Een dubbel gevoel

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Fay »

Zinvolle vragen, vragen die vaak steeds terugkeren en waar je over kan nadenken tot je een ons weegt been there, en nog steeds komen deze vragen in mijn hoofd op


Logisch en goed dat je jezelf die vragen stelt, maar eenduidige antwoorden zijn er niet, en vanuit die twijfel en onzekerheid stap je dan op ene gegeven moment dat traject in, dat pas een soort van zoetejsaan bevestiging geeft als blijkt dat je je beter gaat voelen door hrt


Dat denken en afvragen is doodvermoeiend, zal een functie hebben,maar zal niet 1 2 3 veranderen ook niet

Heb geen advies, behalve misschien het advies wat ik ooit ook kreeg, blijf niet te lang in een cirkeltje zitten, jezelf niet steeds dezelfde vragen stellen, zet stappen, hoe lastig ook

Joyy
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Chieftac »

Het eerste gesprek met Transvisie verliep goed. Het was een hele opluchting om eindelijk met iemand over mijn gevoelens te kunnen praten zonder dat ze het vreemd vonden. Door dit gesprek ben ik nog eens gaan nadenken en kwam tot de conclusie dat ik crossdresser ben (travestiet vind ik nog een te confronterend woord). De laatste tijd merkte ik gewoon dat Nikkii niet langer weggestopt wou zijn, en heb haar dus al een beetje in mijn leven geaccepteerd. Nu moet ik nog die 1ne stap zetten naar mijn ouders en de rest van mijn omgeving: de coming out. Dit vind ik zelf nog wel een lastige stap omdat ik natuurlijk niet weet hoe iedereen hier op zal reageren. Ik ben hier nog over in gesprek bij Transvisie hoe ik dit het beste kan aanpakken, maar ik moet het gewoon een keer doen. Na de coming out kan ik pas me zelf 100% accepteren zoals ik ben.
"Je mag zijn zoals je bent."
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Paul »

Dat is een goeie ontwikkeling Nikkii.
En travestie is in mijn idee ook niet iets waarvoor je je hoeft te schamen. Het is wel fijn dat je het nu een beetje een naam kan geven, en hiermee waarschijnlijk ook een beter plekje in je leven.
Heel veel succes en sterkte met je coming out.
Gebruikersavatar
Mellaney
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 dec 2012, 17:32
Gender: Transgender
Locatie: Midden Nederland

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Mellaney »

Herkenbaar wat Vicky aangeeft over het advies om niet in een cirkel te blijven zitten. Om nog maar een andere vergelijking daaraan toe te voegen: 'No change, no progress!'. Er is maar één persoon in je eigen leven die besluiten kan nemen en dat ben jij zelf. Wil je veranderen of stappen ondernemen, dan moet je dat dus zelf doen. Als je overigens niets doet, dan neem je ook een besluit, namelijk het besluit om te blijven hangen in je eigen besluitenloosheid ;)
Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen!
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door TanteJuut »

Mellaney: mooie reactie. Levenservaring druipt ervan af.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`