd voor het zelfbewustzijn van je eigen identiteit??? Dan moet je wel de verschillen leren kennen en ervaren lijkt me zo. Hoe kan je anders er achter komen of alles klopt aan en met je of dat er misschien toch ergens een foutje moet zijn gemaakt.
De genderteams zouden hier ook op tegen moeten zijn lijkt me want die roepen, niet geheel onterecht vanwege je toekomstperspectieven, dat je er het beste zo vroeg mogelijk bij kan zijn. Overigens denk ik net als jij niet dat de genderteams nog enige conclusies trekken uit het feit of je liever met poppen of autootjes speelde, joyy. ;)

Liefs, Daniela