Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tips voor coming out

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Tips voor coming out

Bericht door noahh »

Ik weet nu al een tijdje dat ik transgender ben en heb nu het besluit genomen om een coming out te hebben in mijn klas op het hbo, zo ben ik er in een keer vanaf. Maar, bij dit soort momenten begin ik soms opeens twijfels te krijgen, vooral door de invloed van mijn pleegmoeder. Dingen zoals wat als ik het fout heb of ik bedenk me. En op het moment kan ik geen binder dragen omdat ik snel last van mijn rug krijg, ik ben gelukkig niet super groot dus ik red het meestal wel als ik wat laagjes aan doe wat gelukkig nu het winter is weer kan. Maar ik ben toch bang dat mensen het zien en het raar vinden.

Het ergste is nog dat ik vrij open ben over mijn sexualiteit, ik val voornamelijk op mannen, wat als transman niet echt mannelijk is. Ik wil mensen geen reden geven om mij niet als jongen te zien. Ik weet al lang dat ik in transitie wil en sowieso geen vrouw ben maar op dit soort momenten begin ik opeens aan mijzelf te twijelen.

Ik vroeg mij af of iemand tips had voor mijn coming out volgende week en misschien zelfs bij dit probleem. Ik heb het al met mijn docent besproken, die gelukkig ook lhbt+ is en hij gaat mij helpen maar ik ben alsnog zeer nerveus erover. Het is niet eens mijn eerste keer, op de middelbare school was ik ook voor de kast uit de kast gekomen, wat ook best goed verliep.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Tips voor coming out

Bericht door sammy »

Wat goed dat je die stap wil maken!
Mensen vinden al gauw wat gek als je transgender bent. Maar het is niet gek dat je nog niet plat bent, als je nog niet in transitie zit. En als je er open genoeg over bent, kun je denk ik ook best uitleggen hoe het zit wanneer je er vragen over krijgt.

Ik denk dat er altijd een soort twijfel in je achterhoofd zal zitten. Denk dat we die twijfel ook allemaal wel eens ervaren hebben.
Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een kwestie van doen is.

Ik zelf vond het lastig om het mijn klas (mbo) te vertellen. Dus ik had een filmpje gemaakt om het uit te leggen.
Misschien dat dat prettig werkt voor je.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: Tips voor coming out

Bericht door MichaelV »

Hey noahh,
Hoe is het gegaan voor je? Al een gesprek gevoerd met de klas?
Ik heb een link van een vriendin ontvangen die heel mooi deze twijfel verwoord die je ervaart. Het is op sommige punten niet te makkelijk lezen maar het komt er op neer dat de juiste vraag niet is “Ben ik trans (genoeg)?” Maar juist: “voel ik mij meer cis of trans?” En daar is wel een heel duidelijk antwoord op die geen bewijs verwacht of nodig heeft.
Wellicht helpt het jou ook? https://freethoughtblogs.com/natalieree ... ypothecis/

Groetjes, Michael
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans