Werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
dissie
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 sep 2012, 18:33
Gender: Trans MtF

Re: Werk

Bericht door dissie »

Deed opleiding tot verpleegkundige, maar ben tijdelijk gestopt. En ik werk nu in de thuiszorg.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Werk

Bericht door Fay »

Dacht ik vandeweek over na, het is niet zo dat mijn interesses ineens allemaal overboord zijn, ik bekijk ze alleen met hele andere ogen, verhelderend

Mbt toekomst heb ik wel wat ideeen, het is ook doodzonde om de ervaring die je hebt opgebouwd afgelopen tig jaar, overboord te zetten

Joyy
Gebruikersavatar
jessica
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 19:38
Gender: Trans MtF

Re: Werk

Bericht door jessica »

@arike. Vind er meer aansluiting bij, dat is mijn belevenis in elk geval.

Ben even een beetje stil geworden, nu ik aan de lijve ondervind wat voor n crime het is om een job te vinden.
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Werk

Bericht door Arike »

jessica schreef:@arike. Vind er meer aansluiting bij, dat is mijn belevenis in elk geval.
Een beetje die aansluiting kan ik mij wel voorstellen... maar zodra het gaat over kinderen en zwanger, haak ik heel snel af...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
jessica
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 19:38
Gender: Trans MtF

Re: Werk

Bericht door jessica »

Dat ben ik met je eens Arike, maar als je het over aansluiting hebt gaat het wel over iets groters dan kinderen en zwanger alleen. Het gaat ook over viewpoints en gedachten over items. Mannen denken over het algemeen anders en veelal kan ik mij daar niet in vinden.

Maar voor een ieder her own cupn of tea. En dat is ook niet geheel onbegrijpelijk, zoveel mensen zoveel wensen.
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Werk

Bericht door J1nny »

Offtopic, vanmorgen boodschappen doen en met vriendin van lief door de sneeuw naar de winkel.
Glibber en zo, zegt ze, nu moet je wel rijden als een dame hoor, waarop ik reageer, rijden als M? (mijn lief)
Nou nee, dat was wel een dame, maar die reed nu als een bouwvakker.......... :D :D :D
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Werk

Bericht door Aris »

Ik ben al 25 jaar vrachtwagen chauffeur, daar wil ik absoluut permanent van af, ben het wel aardig zat.
daar voor was ik beroeps militair.
Nu even tijdje thuis in de ZW, ga me eens op het gemak verder orienteren .
Bij verdienst met fotografie en kleding verhuur/ verkoop in de loop van volgend jaar ga ik de garage achter het huis ombouwen tot studio en waar ik dan ook alle kleding kan hangen voor de handel.
Verder wat aan auto, s werken, daar heb ik dan een 2e garage voor achter het huis.
verder wat met computers bezig zijn, systemen bouwne en herstellen.
leuke dingen en alle beetjes bij elkaar levert het toch wel wat op, en ik vind dat allemaal ook leuk om te doen.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Werk

Bericht door Eva »

Mijn huidige baas is soms wel streng, maar ik houd van haar.
Die strengheid valt misschien wel mee, voor een financieel directeur ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Werk

Bericht door Jake »

Ik werk op zaterdagen in een slagerij in een distributiecentrum van Jumbo. Het vlees wat ik in handen krijg is al compleet verwerkt en ziet er exact hetzelfde uit als in de winkel. Ik hoef niets fijn te hakken ofzo (dan had ik dit werk niet gedaan). Wat ik vooral prettig vind aan die werkomgeving is de temperatuur :P Dat is net boven het vriespunt, oftewel je moet verschillende lagen kleding aan, ook vanwege de hygiëne. Komt goed van pas als je het een en ander te verbergen hebt. ;]
Laureen
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:14
Gender: Trans MtF

Re: Werk

Bericht door Laureen »

Werk ligt op dit moment zeer gevoelig.
Ik werk op dit moment als toezichthouder (soort beveiliger maar dan zonder papieren) voor een bedrijf dat mij detacheerd naar een stichting voor daklozen en drugsgebruikers, echter deze opdracht komt per 31/12 om 24:00u te vervallen waardoor ik werkloos zou worden.
Dit kwam mij heel goed uit zodat ik me voorlopig op mezelf kon focussen, echter heb ik tijdens het jaar dat ik voor deze werkgever werkte mijn getuigschrift buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) behaald. Ondanks dit kon mijn werkgever mij niet aan het werk zetten daar hij te weinig werk had voor de huidige BOA's die voor hem werkte.

Wonder boven wonder kreeg ik gister telefoon van de directeur in eigen persoon met de mededeling dat hij me graag vrijdag a.s. op kantoor wou spreken, dit omdat hij werk voor me had en hij de mogelijkheden met mij wou bespreken.
Nu is dus het grote probleem dat ik niet weet of ik het al tegen mijn werkgever moet vertellen hoe ik me voel of dat ik dit nog voor me moet houden.

Bij ons werken namelijk GEEN vrouwen (hierbij 2 uitzonderingen daar gelaten de dochter van de directeur en hun secretaresse), in het werkveld (op straat in de gemeentes zij aan zij met de politie) werken dus alleen maar mannen.
Ik durf er dus gif op in te nemen dat ik daar niet kan blijven werken zodra ik vanuit het VUmc de officiele real life fase in kan, daarbij weet ik ook niet of mijn werkgever mij uberhaupt in dienst wil houden tot die tijd. En zeggen dat ik het werk toch niet aanneem is ook geen keuze want het verdient enorm goed, en ik heb nog altijd een gezin waarvoor ik moet zorgen.
Dan krijg je nog het probleem dat als ik het werk gewoon aanneem dat ik nog cursussen krijg op kosten van mijn werkgever waarbij contractueel is vastgesteld dat ik deze moet terug betalen wanneer ik binnen een bepaalde tijd het bedrijf verlaat (geloof dat dit 1 jaar is).

Pfff krijg er tijdens het typen alweer koppijn van....