Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8022
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door Emma »

https://www.bndestem.nl/binnenland/lars ... ~a2cf0085/
Lars van Veen (18) mag niet met gelakte nagels achter de kassa bij Jumbo in het Overijsselse dorp Glanerbrug zitten, omdat ‘Glanerbrug daar nog niet klaar voor is’. De jonge kassamedewerker heeft dat gisteren te horen gekregen. Lars is verdrietig en neemt ontslag. „Ik wil mezelf kunnen zijn.” De supermarkt houdt voet bij stuk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
427lyn
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 jun 2021, 22:28
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door 427lyn »

Deze zag ik op LinkedIn voorbij komen inderdaad, echt bizar. Vooral de verdediging van de eigenaar 'ja als ze kun jasje binnenstebuiten aantrekken kan dat ook niet, dit is hetzelfde.' dat betekent dus dat hij alle vrouwen met nagellak ook de keuze geeft? Sensibiliseren of functie elders?

En dan 'we zijn nog niet zover hier'... Dit is dus de reden dat die dorpjes allemaal leeglopen, omdat je vastgeroeste mensen je de wet laat voorschrijven.

Ik zat er al over te denken om een actie op te zetten om een nagellak stand buiten de ingang te zetten waarbij ik nagels lak van iedereen die dat wil...
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door Alice »

Supermarkt biedt Lars (18) baan aan na nagellak-verbod bij Jumbo: ‘Leven niet in prehistorie’

https://www.ad.nl/enschede/supermarkt-b ... ~aad4db2f/
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door Anon20230219 »

Heel goed dat een ander bedrijf het geen probleem vindt.
Bij onze AH zit ook een jongen welke qua kleding en make up alle kanten op gaat maar werkt daar al enkele jaren.
En als vooral jongere klanten vervelend tegen hem doen mogen ze hun boodschappen ergens anders halen.
Het valt mij erg tegen van de Jumbo.
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door luciger »

Ik kom uit een dorp hier vlakbij en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat bijna alle Twentse dorpen precies zo zijn. Echt een vergrijsd bolwerk van conservatieven, heel blij dat ik nu in een grote stad woon waar alles veel minder een probleem is.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door Nikkie »

luciger schreef: 13 aug 2021, 14:16 Ik kom uit een dorp hier vlakbij en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat bijna alle Twentse dorpen precies zo zijn. Echt een vergrijsd bolwerk van conservatieven, heel blij dat ik nu in een grote stad woon waar alles veel minder een probleem is.
Dat herken ik ook wel ja. Zelf grootste deel van mijn leven in Enschede gewoond en daar zijn de mensen wat meer open. Maar de dorpjes eromheen zijn inderdaad was stugger.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door tartangirl »

Denk dat we een hoop dorpen tekort doen door te stellen dat de grote stad een walhalla voor ons is...de stad geeft je meer anonimiteit,en je bent meer een nummer in de stad.
Ik ervaar veel warmte in de kleine dorpen waar ik kom en dat terwijl ik uit Rotterdam kom....waar ik heel graag kom om te shoppen en te stappen maar de diversiteit van Rotterdam heeft wel tot meer problemen voor de LHBTIQ+ gemeentschap gezorgd( en dan druk ik me erg politiek correct uit).
Zaten we een aantal jaar geleden niet allemaal te janken om een klein jochie die zijn nagels lakte ( onze lieve Tijn)...wat vergeten mensen toch snel he..
Achterlijk en onwetendheid zal er altijd blijven en laten we ons niet de illusie maken dat dit ooit gaat veranderen...2 stappen voorwaarts en 1 terug....we vechten voor elke overwinning.
bye bye
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door Nikkie »

tartangirl schreef: 14 aug 2021, 14:11 Denk dat we een hoop dorpen tekort doen door te stellen dat de grote stad een walhalla voor ons is...de stad geeft je meer anonimiteit,en je bent meer een nummer in de stad.
Ik ervaar veel warmte in de kleine dorpen waar ik kom en dat terwijl ik uit Rotterdam kom....waar ik heel graag kom om te shoppen en te stappen maar de diversiteit van Rotterdam heeft wel tot meer problemen voor de LHBTIQ+ gemeentschap gezorgd( en dan druk ik me erg politiek correct uit).
Zaten we een aantal jaar geleden niet allemaal te janken om een klein jochie die zijn nagels lakte ( onze lieve Tijn)...wat vergeten mensen toch snel he..
Achterlijk en onwetendheid zal er altijd blijven en laten we ons niet de illusie maken dat dit ooit gaat veranderen...2 stappen voorwaarts en 1 terug....we vechten voor elke overwinning.
bye bye
Vandaar ook dat ik het woord stugger gebruik. Dit is ook alleen mijn ervaring met dorpjes rondom Enschede en niet de rest van Nederland. Ik ben blij dat je veel warmte ervaren hebt in dorpen, in mijn ervaring zijn ze wat afstandelijk geworden. Misschien zit er een verschil in of mensen je al langer kenden of niet. En misschien veranderd dit nog in de loop van de tijd.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Lars (18) mag niet met gelakte nagels achter Jumbo-kassa

Bericht door tartangirl »

Hoi Nikkie, misschien omdat het voor mij ook al een tijd is geleden dat ik in transitie ben gegaan en dat ze het nu al wat meer als normaal ervaren en zien dat ik niet bijt....of ze verander in lelijke kabouters ofzo...niet dat ik iets heb tegen lelijke kabouters hoor.!!
Wat vreemd is neemt denk ik wat meer tijd in beslag voor veel mensen....en dan leren ze je kennen en dan ontdooien vaak ook de meest hardnekkige wel een beetje.
bye