Vraaggesprek over Namen

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Nicolinev
Gast

Vraaggesprek over Namen

Bericht door Nicolinev »

Mijn naam is Nicoline van Harskamp, ik ben een beeldend kunstenaar en maak samen met het Amsterdam Museum een performance werk getiteld My Name is Language (Mijn Naam is Taal). Het heeft als onderwerp hoe de persoonsnaam zich verhoudt tot taal, politiek en identiteit.

Ik doe deze maand onderzoek naar namen en talen in het Amsterdam van nu, en interview allerlei mensen met relevante interesse, expertise of ervaring. Ik zou ook graag in gesprek komen met LHBTI Amsterdammers over hun eigen naam, en hoe die misschien is veranderd of aangepast, of fluïde blijft in de loop van hun leven.

Ik zou graag een oproep willen doen aan mensen die hier ervaring mee hebben, of een verhaal willen delen, zodat ik een beter beeld van het onderwerp kan krijgen en kan meenemen in het project. Het prettigst is om een gesprek per telefoon of zoom te voeren.

Ik hoop van je te horen, met vriendelijke groet,

Nicoline van Harskamp

Meer informatie: https://refresh.amsterdam/kunstenaars/n ... arskamp-2/
Eerder sprak ik in de podcast Kunst is Lang over My Name is Language: www.mistermotley.nl/motley-radio