Een dubbel gevoel

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Daniel »

Ik ken een jongen op youtube RegularRuss, hij is androgyn (wel amerikaans, dus engels, is dat een probleem?). Hij zit ook bij LGBTeens/LGBTv, naar mijn idee heeft hij het niet vaak over androgyn zijn, maar er zitten wel handige video's bij.
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Fay »

Chieftac schreef:Ik heb het internet nog eens afgezocht en kwam er achter dan er ook zo iets bestaat als Androgynie. Dat je je dus zowel man als vrouw voelt. Dit is bij mij denk ik ook het geval, want ik heb ook wel eigenschappen van beide. Ik weet alleen niet precies wat ik nu verder moet/kan doen, want echt veel informatie is er niet over te vinden omdat Androgynie naar mijn mening ook een beetje te vaag beschreven wordt. Als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het graag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Androgynie" target="_blank

http://gender.wikia.com/wiki/Androgyne" target="_blank

David Bowie ook mooi voorbeeld, al dan niet bewust

Joyy
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Lotte »

Ik wapper ook een beetje tussen de geslachten.

Als ik voor mijn persoon waarmee ik naar buiten treed kleding zoek, dan kies ik toch meestal voor een niet al te mannelijk uitziend kledingstuk.
Smaak is steeds aan het verschuiven.

Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Paul »

Hey Chieftac,
ik snap geloof ik wel wat je bedoelt. Biseksueel zijn geeft ook iets onzekers, en dat maakt het moeilijker.
Maar ik denk niet dat dat hetgene is waaraan je zou moeten besluiten wel of niet iets te gaan doen met je gendergevoelens. Het gaat erom hoe je je zlef het beste voelt, niet hoe je je voelt als je een relatie hebt. Het gaat namelijk om jouzelf. Jouw gevoel moet de doorslag geven. En dan nog; wat er al eerder was gezegd; je hebt natuurlijk ook nog androgynie. Misschien is dat meer het gene waar je je in thuis voelt?
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Chieftac »

Paul schreef:Hey Chieftac,
ik snap geloof ik wel wat je bedoelt. Biseksueel zijn geeft ook iets onzekers, en dat maakt het moeilijker.
Maar ik denk niet dat dat hetgene is waaraan je zou moeten besluiten wel of niet iets te gaan doen met je gendergevoelens. Het gaat erom hoe je je zlef het beste voelt, niet hoe je je voelt als je een relatie hebt. Het gaat namelijk om jouzelf. Jouw gevoel moet de doorslag geven. En dan nog; wat er al eerder was gezegd; je hebt natuurlijk ook nog androgynie. Misschien is dat meer het gene waar je je in thuis voelt?
Als ik mijn eigen gevoelens moet volgen dan kom ik er juist niet uit. Ik ben dan wel gewoon een jongen en voel me van binnen ook gewoon een jongen, maar toch blijft die vrouwelijke kant altijd in mijn gedachte aan me knagen. Die vrouwelijke kant zou ik het liefste willen uiten door middel van het dragen van echte vrouwelijke kleding, maar ik weet dus niet hoeveel ik van die vrouwelijke kant wil/moet laten zien. Zoals je al in mijn vorige post had kunnen leven draag ik dus thuis nog wel eens vrouwelijk ondergoed en daar voel ik me dan ook prettig bij. En ik zou dit dus graag ook buiten huis willen doen. Maar als ik dit zou doen dan zou ik er dus wel liever gewoon 100% voor gaan, of in ieder geval wel gewoon vrouwenkleding (crossdressing) in plaats van vrouwelijke mannenkleding te dragen, want daar voel ik minder voor dan gewoon mannenkleding te dragen. En ik weet dus niet hoe ik hier mee om moet gaan, want crossdressing wordt volgens mij in het algemeen niet echt geaccepteerd.
"Je mag zijn zoals je bent."
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Fay »

Is het wat om het niet te benaderen als, dit is man, dit is vrouw, maar gewoon te dragen wat je prettig vindt?

makkelijk nee, het is dan ook behoorlijk zoeken

Joy
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Jeste »

Welkom op het forum, Chieftac.
Tijdens het lezen dacht ik al zoiets te gaan schrijven als "volgens mij zit je gewoon ergens tussen man en vrouw in", maar dat had je dus zelf inmiddels al ontdekt.
Probeer wat te experimenteren met kleding. Raak langzaam gewend aan vrouwenkleding. Er is heel veel vrouwenkleding die niet direct superopvallend is als vrouwenkleding. Wel is die kleding over het algemeen veel mooier dan mannenkleding. Ga snel wat inkopen doen, want daar is januari een prima maand voor (uitverkoop).
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Paul »

Ben het met Jesse eens.
Misschien kun je eens wat experimenteren. Of dat in de buitenwereld wordt begrepen weet ik niet, maar eigenlijk zou je daar lak aan moeten hebben.
Het gaat erom dat je dan kan dragen waar je op dat moment zin in hebt. (Zou leuk zijn als mensen niet overal een mening over hadden)

En ik denk ook dat je naar verloop van tijd vanzelf wel iets meer duidelijkheid ga krijgen. Een kwestie van tijd misschien?
Ik hoop voor je dat het snel wat duidelijker wordt.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Irene_de_Vreede »

Chieftac schreef:
Zoals je al in mijn vorige post had kunnen leven draag ik dus thuis nog wel eens vrouwelijk ondergoed en daar voel ik me dan ook prettig bij. En ik zou dit dus graag ook buiten huis willen doen. Maar als ik dit zou doen dan zou ik er dus wel liever gewoon 100% voor gaan, of in ieder geval wel gewoon vrouwenkleding (crossdressing) in plaats van vrouwelijke mannenkleding te dragen, want daar voel ik minder voor dan gewoon mannenkleding te dragen. En ik weet dus niet hoe ik hier mee om moet gaan, want crossdressing wordt volgens mij in het algemeen niet echt geaccepteerd.
Je kan gewoon in vrouwelijke kleding over straat hoor zonder dat dat veel problemen geeft, ik heb althans nog nooit iets negatief ervaren. In je ondergoed zou ik niet doen trouwens :-)
Irene
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Chieftac »

Bedankt voor jullie reacties. Over een tijdje gaat mijn broer voor een maand naar het buitenland en dan mag ik een tijdje zijn (studenten)woning overnemen, om zeg maar ook alvast te wennen aan het op-je-zelf wonen. Tijdens deze periode kan ik dus wat gaan experimenteren met de tips die ik via dit forum ontvangen heb. Ik weet namelijk niet zeker of mijn ouders deze veranderingen zullen accepteren, en daarom vind ik het goed dat ik zelf eerst ga uitzoeken wat ik nu precies wil. En dat kan dus mooi in die periode waarin ik dus niet bij mijn ouders woon.
"Je mag zijn zoals je bent."