probleem of nie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: probleem of nie

Bericht door Fay »

Zo, veel reacties veel herkenbaarheid, veel wijsheden en veel meeleven, dankjullie wel daarvoor :)

Nog steeds griep maar voel me iets beter, en ik realiseer me weer eens dat omgaan voor mij in stappen gaat, ik hoef uiteraard mezelf niet te presenteren in een rol die ik niet wil, ik moet bekennen, nee wil erkennen, dat de man vrouw verschuiving allang heeft plaatsgevonden en nog steeds aan het verschuiven is , dat er subtiele veranderingen gaande zijn in gedrag, gevoel, en stiekum toch uiterlijk, ook al verschillen mijn kleren niet veel van wat ik voorheen droeg (for the record appeltje, mijn vrienden weten allemaal hoe het zit;)

Het verhaal dan ok niet zo zwart wit als dat ik het gisteren voelde, dat gevoel echter kwam wel naar boven omdat ik aan vorige jaar terugdacht, mbt het betreffende feest ( Awakenings , klokgebouw Eindhoven) waarin niemand ook maar iets wist, ik nog het grote hide en seek spel speelde , dat hoeft gelukkig niet meer en dat scheelt enorm, maar is nog niet helemaal weg, ook dat kost mij tijd merk ik

Dus, kaartje gekocht, ik ga erheen, en waarschijnlijk niet volledig als mezelf,maar wel meer mezelf als vorig jaar, dat lijkt mij toch forse winst, en ik mag me best realiseren dat ik veel closer ben geworden met de vrienden die ik heb omdat ik alles heb opengegooid, en ze zijn er nog steeds, en ze vragen me mee, en ze groeien met me mee, en ook al kunnen ze niet alles weten, ze zijn er en dat is fijn

Rest nog steeds het betreffende pad wat even stilligt door griep, pakken we dat straks weer op, gaan we verder en hopen we niet al teveel al dat niet bewuste uitstapjes te moeten maken , al is het elke keer wel ergens goed voor, namelijk het besef, ik zit goed, ik ben op de goede weg

Bedankt allemaal!

(btw ik ga je recept proberen Evavana)

Joyy
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: probleem of nie

Bericht door Fay »

Beste vriendin op bezoek gehad, uitgelegd waar ik moeite mee heb mbt diverse situaties,volop begrip, volop ondersteunde woorden,sprak namens vriendenclub dat ze mij er eigenlijk gewoon graag bij willen hebben om wie ik ben, alleen maar goodwill, fijn

Tis nu aan mij...

Joyy
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: probleem of nie

Bericht door finesse »

het is altijd aan jou.....

ik heb harde keuzes gemaakt...als ik ergens niet welkom ben of er raar wordt gereageerd..niet open over wordt gesproken..dan heb ik weer een delta in de vriendenkring. zo leer je je echte vrienden en vriendinnen ken. en je leert om een feestje met jezelf op te bouwen

Is dat eenzaamheid? nee, het is het creeren van je eigen geluk. En je eigen geluk...dat is aan jou.
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: probleem of nie

Bericht door Aris »

Hallo Joyy, dat is heel erg herkenbaar.
vrienden om me heen vragen ook gewoon nog of ik mee uit ga, of mee ga winkelen, en ik heb dan het zelfde als wat jij voelt.
Vrienden hebben er absoluut geen moeite mee, denken er zelfs niet eens echt over na.

rare eend ja, maar op zich is dat niet iets nieuws voor mij.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: probleem of nie

Bericht door Jeste »

Mijn vrienden- en kennissenkring is al sinds meer dan 10 jaar erg veranderd. Dat kwam vooral omdat ik een ander uitgaanscircuit was gaan opzoeken. Ik had een beetje genoeg van mijn oude vertrouwde omgeving waar het óf man óf vrouw is en vreselijk heteroseksueel. In die tijd heb ik mensen leren kennen voor wie er meer was dan de geijkte geslachtsrollen. Die mensen hadden vaak al voor dat ik er zelf over begon in de gaten dat er met mijn genderidentiteit iets was.

De laatste jaren ben ik veel van die mensen echter uit het oog verloren, omdat er voor wat betreft het uitgaan zoveel is veranderd. Er is veel verdwenen en als er wel iets is heb ik vaak geen zin meer, omdat het openbaar vervoer zo onbetrouwbaar is.

Nu ga ik wel weer af eb toe hier in mijn woonomgeving ergens naartoe en daar kom ik weer mensen van vroeger tegen. Ook al heb ik inmiddels wat meer over mezelf verteld; Het lijkt niet tot ze door te dringen. Ze zien me gewoon als man. Dat is ontzettend vervelend.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: probleem of nie

Bericht door Fay »

Herkenbaar

Nu ben ik gelukkig nog niet echt iemand kwijtgeraakt, en als dat wel egbeurd dan heeft die persoon ook geen of niet genoeg betekenis in mijn leven en voor mij

Als ik er op terugkijk, heb ik de afgelopen jaren mensen in mijn leven laten komen waarvan ik voelde en wist, dit zit goed, ruimedenkende liefdevolle mensen

Dit in tegenstelling tot het handjevol mensen in mijn leven die allang verdwenen zijn en waarvan ik aanvoelde, niet ok

Men spreekt mij nog steeds aan als jongen, hij, maar excuseerd zich daar ook weer snel voor, tis allemaal nog verwarrend voor hen, dus ik heb gezegd, het is nu allebei goed, als ik er klaar voor ben geef ik het aan jullie aan en vanaf dat moment is het geen jongen en hij meer

Kerel kan sowies echt nie, en ouwe pik - een vriend van een vriendin 2 weken terug - reageerde ik zodanig fel op dat betreffende persoon heel voorzichtig is geworden mbt aanspreken van mij

Ik denk dat je ook over aanspreekvormen niet al te geforceerd moet doen, dat mensen niet zomaar omschakelen is begrijpelijk, het kost ook hen tijd

Joyy