Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Ervaringen met zorgverleners
Forumregels
Forum voor ervaringen met zorgverleners. Hou het netjes, en ter zake. De transgenderzorg is stuk, dat weten we allemaal, dat hoef je hier niet meer te melden.

Verder: ongeremd ophemelen of afbranden is niet toegestaan.

LET OP: dit forum is vanwege het maatschappelijk belang openbaar. Let dus op met privégegevens. Wil je niet onder eigen naam posten, dan kan dat in overleg met het forumbeheer. We zullen je post dan anonimiseren.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Bericht door AnneCeleste »

Ellis schreef: 28 mar 2022, 11:41 Moet je aangemeld zijn bij VU Amsterdam om in aanmerking te komen met Brigitte Meijer? Ik sta momenteel nog op de wachtlijst bij Genderhealthcare en PsyTrans maar niet bij 't VU
Toen ik bij haar was een paar jaar geleden wel in ieder geval. Ik liep toen bij Stepwork, maar stond gelukkig ook nog op de lijst van 't VU.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Bericht door Anon20230219 »

Ik ben vanuit Stepwork bij het VUMC terecht gekomen door mij daar aan te melden.
En eigenlijk geheel door het VU over genomen voor verdere behandelingen.
Sinds een paar jaar staan ze niet echt meer open voor aanmeldingen van andere behandelaars van transgender personen, zodoende dat ik 2,5 jaar eigenlijk heb verprutst met wachten op niks.
Bij aanmelding kwam naar boven dat ik al in 2017 op gesprek was geweest bij het VU en zodoende hebben ze mij een heel stuk naar voren gehaald.
Gebruikersavatar
Ellis
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2022, 11:07
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Bericht door Ellis »

Oke.. en bij de VU is nu natuurlijk een wachtlijst van 3,5 jaar als ik 't goed begrepen heb? Ik had een consult bij Bart van de Ven maar helaas is hij onlangs overleden. Welke opties qua FFS blijven er dan eigenlijk nog over dat een beetje in de buurt is? Ik denk niet dat ik 't volhoud om zolang te gaan wachten :(
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Bericht door AnneCeleste »

Een andere optie is Facialteam in Marbella. Zij zijn erg goed, maar duur (in mijn geval zou de verzekering de helft van de kosten dekken).

In Vlaanderen heb je ook nog Dr. Noorman van der Dussen, en anders Dr. Wim Verhaeghe (daar is Jessie Maya geweest als die naam je wat zegt).
Gebruikersavatar
Ellis
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2022, 11:07
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Bericht door Ellis »

Van Facial team heb ik inderdaad gehoord! Wellicht dat ik daar een keer kijkje ga nemen. Heb je toevallig een prijsindicatie of een voorbeeld van hen (als ik zo vrij mag zijn dit te vragen:)?)

Ik heb toevallig in mei een consult staan met Dr. Noorman van der Dussen (blijkbaar is dit ook de mentor geweest van Bart van de Ven) dus ben heel benieuwd. Zijn hier goede verhalen over? Jessie Maya ken ik inderdaad maar ik kan helaas verder geen voorbeelden vinden van Wim Verhaeghe om mee te vergelijken.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Bericht door AnneCeleste »

Ellis schreef: 28 mar 2022, 22:24 Heb je toevallig een prijsindicatie of een voorbeeld van hen (als ik zo vrij mag zijn dit te vragen:)?)
Voorhoofd+kin/kaak zou 24000 euro kosten bij FT. Dit was bij 2pass met nog een liplift en lipofilling 18800. De verzekering betaalde ongeveer 12400.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Bericht door Anon20230219 »

Nou even een update in dit draadje aangezien het dit onderwerp betreft.

Goed 30 mei een telefonisch consult met een verpleegkundige welke het gesprek begint met de woorden"Gaat u mij eens vertellen waarom ik u moest bellen"...
Nou was het 9 uur in de ochtend dus dan ben ik niet op zijn best daar ik geen ochtend mens ben maar het was het begin van een raar nikszeggend telefoontje dat eigenlijk geen zin had.

Enfin door naar vandaag, ik krijg de mededeling dat de DSW de kaakchirurgie gaat vergoeden...om de kaak te verlengen.
Als er iets is wat ik niet wil is het wel dat.
Aangezien de kaak niet meer geopereerd kan worden vanwege een implantaat welke er vorig jaar is ingezet kwam dit bericht erg raar op mij over en ook niet zo afgesproken met Mevr Dr Meijer.

Na navragen bij de verzekeraar blijk dus dat ze een aanvraag hebben binnen gekregen voor waarschijnlijk iemand anders op mijn naam vanuit het VU.
Morgen wordt ik terug gebeld door de afdeling verpleegkunde om boven water te krijgen wat er zoal verkeerd is gegaan.
Zal mij niks verbazen als het dezelfde verpleegkundige de aanvraag heeft ingediend welke ik aan de telefoon had op 30 mei.

Ik hoop wel dat als het eenmaal op opereren aankomt dat ze dan wel de goede ingreep gaan uitvoeren..

Aan de andere kant is het wel zo dat ik hoop dat de echte aanvraag ook zo snel en monter door de verzekeraar wordt afgehandeld.
Gebruikersavatar
che7entl
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 feb 2022, 07:12
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Amerongen

Re: Mijn ervaring met Brigitte Meijer FFS

Bericht door che7entl »

Ik ben uiteraard zeer tevreden over Brigitte Meijer, en ze heeft alles er aan gedaan om mij vrouwelijker uit te laten zien, en aangezien ik dan ook mijn vader niet meer zie in de spiegel, heeft ze er zeer goed voor gezorgd dat het naar mijn wensen is volbracht.

Ik heb er lang genoeg op gewacht, na 2 jaar en 3 maanden op de wachtlijst, was ik eindelijk aan de beurt. Ik had al eerder willen gaan, en als ik Brigitte dan terloops op de gang tegenkwam en haar er naar informeerde, zei ze ‘morgenvroeg ben je de eerste!’
Na enige tijd werd ik dan naar de VU geroepen, en ze heeft mij kenbaar gemaakt dat ik dan ook echt aan de beurt was, en mocht mij om half 8 melden bij de kliniek. Aangezien ik niet zeker wist of ik wel op tijd was, ging ik eerst met het OV de dag ervoor naar mijn buddy, die mij dan zo vroeg in de ochtend naar die kliniek bracht. Ik mocht mij gelijk omkleden, en de hele procedure werd dan in 3 uur gedaan, het voorhoofd met de haarlijn en de wenkbrauwen.
Na 10 dagen gingen de hechtingen eruit bij de VU, en we hadden een leuke babbel, Brigitte en ik. Zo vond dat ik er nu ook veel leuker uitzag, en zo voelde ik me ook. Super gelukkig dat het allemaal gelukt was, en ik was zeer complimenteus vanwege haar expertise.

Daarna zou binnen 3 weken de neus en de onder oogleden gedaan worden. Maar omdat ik niet zeker wist hoe mijn lichaam op het eerste deel zou reageren, heb ik het een week later laten doen. Toen ik me om 12:15 meldde, werd ik binnen een half uur opgeroepen. Een dag eerder werd ik nog gebeld, omdat er wat problemen waren met andere operaties, die wellicht iets langer zou duren, en ik alleen een neuscorrectie zou krijgen maar omdat ik dus (te) vroeg was, zei de anesthesist dat ze de lunch zouden overslaan, en 10 minuten later was ik ook aan de beurt. Ze hadden wel een beetje haast, eigenlijk, aangezien het een dag opname is. De operatie duurde 2,5 uur en voor 6 uur moesten we toch wel weg zijn. Om een uur of 5 kwam mijn buddy, en heb ik een halve boterham met orange juice gehad, zij een thee en een boterham. De drie dagen erna heb ik nauwelijks iets kunnen eten, aangezien ik veel sliep en rustte. Nu is het de 7de dag na die operatie. De neustampons zijn er na de eerste dag al uitgegaan, en dat ging vrij gemakkelijk.
Afgelopen woensdag een telefonisch consult gehad van een half uur, vanmorgen belde Brigitte geïnteresseerd, en wij wensten elkaar een prettige jaarwisseling. Woensdag heb ik weer een consult met haar.

Al met al gaat het prima met mij. Ik word goed verzorgd door mijn buddy; heb vanmorgen buiten nog een frisse neus gehaald, terwijl ik haar hond uitliet, stoeien met het hondje kan ik ook niet laten en als er verder niets bijzonders gebeurt, kan ik in het weekend van 6/7 januari weer naar huis.

Wordt vervolgd.

xox Chey
ADONAI is my Light and Salvation; whom I need to fear? ADONAI is the Stronghold of my Life; of whom should I be afraid?