haartransplantatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

haartransplantatie

Bericht door Vera M »

Na mijn FFS overweeg ik een haartransplantatie zodat ik geen haarwerken meer hoef te dragen.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met haartransplantatie en met klinieken waar goede resultaten behaald worden ?
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: haartransplantatie

Bericht door EmilyFara »

Ik heb dan toevallig een paar weken geleden gedaan in Rotterdam. Zantman kliniek. Het is nu nog te vroeg om daadwerkelijk uitslag te geven of het een succes was. Maar het lijkt wel alsof er baby haartjes beginnen te groeien. Ik hoor het wel als je iets specifieks wilt weten.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: haartransplantatie

Bericht door Frederieke »

@EmilyFara kun je aangeven waarom je specifiek voor die kliniek hebt gekozen? Ik wil, zodra het mag, ook FFS laten doen, en pas daarna een haartransplantatie. En elk advies is welkom.
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: haartransplantatie

Bericht door Vera M »

EmilyFara schreef: 09 nov 2021, 18:27 Ik heb dan toevallig een paar weken geleden gedaan in Rotterdam. Zantman kliniek. Het is nu nog te vroeg om daadwerkelijk uitslag te geven of het een succes was. Maar het lijkt wel alsof er baby haartjes beginnen te groeien. Ik hoor het wel als je iets specifieks wilt weten.
Dankjewel
Gebruikersavatar
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: haartransplantatie

Bericht door mystory.nicky »

Ik heb 3 weken terug een haartransplantatie gedaan bij de 2pass clinic in België. Heel erg blij mee, en erg goed geholpen.
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: haartransplantatie

Bericht door AnneCeleste »

Twee en een half jaar geleden heb ik het laten doen bij Hairplus in Barendrecht (maar de arts die dat deed werkt nu ergens anders geloof ik). Ik had best wel flinke inhammen vroeger, en nu niet meer 😊! De hormonen hielpen ook wel met wat terug groei van haar, maar niet genoeg, maar ik denk dat daardoor één sessie wel genoeg was.

Uiteindelijk waren er iets van 1250 grafts nodig en het kostte veel te veel geld, maar ik hoefde niet mijn hoofd kaal te scheren zoals bij veel andere plekken die alleen op mannen gericht zijn.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: haartransplantatie

Bericht door EmilyFara »

Frederieke schreef: 09 nov 2021, 18:47 @EmilyFara kun je aangeven waarom je specifiek voor die kliniek hebt gekozen? Ik wil, zodra het mag, ook FFS laten doen, en pas daarna een haartransplantatie. En elk advies is welkom.
Hoi, sorry, was een beetje druk afgelopen paar dagen. Ik heb die kliniek eigenlijk gekozen omdat het erg dicht bij is. En ze doen een gratis consult waarbij ze alle ins en outs uitleggen. Dat is best informatief en... gratis!
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: haartransplantatie

Bericht door EmilyFara »

AnneCeleste schreef: 11 nov 2021, 10:11 [...]
Uiteindelijk waren er iets van 1250 grafts nodig en het kostte veel te veel geld, maar ik hoefde niet mijn hoofd kaal te scheren zoals bij veel andere plekken die alleen op mannen gericht zijn.
In Rotterdam ben ik wel helemaal kaal gegaan, te grote stukken moeten getransplanteerd worden en uiteindelijk 2500 grafts nodig gehad. Dat is het maximale wat ze konden doen. Ze doen daar ook haarsparend waarbij je niet helemaal kaal moet, maar dat is maar tot een maximaal van 1250 grafts. Daarna is het gebied te groot om nog te verbergen.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: haartransplantatie

Bericht door Marian »

Goede resultaten blijft afhankelijk van hoe vergevorderd jouw kaalheid is en de kwaliteit van het haar in het donorgebied achter op jouw hoofd. Verder wil ik meegeven dat jouw haarwerk dat ook nadelen heeft je goed staat.