Ik heb woensdag een gesprek met de huisarts voor een doorverwijzing. Ik wil goed beslagen ten ijs komen, dus ik wil zelf al aangeven waar ik naar doorverwezen wil worden door hem.
Nu is het liefste wat ik wil een mastectomie. Of ik ook hormoonbehandeling wil weet ik eigenlijk nog niet.
Moet je voor een mastectomie altijd direct doorverwezen worden naar Amsterdam, Groningen (of Nijmegen)?
Of kan je ook via De Vaart (die zitten voor mij het dichtstbij) voor een mastectomie terecht? Of gaat het dan vooral over hormoonbehandeling?
Ik begreep dat zij naar Amsterdam of Groningen doorverwijzen dus is het dan logischer meteen op de wachtlijst van een ziekenhuis te komen?
M.a.w. meteen op de lijst bij een (of twee) ziekenhuis of via De Vaart?
Verwijzing naar?
-
wolvster
- Voornaamwoorden: hij/hem
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Verwijzing naar?
Als je vlakbij de Vaart zit, zit je volgens mij ook niet ver van het UMCG.
Irene
-
wolvster
Ik begreep dat ze ook een afdeling in Zwolle hebben? Of zit ik nu mis?
Dan zelfs ietsje dichterbij Amsterdam.
Dan zelfs ietsje dichterbij Amsterdam.
-
eew
Ik zou zeggen het dichtstbijzijnde academische ziekenhuis als back-up, en verder de Vaart of PsyTrans om sneller terecht te kunnen dan bij dat ziekenhuis.
Deze psychologen praktijken kunnen zonder probleem doorverwijzen voor een mastectomie.
Voor een mastectomie kan je als je een restitutiepolis hebt na verwijzing het snelst bij van Loenen terecht.
Deze psychologen praktijken kunnen zonder probleem doorverwijzen voor een mastectomie.
Voor een mastectomie kan je als je een restitutiepolis hebt na verwijzing het snelst bij van Loenen terecht.
-
wolvster
eew schreef: 11 nov 2021, 17:05 Ik zou zeggen het dichtstbijzijnde academische ziekenhuis als back-up, en verder de Vaart of PsyTrans om sneller terecht te kunnen dan bij dat ziekenhuis.
Bedankt voor de info!
-
San(ne)
- Voornaamwoorden: Die/diens
De Vaart verwijst door naar een chirurg naar keuze. Dat kan naar een academisch ziekenhuis zijn, maar ook naar Van Loenen in MC Bloemendaal (alleen verzekerd met restitutiepolis) of Gender Clinic in Bosch en Duin (bij Utrecht, door de meeste verzekeraars gecontracteerd).
Dat is wat ik er van begrepen heb tijdens de intake.
Wat anderen dus ook al zeggen: ik zou een doorverwijzing vragen voor een genderteam bij een academisch ziekenhuis (VU, UMCG, Radboud) en een genderteam bij een psychologenpraktijk waar je sneller aan de beurt bent (T-Cendent, De Vaart, Psytrans en er zijn er nog meer)
Dat is wat ik er van begrepen heb tijdens de intake.
Wat anderen dus ook al zeggen: ik zou een doorverwijzing vragen voor een genderteam bij een academisch ziekenhuis (VU, UMCG, Radboud) en een genderteam bij een psychologenpraktijk waar je sneller aan de beurt bent (T-Cendent, De Vaart, Psytrans en er zijn er nog meer)
-
wolvster
Duidelijk!
Dank je wel!
Dank je wel!
-
Geke76
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ik kom alleen maar patientenstops tegen bij diverse genderteams psych praktijken.
Dan wordt het de long haul bij een ziekenhuis waarschijnlijk....
Gr. Geke
Dan wordt het de long haul bij een ziekenhuis waarschijnlijk....
Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. 
-
eew
PsyTrans heeft geen wachtlijst, daarom is die patiëntenstop noodzakelijk, maar zelfs als ze over drie maanden pas weer open gaan ben je sneller, het gebeurt ook altijd op de eerste van de maand.
-
wolvster
Ik ben net terug van de huisarts en die deed godzijdank helemaal niet moeilijk, dus een verwijzing naar Amsterdam (702 dagen op de wachtlijst, maar zal in de praktijk wel meer zijn) en naar de Vaart (+/- half jaar op de wachtlijst) Daar hebben ze net iemand extra aangenomen dus hopelijk helpt dat.
Dat half jaar kan ik wel uitzingen, die 702+ dagen wordt echt pittig, maar ik ben blij dat het nu in gang gezet is!
Dat half jaar kan ik wel uitzingen, die 702+ dagen wordt echt pittig, maar ik ben blij dat het nu in gang gezet is!