Nieuwe chat! Zie dit topic.

Naam aangepast op oude publicaties/boeken

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Naam aangepast op oude publicaties/boeken

Bericht door Marije »

Even een positief berichtje...

Ik heb gedurende mijn werkzame leven een stapeltje boeken geschreven voor Packt Publishing.

Zojuist heb ik bevestigd gekregen dat ze allemaal met terugwerkende kracht worden aangepast aan mijn nieuwe naam inclusief het artwork voor de cover.

Ben daar heel blij mee, ik gebruik dat om nieuwe freelance opdrachten te zoeken als onderdeel van mijn CV en het is fijn dat daar straks de juiste naam op staat.

Als het er "door" is zal ik wel een linkje posten.

Sowieso ben ik stapje voor stapje aan het kijken hoe ik Google kan stoppen links te delen naar oude biografieën en foto's. Vaak staat de link er nog wel, en als je er dan op klikt krijg je een 404 omdat ik de eigenaar van de pagina reeds gevraagd heb de content aan te passen of te verwijderen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Naam aangepast op oude publicaties/boeken

Bericht door Irene_de_Vreede »

Mooie stap.
Irene
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Naam aangepast op oude publicaties/boeken

Bericht door Annabel »

Mooie stap inderdaad.
Als wetenschapper heb ik publicaties op zowel mijn nieuwe als oude naam. Maar ook hier zijn er steeds meer uitgevers waar je makkelijk je naam kan veranderen in oude artikelen. Ik moet er zelf nog steeds even achteraan, maar zie b.v.:
Elsevier: Inclusive author name change policy
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Naam aangepast op oude publicaties/boeken

Bericht door AnneCeleste »

Ik kreeg toevallig net een mailtje van Elsevier waarbij ze me aanspreken met een combi van mijn oude voornaam en nieuwe tweede naam, geen flauw idee hoe ze daar bij gekomen zijn 🤣
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Naam aangepast op oude publicaties/boeken

Bericht door Marije »

Het eerste boek is aangepast. Bij Amazon, Bol.com en de uitgever Packt Publishing. De wat oudere boeken volgen nog hebben ze beloofd.

https://www.amazon.com/s?k=marije+brumm ... nb_sb_noss

Ook Microsoft heeft mijn profiel aangepast. Stukje bij beetje verwijder ik de oude google.com resultaten en maak ik nieuwe.

Je moet veel van de eigenaren van de websites persoonlijk benaderen, maar over het algemeen reageren ze allemaal heel snel gelukkig.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
ZotteLotte
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2018, 07:47
Gender: Trans MtF

Re: Naam aangepast op oude publicaties/boeken

Bericht door ZotteLotte »

Marije schreef: ↑16 dec 2021, 20:27 Het eerste boek is aangepast. Bij Amazon, Bol.com en de uitgever Packt Publishing. De wat oudere boeken volgen nog hebben ze beloofd.

https://www.amazon.com/s?k=marije+brumm ... nb_sb_noss

Ook Microsoft heeft mijn profiel aangepast. Stukje bij beetje verwijder ik de oude google.com resultaten en maak ik nieuwe.

Je moet veel van de eigenaren van de websites persoonlijk benaderen, maar over het algemeen reageren ze allemaal heel snel gelukkig.
Wat fijn Marije! Lukt dat ook een beetje met certificaten bij Microsoft? Ik ben ook actief in de Dynamics 365 wereld :D (CRM daarentegen), maar nog niet 'out', en was benieuwd of dat een beetje lukt.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Naam aangepast op oude publicaties/boeken

Bericht door Marije »

Hoi Lotte,

Tot nu toe werkt Microsoft wel goed mee maar ik heb geen (geldige) certificaten meer.

Microsoft is sowieso genderneutraal, je hoeft nergens je geslacht op te geven.

Mijn naam kon ik overal zo aanpassen, maar mijn gebruikersnaam had ik ook gelijk gemaakt aan mijn voornaam. Dom, want dat moet door iemand van Microsoft worden aangepast. Ik heb dat via een vriendin die bij Microsoft werkt geregeld en het was binnen 1 dag aangepast.

Ik heb bij Microsoft 11x de "MVP" award gewonnen en ik wil nog wel eens vragen of ik dat certificaat geprint kan krijgen met mijn nieuwe naam. De oudste die ik heb is nog ondertekend door Bill Gates, nieuwere door Steve Ballmer en de laatste door Satya. Ik zal die oude wel niet meer krijgen met Marije erop.

Er zijn trouwens ook heel veel mensen met certificaten waar mijn oude naam en handtekening op staat omdat ik destijds voorzitter was van de certificertingscommissie. Dat zal ook nooit veranderen.

Such is life.

Positieve dingen blijven uitlichten en niet teveel achterom kijken.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Naam aangepast op oude publicaties/boeken

Bericht door Robin90 »

Wat fijn! Ben blij voor je! Echt top nieuws
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think: