Andere opties?

Psychologen en procedures
EliseFebreeze
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2021, 20:00
Gender: Trans MtF

Andere opties?

Bericht door EliseFebreeze »

Hoi allemaal,

Om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen, gIsteren kreeg ik een telefoontje van mijn huisarts dat hij een traject met gendergp niet wilt ondersteunen en dat hij toch aanraad om te wachten totdat het VUmc plek heeft. Dit nieuws valt natuurlijk niet helemaal leuk, en aangezien de wachttijden zoals jullie weten niet de snelste zijn, vroeg ik mij af of er nog andere opties zijn? Alle beetjes helpen!

Met vriendelijke groet,

Elise
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Andere opties?

Bericht door eew »

Ik heb recent meerdere goede verhalen gehoord over PsyTrans, deze organisatie heeft geen wachtlijst maar een aanmeldstop. Af en toe, en altijd op de 1e van de maand halen ze die aanmeldstop er af. Je kan dat op dat moment je aanmelden en voor je eerste gesprek een verwijzing regelen volgens mij, dit lijkt op dit moment de snelste en meest veelbelovende route te zijn.

Verder moet je wat er ook gebeurt op de wachtlijst van de VU blijven staan, je weet het nooit met deze kleine psychologenpraktijken die om een paar medewerkers draaien.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Andere opties?

Bericht door Lise »

Is het eigenlijk, verzekerings-technisch, toegestaan twee trajecten "tegelijk" te doen?
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Andere opties?

Bericht door eew »

Technisch gesproken zou je bij een academisch ziekenhuis en een psychologenpraktijk tegelijkertijd kunnen lopen, omdat dat andere zorg is voor de verzekeraar. In de praktijk denk ik dat beide teams daar niet zo blij mee zullen zijn.

Op meerdere wachtlijsten staan is geen enkel probleem.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Andere opties?

Bericht door Frederieke »

eew schreef: 10 sep 2021, 11:11 Ik heb recent meerdere goede verhalen gehoord over PsyTrans, deze organisatie heeft geen wachtlijst maar een aanmeldstop. Af en toe, en altijd op de 1e van de maand halen ze die aanmeldstop er af. Je kan dat op dat moment je aanmelden en voor je eerste gesprek een verwijzing regelen volgens mij, dit lijkt op dit moment de snelste en meest veelbelovende route te zijn.

Verder moet je wat er ook gebeurt op de wachtlijst van de VU blijven staan, je weet het nooit met deze kleine psychologenpraktijken die om een paar medewerkers draaien.
Ik kan die goede verhalen persoonlijk bevestigen. Bij de start van mijn traject heb ik me afgemeld bij Stepwork (misschien gelukkig maar...) en bij de Vaart.

Maar ik sta gewoon nog ook op de wachtlijst bij het Radboud UMC, daar kan ik als het zover komt misschien daar sneller terecht voor operaties dan bij het UMCG wat geografisch gezien voor mij iets dichter bij huis is.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Andere opties?

Bericht door Annabel »

Een herinnering dat het vandaag de 1e van de maand is, maar PsyTrans heeft alleen dit nu op hun website staan:
VOOR JEUGD (TM 17 JAAR) IS HET MOGELIJK AAN TE MELDEN VOOR BEIDE LOCATIES.
VOOR VOLWASSENEN (18+) HANTEREN WIJ MOMENTEEL EEN AANMELDSTOP.