Philips Lumea huren of is het onzin?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Annelee
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:23
Gender: Vrouw

Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annelee »

Ik ben me aan het orienteren op ontharing in het gezicht. Nu vraag ik naar ervaringen met de Philips Lumea. Werkt het echt of is het onzin? Ik kwam op internet een waarschuwing tegen dat het ook de haarzakjes alleen maar kan vrrwarmen waardoor het nog erger wordt.

https://www.philips.nl/c-m-pe/ontharing ... ry-and-buy#!
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ontharing van het gelaat lijkt mij geen doehetzelf klus.
Irene
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annabel »

In het begin heb ik een Lumea IPL apparaat gebruikt om te ontharen. Op de benen (in combinatie met epileren) werkt zo'n ding best goed vond ik. Maar dat ligt ook aan je huid- en haartint.
Ik heb het ook geprobeerd op het gelaat, maar zag weinig effect daar. Die haren zijn veel stugger een een huis IPL heeft niet genoeg umph.
En ja klopt, mijn huidtherapeut zei ook dat bij een verkeerde setting van de laser juist haargroei geactiveerd kan worden en dat geldt dus ook voor de IPL warmte.
Voor het ontharen van het gelaat adviseer ik je dus om echt naar een goede laserkliniek te gaan. Prijzen verschillen, maar denk aan zo'n 100-150 Euro per keer, om de 4-6 weken behandelen en minimaal 6 keer en je bent van de meeste van die donkere haren af (witte en grijze haren worden niet gepakt door de laser, en rood haar is ook een probleem).
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Alice »

Philips geeft zelf aan dat het niet permanet de haren verwijderd.
*Intense Pulsed Light gebruikt warm zacht licht om haar in een rustfase te brengen. Het licht zorgt ervoor dat de haar bij de wortel loslaat en geleidelijk aan tot wel zes maanden wegblijft*.
Dit geld eigenlijk voor alle DHZ apparaten.
Voor niet permanent haarvermidering kun je ook Kalo spray of Bioext creme gebruiken.
voor een permanette verwijdering zal je dit toch door een professioneel moeten laten doen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Annelee
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:23
Gender: Vrouw

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annelee »

Annabel schreef: 03 nov 2021, 17:12
Voor het ontharen van het gelaat adviseer ik je dus om echt naar een goede laserkliniek te gaan. Prijzen verschillen, maar denk aan zo'n 100-150 Euro per keer, om de 4-6 weken behandelen en minimaal 6 keer.
Dat komt dan als ik eentje van 100 vind op 100 euro per maand. Tja, ik was al bang voor 100 euro per week. Maar met wat moeite moet het mogelijk zijn.

Ik heb ook wel belangstelling voor elektrisch ontharen. Misschien dat dat beter gaat voor die blonden en ik heb gelezen dat dat de haarzakjes meer vernietigd dan laseren. Ik heb jaren geleden wel een laserbehandeling gehad dat was toen eenmalig vergoed maar ik ben er niet echt over te spreken. Misschien dat die donkeren van nu de blonden van toen waren. Het lijkt ook wel of er wel wat ruimte tussen zit maar ik heb vervelende gemene stoppels daar zitten die er na het scheren nog steeds zitten.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annabel »

Annelee schreef: 03 nov 2021, 19:06 Ik heb ook wel belangstelling voor elektrisch ontharen. Misschien dat dat beter gaat voor die blonden en ik heb gelezen dat dat de haarzakjes meer vernietigd dan laseren.
Elektrisch ontharen is inderdaad de enige methode om 100% haar vrij te worden (er zijn meerdere manier van elektrisch ontharen trouwens). Maar helaas moet elke haar apart behandeld worden en is dus zeer tijdrovend (en vervelend/pijnlijk). Daardoor is dit in totaal vele malen duurder dan de lasermethodes, maar de enige optie voor witte of lichte haren helaas.
Annelee schreef: 03 nov 2021, 19:06 Ik heb jaren geleden wel een laserbehandeling gehad dat was toen eenmalig vergoed maar ik ben er niet echt over te spreken. Misschien dat die donkeren van nu de blonden van toen waren. Het lijkt ook wel of er wel wat ruimte tussen zit maar ik heb vervelende gemene stoppels daar zitten die er na het scheren nog steeds zitten.
Als ze pigment hebben, tot aan de wortel, is laser een optie. Ik heb sowieso altijd begrepen dat met laser je 1 keer per jaar voor een behandeling moet gaan om het bij te houden.

Trouwens, je kan bij de meeste klinieken altijd een gratis en vrijblijvend intake gesprek aanvragen. Zorg er voor dat er ergens wat haren zichtbaar zijn en zo kunnen ze je een advies geven over een eventuele behandeling.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Haren groeien in cycli de laser werkt alleen op de donkere haren die op het juiste moment van de cyclus zitten, vandaar dat er tussen de laserbehandelingen altijd 4-6 weken tussen zit. Elektrisch epileren (ik mag morgen weer) heeft als nadeel dat het haar voor haar moet en dat de haren met een pincet gepakt moeten kunnen worden. In mijn geval betekent dat ik me een dag of vier vijf niet mag scheren (dat vind ik nog het ergste) en de dagen erna loop je met een licht gezwollen gezicht rond, dus als de behandelingen kort opelkaar zitten is het echt afzien.
Irene
Annelee
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:23
Gender: Vrouw

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annelee »

Annabel schreef: 03 nov 2021, 20:33
Als ze pigment hebben, tot aan de wortel, is laser een optie. Ik heb sowieso altijd begrepen dat met laser je 1 keer per jaar voor een behandeling moet gaan om het bij te houden.

Trouwens, je kan bij de meeste klinieken altijd een gratis en vrijblijvend intake gesprek aanvragen. Zorg er voor dat er ergens wat haren zichtbaar zijn en zo kunnen ze je een advies geven over een eventuele behandeling.
Waardoor komt het dan dat het bij laser herhaalt moet worden? Ik snap niet helemaal hoe het werkt. Worden die haarzakjes niet goed vernietigd of zo? Als ik er zo over nadenk dan is elektrisch misschien nog wel aantrekkelijk om van die rottige haarzakjes af te komen. Ik vind het vrij lastig. Ik heb vanmiddag het antwoord apparaat van een schoonheidssalon ingesproken die had enkel
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Vanwege de cyclus, alleen de haarzakjes die in de juiste cyclus zitten worden door de laser vernietigd. De huidtherapeut kan je dat waarschijnlijk veel beter uitleggen
Irene
Annelee
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2021, 14:23
Gender: Vrouw

Re: Philips Lumea huren of is het onzin?

Bericht door Annelee »

Ik zit er aan te denken om voor dit moment met wax strips aan de gang te gaan. Maar ik weet niet in hoeverre dit een latere laserbehandeling in de weg kan staan. Het is even lastig. Maar ik wil gewoon iets doen op dit moment.