Velsen belt geplande VGZ klanten af

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Julia1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2021, 11:51
Gender: Vrouw

Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Julia1964 »

Mijn dochter was ingepland voor de SRS bij dr. Kanhai op 5 juli. Ze heeft een restitutiepolis want Velsen is niet gecontracteerd.
Vorige week belde de administratie echter op om de afspraak tot nader order te annuleren omdat VGZ de machtiging afwijst. Het schijnt dat dit heel recent is want vorige maand werden VGZ klanten in Velsen gewoon geopereerd.

Wat blijkt: volgens de administratie van Velsen is het een verschil in tarief en betaalt VGZ ca. 7.000 euro te weinig. Als ik ga zoeken op de DBC codes bij VU, UMCG en Velsen hebben ze soortgelijke tarieven op DBC code 990004023 en 990004044 dus ik snap niet waar dit in zit. VGZ schrijft op haar website dat ze 100% betalen tenzij excessief verschil, dan nemen ze het normbedrag, wat ze baseren op passantentarief van soortgelijke ziekenhuizen (VU en Groningen dus).

Zijn er meer afmeldingen bekend? Ik ga VGZ aanschrijven en anders naar de NZA om een klacht in te dienen. Ik moet nog een navragen welke code Velsen declareert om een goede vergelijking te maken.

Grrrrrr :twisted:
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door marianne »

waaaanzin
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Gauloise »

Wat is dit vervelend om te horen. Voor jouw dochter en voor mijzelf dus misschien ook. Ben ook bij VGZ en net vandaag op eerste consult geweest bij Kanhai...
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door mystory.nicky »

Wat erg! Verzekeringen gaan steeds meer in de weg liggen, daar moet snel iets aan veranderen. Ik kom nu veel trans personen tegen die er helemaal door heen zitten omdat de verzekeringen zo moeilijk doen. Mijn advies, blijf vechten! Samen staan we sterk. Heb je nog geen rechtsbijstand verzekering neem die. Zoek een goede advocaat en vecht het aan.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Esther91 »

mystory.nicky schreef: 18 jun 2021, 09:37 Mijn advies, blijf vechten! Samen staan we sterk. Heb je nog geen rechtsbijstand verzekering neem die. Zoek een goede advocaat en vecht het aan.
Dit! Verzekeringen weten wat ze wel en niet kunnen. En juist omdat er zoveel kwetsbare transgender personen rondlopen maken ze daar flink misbruik van, in de hoop dat je het bij een andere verzekering gaat proberen. Ik ben nu ook al maanden bezig om de SRS vergoed te krijgen bij het Zilveren kruis. Het einde lijkt in zicht, dus geduld en strijd loont wel hoor !
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door SuzanneLemm »

Esther91 schreef: 18 jun 2021, 10:17
mystory.nicky schreef: 18 jun 2021, 09:37 Mijn advies, blijf vechten! Samen staan we sterk. Heb je nog geen rechtsbijstand verzekering neem die. Zoek een goede advocaat en vecht het aan.
Dit! Verzekeringen weten wat ze wel en niet kunnen. En juist omdat er zoveel kwetsbare transgender personen rondlopen maken ze daar flink misbruik van, in de hoop dat je het bij een andere verzekering gaat proberen. Ik ben nu ook al maanden bezig om de SRS vergoed te krijgen bij het Zilveren kruis. Het einde lijkt in zicht, dus geduld en strijd loont wel hoor !
Interessant, ik zit ook bij ZK en heb srs nog in vooruitzicht, maar niet begrepen van VUmc dat dit een issue kan worden. Wellicht heb jij ander traject ?
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Sander »

Zilveren Kruis is van mening dat Stepwork, T-Cendent ed geen genderteams zijn zoals de richtlijnen voorschrijven. Is flauwekul natuurlijk.
Het heeft mij ook enige moeite gekost om ze alles te laten vergoeden. Het zal alleen maar lastiger worden.

Zit je bij het VU dan is er niets aan de hand
Julia1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2021, 11:51
Gender: Vrouw

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Julia1964 »

Ik ga zeker niet opgeven, desnoods door tot de rechtbank. Er is ook jurisprudentie waaruit blijkt dat het passantentarief gangbaar is als zijnde marktconform. Dat is dus duidelijk, ben aan het uitzoeken wat VU en UMCG declareren, zou niet heel afwijkend zijn.
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Esther91 »

SuzanneLemm schreef: 18 jun 2021, 12:59
Esther91 schreef: 18 jun 2021, 10:17
mystory.nicky schreef: 18 jun 2021, 09:37 Mijn advies, blijf vechten! Samen staan we sterk. Heb je nog geen rechtsbijstand verzekering neem die. Zoek een goede advocaat en vecht het aan.
Dit! Verzekeringen weten wat ze wel en niet kunnen. En juist omdat er zoveel kwetsbare transgender personen rondlopen maken ze daar flink misbruik van, in de hoop dat je het bij een andere verzekering gaat proberen. Ik ben nu ook al maanden bezig om de SRS vergoed te krijgen bij het Zilveren kruis. Het einde lijkt in zicht, dus geduld en strijd loont wel hoor !
Interessant, ik zit ook bij ZK en heb srs nog in vooruitzicht, maar niet begrepen van VUmc dat dit een issue kan worden. Wellicht heb jij ander traject ?
Hey, ik ga via stepwork en het gaat dus om niet gecontracteerde zorg. Ik heb overigens wel gewoon een restitutie polis.

Bij Zilveren kruis hebben ze mij geprobeerd te dwingen om naar het VU te gaan. De argumenten waarmee ze kwamen waren gebaseerd op oude regelgeving. Daarmee geconfronteerd kwamen ze weer met iets anders, en enkele stappen verder zijn hun argumenten wel op. Het is nog wachten op 1 handtekening en hopelijk is het dan eindelijk klaar. Heb wel een hoop hulp gehad o.a. van rechtsbijstand.

Bij ZK weten ze heel goed dat uiteindelijk ze wel moeten vergoeden, maar ze hebben liever dat je opgeeft. Dus echt wel belangrijk dat je hulp hebt hierbij, want het kunnen echt vervelende mensen zijn. Het zijn mensen met een gespeelde onwetendheid, want ik ben echt niet de eerste hoor.
:text-thankyouyellow:
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Esther91 »

Julia1964 schreef: 18 jun 2021, 18:36 Ik ga zeker niet opgeven, desnoods door tot de rechtbank. Er is ook jurisprudentie waaruit blijkt dat het passantentarief gangbaar is als zijnde marktconform. Dat is dus duidelijk, ben aan het uitzoeken wat VU en UMCG declareren, zou niet heel afwijkend zijn.
Het is de langste weg, maar geloof me het gaat bijna zo ver komen. En als het bijna zo ver is, dan kan het opeens snel gaan, want ze weten donders goed dat ze de rechtszaken niet gaan winnen en zij de dikste verliezer zijn. Komt echt wel goed, alleen niet van zelfsprekend
:text-thankyouyellow: