Leesvoer

Nieuwsberichten
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Leesvoer

Bericht door NaomiClareNL »

Kwam wat interessant leesvoer tegen op arstechnica.com over sekse en geslacht bij mensen door naar de dierenwereld te kijken (Engelstalig):

Pregnant males and pseudopenises: complex sex in the animal kingdom

Gender benders and sequential hermaphrodites: How sex is determined
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Leesvoer

Bericht door Gabriël »

Ondanks dat ik het meestal al wist (behalve van de chromosomen het vogelbekdier en de vissen die hun sexe kunnen veranderen), vond ik beide artikelen interessant om te lezen!

Veel van die dingen ben ik door de jaren tegengekomen tijdens biologielessen, het kijken naar Animal Planet, of op het internet, maar als je het zo op een rijtje zet, realiseer je je dat het eigenlijk een stuk vaker voorkomt dat dat men altijd dacht. :)
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Leesvoer

Bericht door NaomiClareNL »

Als je het op een rijtje zet dan zie je een enorm veelkeurige wereld. Alles lijkt wel een keer, met meer of minder succes, geprobeerd te zijn door de natuur. Zo verwarrend en jammer dat de mensheid en dan met name de westerlingen, zo star vasthouden aan binaire stelsels daar waar de natuur dat beslist niet doet.

Nieuw voor mij was overigens dat chromosomen ook niet zo stabiel zijn en dat je die kunt verliezen.

Och als ik toch een god was en alle tijd van de wereld had en van alle tijden was, dan kon ik uren per dag naar al dat gekrioel op Aarde staren zonder ook maar een moment verveeld te raken...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF