Nieuwe chat! Zie dit topic.

Second opinion - supersnel?

Psychologen en procedures
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Second opinion - supersnel?

Bericht door Frederieke »

Hoi,

Ik had onlangs een second opinion gesprek met een psychiater en in no time stond ik weer buiten. Aan de ene kant voelde dat goed, maar na afloop vroeg ik me wel af of daar niet iets dieper gegraven had moeten worden... Afwachten wat het rapport straks bevat 🤔

Wat zijn jullie ervaringen met second opinion gesprekken?
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door Vethrvolnir »

ik heb een gezellig gesprek gehad van ongeveer een uur over mezelf en allerlei ogenschijnlijk random zaken.
:shock:
Valentina
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:15
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door Valentina »

Soms creeren , ten minste voor me, second opinion meer war dan ooit. Maar het is goede dat wij kunnen hebben, natuurlijk.
EasyBoy97
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 jun 2020, 10:48
Gender: Non-binair

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door EasyBoy97 »

Volgens is een second opinion helemaal overbodig. Alle die gesprekken met genderpsychologen/seksuologen moeten niet verplicht zijn vind ik.
Ik ben non-binair. Veel non-binaire mensen hebben alleen maar last van die gesprekken en zijn gedwongen om naar vrije landen in Azië te gaan.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door Jer158 »

Mijn ervaring is dat het alleen maar is: ben je toerekeningsvatbaar? Niet eens "weet je waar je aan begint". 10 minuten
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door Emma »

Hier ook: na 10 minuten weer buiten. Het is een formaliteit. Stel je voor dat de second opinion het hele verhaal nog eens dunnetjes over zou doen. Brrr.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door Esther91 »

Jer158 schreef: 13 mei 2021, 12:51 Mijn ervaring is dat het alleen maar is: ben je toerekeningsvatbaar? Niet eens "weet je waar je aan begint". 10 minuten
Uiteindelijk lijkt me dit ook het belangrijkste. Als je toerekeningsvatbaar bent, dan kan een psychiater er ook wel vanuit gaan dat het voortraject goed is uitgevoerd. Als dat traject met een "labiel" persoon gedaan is, dan moet een psychiater vooral de waarde van het voortraject in twijfel trekken.

Als je een 2nd opinie wil over hoe een behandeling bij de tandarts is uitgevoerd hoeft die persoon de behandeling ook niet opnieuw te doen natuurlijk. Wat goed is, is goed.
:text-thankyouyellow:
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door Frederieke »

Onlangs de rekening gezien van dat halve uurtje bij de psychiater. Meer dan € 700... Ik klaag niet over mijn salaris, maar voor het grote geld had ik een andere universitaire studie moeten doen. 🤔
Esther91
Berichten: 328
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door Esther91 »

Frederieke schreef: 02 okt 2021, 14:55 Onlangs de rekening gezien van dat halve uurtje bij de psychiater. Meer dan € 700... Ik klaag niet over mijn salaris, maar voor het grote geld had ik een andere universitaire studie moeten doen. 🤔
Stepwork zeker?
:text-thankyouyellow:
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Second opinion - supersnel?

Bericht door Frederieke »

Nee, geen Stepwork voor mij. In dit geval ging het ook niet om de persoon. Ik ben keurig behandeld alleen was het anders (korter en minder diepgaand) dan ik had gedacht. En de kosten, ach die worden gelukkig vergoed door de zorgverzekering.