Nieuwe chat! Zie dit topic.

Paarse vrijdag

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Paarse vrijdag

Bericht door Lauren79 »

Jeeee! Het is paarse vrijdag vandaag.
Voelt toch als een feestje vandaag.
Hoe is dat voor jou? Hebben jullie hier iets mee.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Marije »

Ik heb een paarse sjaal. Telt dat ook als ik die elke dag omheb?

Mijn dochter is wel helemaal in het paars naar school. Ik heb een oud paars overhemd weggegeven aan een zoon van een vriendin die hierom vroeg. Het speelt wel. Sommige scholen doen er meer aan dan andere scholen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Marije »

Zojuist gehoord dat mijn dochter en haar vriendin de prijs voor de mooiste paarse outfit hebben gewonnen. #Trots
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik moet eerlijk toegevn dat ik tot 2 minuten geleden nog nooit van Paarse Vrijdag had gehoord.
Irene
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Marije »

Mijn dochter had trouwens een paars truitje van mij aan. Paste prima. Dat had ik me een half jaar geleden nooit kunnen indenken.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Jayce
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 jul 2021, 16:04
Gender: Trans FtM

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Jayce »

Ik heb er echt niks mee ik wist pas verlede jaar wat het was. En Netzo als de gaypride elk jaar. Ik moet ook wel zeggen dat gewoon mijn leven lijd en eigelijk stealth leef alleen mensen die dicht bij leven weten het.

Ik vind de dat media tegenwoordig teveel over lgbtq schrijft. Het heeft vaak meer negatief effect dan positief als je de reacties vaak ziet en die zijn vaak niet normaal. Maar gelukkig is dit een vrij land waar ieder eigen mening mag hebben. Leef en laat leven denk ik dan.
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Lauren79 »

Ja snap allebei de kanten. Ik vind goed dat er voor scholieren activiteiten zijn en dat diversiteit als normaal gezien wordt. En dat ook de gesprekken levendig worden gehouden en dat er juiste kennis wordt gedeeld door bijvoorbeeld experts die worden gevraagd om in de klassen het een en ander te vertellen. Hopelijk gaan we een hele nieuwe generatie krijgen waarvoor het helemaal geen issue meer is.
Jayce
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 jul 2021, 16:04
Gender: Trans FtM

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Jayce »

Ik vind het niet erg dat ze op het vmbo en mbo enz langsgaan.
Tot bepaalde hoogte dat ze wat er mee doen. Maar de jongeren die niet willen bijwonen moet die keuze ook hebben.
Al vind niet kunnen dat het een basisschool hier ook een les aan toe wijd. Kinderen horen daar meer kind te zijn. Zolang er maar wel juf of meester waar ze altijd terecht kunnen.

Maar veel zullen mijn mening hier niet indelen en zeker niet dat dit als transman al zeg. Ik heb altijd zoiets van omdat je geen cis bent hoeft niet iedereen het te weten. Wees gewoon jezelf ik ben Jayce en toevallig ben ik transman.
En zo heeft iedereen wel iets wat anders is.
Sommige lopen er gewoon erg mee te koop dat we gewoon hip lijkt om anders te zijn. En dat stoort mij gewoon aan de bepaalde jongeren van deze generatie die zo pro out zijn.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Emma »

Mijn jongste dochter zit in de GSA van haar school, als dochter van een regenboogouder. Ik ben trots.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Paarse vrijdag

Bericht door MichelleB »

@Jayce Nee. Meer zichtbaarheid is een goed iets, normaliseer het. Als je vindt dat het teveel opgeblazen wordt zou je eens moeten kijken wat witte cis hetero's voor enorm scala aan representatie hebben. Het is kennelijk lollig om aan een peuter te vragen of hij al een vriendinnetje heeft, maar zodra er een andere (ook reeele) optie is, wordt er gesteigerd. Veel mensen die nu pas uit de kast komen, durven dat nu pas door die vernieuwde representatie. Het is niet hip om anders te zien, het is gewoon doodnormaal. En eigenlijk is het echte drama dat een paarse vrijdag nodig is en dat diversiteit nog steeds zo ondervertegenwoordigt is in het curriculum op scholen.
-Life is a work in progress-