debat op 2

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

debat op 2

Bericht door Judiana »

beste allemaal,

ik heb gister naar debat op 2 gekeken en vond de algemene sfeer nogal vijandig,
een psychiater die het over een stoornis had :fpalm:
een joch die toen ie zei omgebouwd de halve zaal tegen hem keerde en een dame van transgender nederland hem de les las :mrgreen: :wship:
een paar ouders die niks accepteerde een stiefvader die zelf rijp was voor een psychiater...

jammer....
het had zo mooi kunnen zijn

uitzending gemist? geen zorgen http://debatop2.dossierjournalistiek.nl ... 17-11-2012" target="_blank
Gebruikersavatar
patricia60
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jul 2012, 15:51
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door patricia60 »

Hallo Judith,


Ik heb het debat ook gevolgd. Allemaal netjes gepland. Waar hebben ze die stiefvader vandaan gehaald? Het lijkt wel iemand die de laatste 10 jaar elke dag op café heeft gezeten. Ik zou hem persoonlijk niet willen ontmoeten.

De documentaire van deze avond op Nederland 2 heb ik al gezien. Op paasmaandag van dit jaar zijn een vriendin en ikzelf hem gaan bewonderen ergens in Nederland. Ontroerend en soms ook wel grappig.


Groetjes,

Patricia.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door J1nny »

Vanaf hier is er ook discussie over het programma.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Merel77 »

Die moeder en stiefvader hebben de sfeer wel erg gedrukt hoor. Ontzettend jammer. Ik vind ook niet dat dat soort oeverloze discussies bijdragen aan meer begrip. Ik vond de vader van die jongen echt super gaaf. Maureen was ook heel leuk.

Thx voor de link btw
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: debat op 2

Bericht door Raisa »

Marissa en ik vonden het een heel nette discussie met duidelijke voor en tegenstanders die naar elkaars argumenten luisterden
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Barbarella »

Vers van de pers, een stukje over meneer Joost A Campo,De psychiater die bij debat op twee even aan het woord gelaten is.

Blijkbaar is meneer Joost A Campo de mening toebedeelt dat genderdysforie behandelt kan worden met antipsychotica.

Het is mijn onvakundige en bescheide mening dat antipsychtica alleen in extreme gevallen toegedient mogen worden omdat de bijwerkingen erg naar zijn. antipsychotica nemen iedere vorm van dysforie weg evenals iedere vorm van euforie.

Ik vind meneer Joost a Campo een naarling die zijn hetronomatieve en genderbinaire denkbeelden met psychofarcologish geweld de wereld op wil leggen.

Hier het linkje naar wat Trouw vandaag zondag 18 november tweeduizendtwaalf over hem schrijft. ( correctie het is een stukje van 06/06/03)

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... dden.dhtml" target="_blank

Let wel de behandelingen die meneer Joost A Campo voorsteld worden ook betaald uit de zorg verzekeringen hoe vaak er ook gebleken is dat homosexuelen en transen genezen averechts werkt

En als het er op lijkt dat ik gehaaid ben op het ontmaskeren en aan te wijzen van dit soort types dan komt dat omdat ik er op gehaaid ben om dit soort types te ontmaskeren en aan te wijzen.

Onvoorstelbaar dat zo iemand aan het woord gelaten word op de nationale zender. Ook als daar iemand van het VU tegenover zit. Wat hij verkondigt is onwetenschappelijke kul in de klasse van het creationisme en het heilige spagetie monster.

Ik zou hem graag een taart in zijn gezicht duwen.

Levendula

P.S

Bij nader inzien duw ik die taart toch maar niet in zijn gezicht maar deel ik die taart met mensen die ik wel aardig vind.
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
patricia60
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jul 2012, 15:51
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door patricia60 »

Ik zal er twee bakken. Eéntje om op te eten en ééntje om te gooien.
Veel slagroom natuurlijk. In ieder geval op diegene die we gaan gooien. :lol:

Het lijkt me toch onwaarschijnlijk wat die man allemaal vertelt. De stoom kwam uit mijn oren toen ik dat allemaal hoorde.
Ik ken in België toch wel een heleboel mensen met genderdysphorie. Volgens mij zijn die toch niet gek.
Dat je zou depressief worden door in één jaar tijd te moeten verhuizen, te scheiden van je echtgenote, een huis te moeten leegmaken waar je twintig jaar hebt gewoond, je werk te verliezen enz.. lijkt me nogal wiedes.


Groetjes,

Patricia.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: debat op 2

Bericht door Eva »

"De hork", zoals hij inmiddels her en der wordt genoemd, was een geschenk uit de hemel. Hij benadrukte het negatieve en daar stinken veel mensen niet meer in. Hij bereikt feitelijk het tegendeel. Leuk wel :)
Over meneer Campo kunnen we het beter niet hebben. Ook in de wereld van wetenschappelingen kom je zotten tegen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: debat op 2

Bericht door Eva »

Oh... ik was blij dat we er niet waren. Die presentator jaagt me al rillingen over de rug...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Barbarella »

Patricia, ik denk dast we toch maar beter twee taarten op kunnen eten hoor!

Eva, ik wil het toch graag over meneer Campo hebben. Ik ben hem aan het googlen en hij is behoorlijk invloedrijk. Als zijn denkbeelden worden doorgevoerd zijn we terug bij af.

Terug bij af betekend in dit geval geen genderteam meer, en als je bij een ggz aankomt met een genderprobleem dan hangt je de diagnose schidzoide persoonlijkheids stoornis boven het hoofd. Ik schrik er van dat zo iemand hoogleraar is en een onderscheiding ontvangt voor het opleiden van artsen.

Als ik in mijn paars haar periode bij een ggz was aangekomen waar deze meneer met de scepter zwaaide was ik psychotish verklaart.

Deze man is de vlees geworden onverdraagzaamheid in een wetenschappelijk jasje.

Levendula
Laatst gewijzigd door Barbarella op 18 nov 2012, 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!