onderzoek en interview transgenderwet onvruchtbaarheid

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gast
Gast

onderzoek en interview transgenderwet onvruchtbaarheid

Bericht door Gast »

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Tara Elisabeth en ik ben een studente aan de Fontys hogeschool journalistiek in Tilburg. Ik maak momenteel een productie over de transgenderwet en de consequenties hiervan, denk aan onvruchtbaarheid. Ik zoek iemand die hier meer over kan vertellen (eigen ervaring, feiten, cijfers,...) en het graag met mij zou willen delen.

Let me know!

Liefs,

Tara :hbeat:
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: onderzoek en interview transgenderwet onvruchtbaarheid

Bericht door tartangirl »

Goedenmiddag Tara, Mijn naam is Pascalle, in transitie gegaan in 1999 en in 2002 mijn transitie afgerond.
Ik ben dus 1 van de "slachtoffers"van de oude transgender wet van 1984.
Al moet ik zeggen dat ik er pas echt over ben gaan na denken toen het hele compensatie gedoe ging spelen.
Toen ik in transitie ging was het nu eenmaal zo en was ik met hele andere dingen bezig.
Nu het zoveel in de media komt ga je wel meer denken van "had ik maar en was het maar"
Voor mij een beetje mosterd na de maaltijd...en ik heb ook geen zin meer om me er druk over te maken....wat niet wegneemt dat ik nu blij ben voor diegene die daar niet meer mee van doen hebben.
En leuk dat er iets van compensatie is...heb nl wel destijds kosten moeten maken bij de rechtbank.
Nog wel een leuk weetje uit die periode...ik moest dus na mijn laatste operatie naar de rechtbank om mijn geboorte register aan te laten passen.
Ik moest toen drie maanden wachten op een wijziging want er bestond nog een termijn zodat iemand een beroep kon aantekenen tegen mijn aanvraag.....ik denk dan "hoe dan"!!!!!
Operatie gehad en dan beroep aantekenen......was een aparte situatie was dat .
voor vragen....stel ze maar!!...bye bye
Gast
Gast

Re: onderzoek en interview transgenderwet onvruchtbaarheid

Bericht door Gast »

Hi Pascalle,

Ah, wat een inspirerend verhaal. Ik zou graag met je in gesprek willen gaan over dit onderwerp. Kan je mij even een mailtje sturen met jouw naam, telefoonnummer en kort samengevat wat je hier hebt verteld?

Je kunt mij bereiken op het volgende mailadres: [email protected]

Bedankt! :hbeat: