Ik vroeg me af of jullie een relatie hadden toen jullie er achter kwamen dat jullie transseksueel waren en hoe jullie dat dan wel of niet hebben verteld. En k ben dan ook wel zo nieuwschierig om te vragen hoe het dan is afgelopen (of juist doorgegaan!)
Ik zit nu zelf in zo'n soort situatie en ik heb het mijn vriendje vandaag verteld, maar zoals verwacht was hij er totaal niet blij mee, we zijn ook allebei niet zulke praters, dus het gesprek werd al snel heel awkward.
Relatie tijdens verandering
-
Daniel
Relatie tijdens verandering
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
-
J1nny
Re: Relatie tijdens verandering
19 jaar relatie, ook 19 jaar bekend en van plan om die tijd zeker nog eens te halen en langer.
-
Arike
Ja en verteld ook (en een jaar later alsnog uitgegaan...)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Sandra
Eerst bijna 13 jaar getrouwd geweest (toen was ik zelf nog nergens van bewust, ik ben een zogenaamde laatkomer).
In de periode daarna de eerste ontdekkingen gedaan. Nieuwe liefde ontmoet, open kaart gespeeld en moeten beloven om haar er niet mee te confronteren.
Dan denk je dat lukt wel, vaak genoeg alleen. In zes jaar tijd twee keer betrapt (wel tijdig weg, geen confrontatie dus, maar "blijf even daar").
Toch was ze, na twee en een half jaar huwelijk plotseling heel snel weg. Reden was officieel niet genderdysforie maar heeft zeker wel meegespeeld.
In de periode daarna de eerste ontdekkingen gedaan. Nieuwe liefde ontmoet, open kaart gespeeld en moeten beloven om haar er niet mee te confronteren.
Dan denk je dat lukt wel, vaak genoeg alleen. In zes jaar tijd twee keer betrapt (wel tijdig weg, geen confrontatie dus, maar "blijf even daar").
Toch was ze, na twee en een half jaar huwelijk plotseling heel snel weg. Reden was officieel niet genderdysforie maar heeft zeker wel meegespeeld.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Getrouwd in maart 1970. Met een mooi en lief meisje. Is ze nog. Zij was er van overtuigd lesbisch te zijn maar trouwde toch met mij, tot verbijstering van de familie. Heeft zij het gevoeld?
Sedert een aantal jaren leven we gewoon als vrouw en vrouw. Zij blij, ik blij.
Het kan best!
Sedert een aantal jaren leven we gewoon als vrouw en vrouw. Zij blij, ik blij.
Het kan best!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Laurens2
Ik kan je hier niet mee helpen maar wil je er toch sterkte mee wensen. Misschien moet je jezelf bedenken wil ik wel met een jongen zijn die mij niet accepteert of zich voor mij schaamt. Dit haalde ik een beetje uit zijn reactie. Ik hoop toch dat jullie liefde voor elkaar sterker is en dat jullie er samen uit kunnen komen.
-
Jasper
Wat is dat mooi om te lezen, Eva!
wat de moeite waard is is de moeite waard
-
mick1984
toen het vertelde dat ik trans ben.. had ik een relatie.. die dame wist eht trouwens al vrij aan eht begin van de relatie.. dus om die rede is eht niet uitgegaan.. maar het is wel uit.
Nu ben ik single.. maar vind eht moeilijk om te daten omdat ik neit weet hoe dat moe als je niet blij ben emt je lichaam
Nu ben ik single.. maar vind eht moeilijk om te daten omdat ik neit weet hoe dat moe als je niet blij ben emt je lichaam
-
mick1984
ben ook bang voor afwijzing dan als ze eht horen..
-
Holden
2 jaar geleden aan mijn vriendin verteld (was al iets dat daarvoor een beetje speelde en dat wist ze ook). We zijn nu nog samen maar doen het nog rustig aan. Pas nadat ik met de hormonen ben begonnen zullen we zien of het zal lukken. Ik denk eerlijk gezegt dat we er wel doorheen komen, maar heb natuurlijk ook in mijn achterhoofd dat zij wel lesbisch is en ik overduidelijk niet.. We zullen zien. Tot nu toe leven we echt alsof elke dag onze laatste zou kunnen zijn (denk ook dat we daarom een hele goede relatie hebben). Over 6 maanden ong. zullen we al wat meer weten denk ik. Tot die tijd gaan we dus gewoon verder zoals we dat tot nu toe hebben gedaan
.