Voorschot fonds behandeling buitenland

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Voorschot fonds behandeling buitenland

Bericht door Sander »

Ik had al een tijd een idee om mensen die krapper bij kas zitten, onder voorwaarden, financieel te helpen tijdens hun transitie.

Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is en weet ook dat het voor velen onmogelijk is om het geld voor te schieten.

Idee is om renteloze leningen van 2 hooguit 3 maanden te verlenen voor medische behandeling(en) in het buitenland waarvoor een voorschot noodzakelijk is.

Enkele voorwaarden zijn:

- Het te lenen bedrag is nooit hoger dan beschikt door de zorgverzekeraar
- de beschikking van de zorgverzekeraar zit bij de aanvraag van de lening
- lenen kan alleen met overeenkomst

Zodra het geld van de zorgverzekeraar is ontvangen, moet direct terugbetaald worden, zodat meer mensen geholpen kunnen worden.

Om dit te kunnen realiseren heb ik een GoFundMe opgezet.
Jullie zouden mij, en daardoor anderen, enorm helpen door te doneren en/of te delen.

https://gofund.me/38af56cf

Alvast Bedankt!

Ik hoop later een stichting op te kunnen zetten en het zo te organiseren dat garantstelling aan zorgverleners ook mogelijk is.




*Operaties buitenland*


Door jarenlange wachtlijsten en beperkt
chirurgisch aanbod zijn veel mensen
aangewezen op chirurgie buiten de EU. 


Deze zorg moet voorgeschoten worden door de patiënt, pas na de operatie ontvangt de


Read more and donate here. Forward this message to your contacts to help my campaign reach its goal!

https://gofund.me/38af56cf
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Voorschot fonds behandeling buitenland

Bericht door Nate_0 »

Vraagje: Als je dit wilt gaan voorschieten en vervolgens het geld terug krijgt, waar is die GoFundMe dan voor? Is het niet handiger voor deze individuen om dan gewoon... zelf een GoFundMe op te zetten? En is dit alleen het operatiebedrag of ook reiskosten e.d.? Want het lijkt me dat daar ook nog flink geld in gaat zitten...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Voorschot fonds behandeling buitenland

Bericht door Sander »

Het is enkel voor de operatiekosten, het deel wat je later terugkrijgt van de verzekering. Vaak krijg je de reiskosten niet terug.

Iemand kan het natuurlijk ook zelf regelen, maar het leek mij wel een mooi idee om een soort fonds op te zetten, waarmee meer mensen geholpen kunnen worden. Als er genoeg in de pot zit kunnen meerdere mensen er tegelijk gebruik van maken of wanneer de pot weer aangevuld is kan de volgende er gebruik van maken
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Voorschot fonds behandeling buitenland

Bericht door Alice »

Het is een mooi sociaal idee alleen…,

het is meer dat je hiermee het symptoom bestrijd maar niet de oorzaak.
Het moet gewoon zijn dat als er toestemming gegeven wordt om je in het buitenland te laten behandelen door de verzekeraar er geen voorschot regeling zou moeten zijn. Noch door de behandelaar of door de verzekeraar.
De verzekeraar moet zich bij de behandelaar voor de volledige kosten behandeling garant stellen en vergoeden, kan daarna de eventuele niet te vergoeden kosten verhalen op de verzekerde.
Zo zou het moeten zijn en dit is gebruikelijk. Helaas zijn er behandelaars en verzekeringsmaatschappijen die dit anders zien.

Een idee zou zijn om een fonds in te stellen financiële bijstand voor juridische zaken om verzekeraars te dwingen een volledige overeenkomst betalingsregeling met de buitenlandse behandelaar. En dit in het bijzonder voor mensen die niet pro-deo kunnen procederen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Voorschot fonds behandeling buitenland

Bericht door Sander »

Helemaal mee eens.
Helaas is dit een kwestie van lange adem zonder garantie dat verzekeraars hieraan mee werken.
Wel interessant om eens te droppen bij een paar juristen