Instromen Radboud vanaf VU?

Psychologen en procedures
Ryn
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:45
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen

Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door Ryn »

Hai,

Ik ben door de intake bij het VU heen en moet nu een half jaar wachten tot ik een psycholoog toegewezen krijg.
Ik ben echter als de dood voor het protocol bij het VU, zie https://www.instagram.com/vugendermistreatment/?hl=en
Ik ben nonbinair, autistisch, aseksueel, afab, depressief, en ik wil mn lange haar houden. Ik denk niet dat ik door de onzin van het VU heen ga komen.
Ik draag al zo lang een binder dat mn rug het begint te begeven, en ik weet echt niet hoe ik me zonder binder door het leven heen ga worstelen. Ik moet gewoon die mastectomie, en ik kan niet nog jaren wachten.

Volgens de site van het RadboudUMC zouden ze mensen die bovenaan de wachtlijst van het VU stonden de keuze geven om in plaats daarvan bij hen in te stromen, bij het oproepen. Toen ik ben opgeroepen heb ik die keuze niet gekregen.

Dus ik heb twee vragen.
Is het protocol van het Radboud minder verschrikkelijk?
Is het mogelijk om over te stappen van het VU naar het Radboud zonder opnieuw twee jaar op een wachtlijst te hoeven staan?
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door eew »

Ging dat niet specifiek om mensen uit omgeving Nijmegen?

Laat je niet te bang maken door die verhalen, hoewel er uit blijkt dat er daar het een en ander mis gaat, vooral administratief, is dat niet de ervaring van iedereen. En er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat het in het Radboud anders zal gaan.

Ik was ook bang dat ik niet "trans genoeg" zou zijn, vooral omdat ik het idee had dat ik niet depressief genoeg was en mijn kindertijd verhalen niet typisch genoeg waren.

Maak je niet te veel zorgen en deal de problemen wanneer ze er zijn, op dit moment is dat dus de idiote wachttijd tussen intake en psychologisch traject. De kans is heel groot dat je geen enkele weerstand gaat ondervinden vanuit de VU, die verhalen zijn er namelijk meer dan de verhalen op die instagram pagina, maar niemand schrijft ze op. Pas als je daadwerkelijk in een soortgelijke situatie zit heeft het zin om je er druk over te maken.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik zou me ook niet al te druk maken over het zogenaamde protocoll van de VU, ze bieden zorg op maat (dat was in het verleden wel anders) en ze bepalen ook niet of je wel trans genoeg bent of niet. Ze kijken vooral of je de transitie aan kan en of er geen andere onderliggende problemen spelen. Hoe het in Nijmegen gaat weet ik niet, maar het is niet te verwachten dat er wezenlijk anders aan toe zal gaan.
Irene
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door luciger »

Radboud kijkt naar postcode, dus als je buiten dat postcodegebied valt (staat ergens op hun website), kun je niet overstappen zonder je wachttijd te verliezen.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Ryn
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:45
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door Ryn »

Ah cool. Dat is dus geen optie. Ik woon vlakbij Amsterdam. Well the more you know.
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door Anne V »

Laat je niet direct angst aanjagen door dit soort berichten.
Mensen waarbij het niet zo lekker loopt reageren nu eenmaal veel sneller dan die waarbij het goed loopt.
Veel reacties komen ook van zij-instromers en jij start direct bij het VUmc.

Ik loop vanaf 2016 bij het VUmc en heb geen negatieve ervaringen.
Was geen enkel probleem dat ik in mijn motorkleding kwam.
Wat wel van belang is dat je durft te leven zoals je het wenst.
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door halla »

Dat klinkt niet echt als een oplossing...
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door KeepzD »

Ook hier een tevreden VU-ganger..
Geen enkel probleem gehad in het hele traject. Ze hameren er zelfs nu nog op dat ALS ik er behoefte aan zou hebben, ik altijd aan mag kloppen voor advies of een extra gesprek met mn psycholoog. Ik ben inmiddels al anderhalf jaar bekend daar en iets meer dan een jaar aan de hormonen. Ze vragen door op jouw behoeften en kijken of je de "gevolgen" hiervan kan dragen. Dat is in heel veel gevallen prima in orde dus komt dan wel goed.
Forever myself
Ryn
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:45
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door Ryn »

Okay thanks :)

Ik ben wel nog steeds benieuwd of er hier misschien ook non-binaire tevreden VU gangers zijn. Dat zou erg helpen met gerust stellen.
Ryn
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 mar 2021, 17:45
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen

Re: Instromen Radboud vanaf VU?

Bericht door Ryn »

Niet allemaal tegelijk haha
Eenmaal andermaal? Non-binaire tevreden VU gangers? Any takers?