Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Make-up, kleding, en zo voort
Think-a-girl1808
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2021, 14:29
Gender: Onzeker

Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Think-a-girl1808 »

Hoi ik ben Nicky,

Ik wil mijn eerste vrouwen kleding gaan halen, maar ik weet niet wat ik moet kopen. Ik doe mijn sociale transitie voor mijn hormonen, heb ik geen borsten en heb ik moeite met tucken, dus ik kan wel wat advies gebruiken. Ik ben een broeken persoon en ik denk erover om eerst dingen voor binnenshuis te kopen. Zodat ik zelfvertrouwen kan opbouwen en kan wennen aan het dragen van dameskleding. Ik weet ook niet echt wat voor soort bh ik moet kopen. Ik hoop dat jullie meiden wat tips en ideeën hebben.
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Lauren79 »

Hi!
Wat mij geholpen heeft is gewoon naar andere meiden te kijken in de stad. En dat te kijken wat je leuk vindt. Kleding kopen kan me ook gewoon via internet. Zeker in deze tijd helemaal natuurlijk. Kijk naar de juiste maten, experimenteer daarmee, zodat je op een gegeven moment je maar weet.
Ikzelf draag veel lange t-shirts over mijn skinny, zodat ik niet elke dag strakke onderbroeken aan hoef en als ik vb een strakke blouse oid aan wil dan kun je altijd transgender ondergoed dragen.
Begin gewoon klein en bouw het langzaam uit.
Ooit begon ik met een skinny te dragen en voor de rest droeg ik heren kleding . Nu bestaat mijn kledingkast uit 90% dameskleding. Kies je eigen stijl. Ook kun je kijken naar meiden in series of films om inspiratie op te doen. Te veel mogelijkheden om op te noemen. Succes!
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Marica »

Voor je bh maat neem je een meetlint en meet je de omtrek van je borstkas. Bij mij is dat 85cm
BH's kun je opvullen met protheses, maar wat zachte sokken werken ook redelijk onder een trui oid.
Voor je mannelijke lengte en postuur kom je wat cupmaat betreft vaak uit op cup C of D. Ik heb nu 85B als bh maat, maar D past beter bij mijn postuur, en daarom gaat er een borstvergroting komen bij mijn geslachtsbevestigende operatie over een paar maanden.

Kleding kun je nu lekker online kopen en wat niet lekker past, stuur je terug. Vrouwenmaten wijken af van mannenmaten. Ik ben 179cm en 100kg en draag broeken vrouwenmaat 48, t shirtmaat 52/54 door mijn brede schouders.
Schoenen: Als je graag hakken draagt, probeer wat lengtes uit, ik heb ze van 9 cm hoog, maar draag ze bijna nooit. Ik loop bijna altijd op sneakers.
Broeken: Ze zijn bijna allemaal van stretch materiaal gemaakt. Leggings, trekkings met en zonder print, denimlook etc. Leef je uit, je kunt er niet genoeg van hebben als vrouw zijnde. 48=XL
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Marica »

Jurken etc zijn voor mij maat 52/54, alleen door die brede schouders moet ik wel zo groot.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
JenniferTV
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2021, 23:45
Gender: Genderfluid

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door JenniferTV »

Hey meiden, wat vinden jullie van shoppen via Wish? Ik heb inmiddels een winkelmandje vol maar heb nog nooit iets via wish besteld. Wat zijn jullie ervaringen?

PS: ik ben een man van 44 en heb een dochter en mijn vrouw weet dat ik graag vrouwenkleding draag maar is er vel op tegen dat ik uberhaubt crossdresser ben. Mijn hart zegt dat ik daadwerkelijk vrouw ben. #teneinderaad
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Marica »

JenniferTV schreef: 26 feb 2021, 23:48 Hey meiden, wat vinden jullie van shoppen via Wish? Ik heb inmiddels een winkelmandje vol maar heb nog nooit iets via wish besteld. Wat zijn jullie ervaringen?

PS: ik ben een man van 44 en heb een dochter en mijn vrouw weet dat ik graag vrouwenkleding draag maar is er vel op tegen dat ik uberhaubt crossdresser ben. Mijn hart zegt dat ik daadwerkelijk vrouw ben. #teneinderaad
Vrouwenkleding wil niet zeggen dat er alleen jurken en rokjes zijn. Mooie dames skinny jeans, en leuke shirts en truien en sneakers geven ook een leuk vrouwelijk beeld.
Zoals wat ik vandaag aan heb. Leuke dames jeans, oversized grof gebreide rood wit blauw gemêleerde trui en witte sneakers.
Verplaats jezelf in de vrouw die aan het shoppen gaat, en ook een kijkje neemt bij de heren afdeling.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Irene_de_Vreede »

JenniferTV schreef: 26 feb 2021, 23:48 Hey meiden, wat vinden jullie van shoppen via Wish? Ik heb inmiddels een winkelmandje vol maar heb nog nooit iets via wish besteld. Wat zijn jullie ervaringen?

PS: ik ben een man van 44 en heb een dochter en mijn vrouw weet dat ik graag vrouwenkleding draag maar is er vel op tegen dat ik uberhaubt crossdresser ben. Mijn hart zegt dat ik daadwerkelijk vrouw ben. #teneinderaad
Wish: verwacht geen kwaliteit en heb geduld. Als je er van uitgaat dat het weggegooid geld is kan het reuze meevallen.
Irene
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Brownie »

mijn advies: ga langs bij tweedehands kledingwinkels, misschien een goede kringloopwinkel en koop voor een paar euro per stuk gewoon alles waarvan je denkt dat je het leuk vindt. Je wilt waarschijnlijk een eigen nieuwe stijl ontdekken en als je dat tegen nieuwprijzen doet is het een dure aangelegenheid. Met tweedehands kan je gewoon lekker experimenteren en is het niet erg als je weer een shitload weggeeft omdat het toch net de verkeerde keus was. Nu kan het weer op afspraak :)
JenniferTV
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 feb 2021, 23:45
Gender: Genderfluid

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door JenniferTV »

Bedankt voor jullie reacties! :-)

@Brownie 2e hands kledingwinkels, ik heb daar eiegnlijk nooit over nagedacht! Bedankt voor het goede idee!
Januca
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2021, 15:25
Gender: Transgender
Locatie: Gasselte

Re: Voor het eerst vrouwen kleding kopen.

Bericht door Januca »

Alleen vervelend dat ook de kringloopwinkels op dit moment gesloten zijn.
Ik kan wat dat betreft bijna niet wachten op het einde van de lockdown.
Plaats reactie