Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Emma »

T-Nederland is lid van de Europese koepel van transgenderorganisaties TGEU, en via die weg krijgen we ook nieuws en verzoeken binnen. Al eerder werden we gewezen op het feit dat er publiek gereageerd kan worden op het concept van de WPATH Standards of Care versie 8. Deze SoC-8 gaat naar verwachting de basis worden van behandelmethoden wereldwijd, dus daar gaan we allemaal, of tenminste degenen na ons, mee te maken krijgen.
TGEU schreef:Dear members,

We would like to bring to your attention that the Standards of Care 8 (WPATH) are now open for public comment until 16 December 2021. You can find more information here. Unfortunately, even though this is relevant for all of our members in Europe and Central Asia, the information for this process, the feedback forms, and the SOC themselves are only available in English.

As you may know, the SOC provide guidelines and recommendations that are then followed by medical institutions to develop trans-specific healthcare protocols. They have a strong influence as they set medical and ethical standards worldwide.

We strongly encourage you to participate in this process as this will very likely impact how trans-specific healthcare is delivered in your country and region.

Let's work towards the best SOC8 possible!

Best regards,
Het concept vind je dus hier:

https://www.wpath.org/media/cms/Documen ... 1639666260

Inmiddels is de deadline voor het indienen van je commentaar verlengd tot 16 januari. Het standpunt van TGEU is kort maar krachtig:
TGEU schreef:Dear all,

Please, know that the deadline for feedback has been extended to 16 January 2022. It is our view that the SOC8 do not comply with human rights standards and require an in-depth change. We strongly encourage you to contribute to that process. The more feedback they receive, the more chances we will all have of improving them.

Best regards,
Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar hoe dan ook: heb je een uitgesproken mening en wil je meepraten, laat dan voor 16 januari 2022 van je horen!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Albert031
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mar 2021, 15:13
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Albert031 »

De directe link werkt (in ieder geval bij mij) niet, maar vanaf https://www.wpath.org/soc8 kan er doorgeklikt worden.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Marije »

Kan het zijn dat de content secure is? De chapters lijken nog niet gepubliceerd te zijn. Dat is ook wat de man in het mooie paarse jasje verteld in de video.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Annabel »

Ga naar:
Link naar brief
of anders op de hoofdpagina door scrollen en de featured announcement volgen.

Eenmaal de link gevolgd te hebben, wat een PDF laad, dan in de PDF kan je de links naar de 'surveymonkey' volgen per chapter. In deze links kan je de chapters downloaden/bekijken en daarna met commentaar voorzien!

Goed dat de deadline naar later is verschoven. Ik denk dat ik nu wel tijd heb om wat commentaar te leveren :D
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Frederieke »

Wat goed dat je dat hebt gevonden! Maar, pfew, dat zijn niet weinig bladzijden. Wordt nachtwerk vrees ik 🤓
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Emma »

Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Brownie »

Hey TGD people requiring GAMST, jullie er een beetje uitgekomen? Ik vond m best aardig (en sommige chapters zoals het ethics chapter zelf behoorlijk goed), alleen van het assessment chapter schrok ik enorm.
Albert031
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mar 2021, 15:13
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Albert031 »

Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Lever commentaar op de nieuwe WPATH SoC-8!

Bericht door Verkaasd »

Ik zat te scrollen of er iets was over AFAB eunuchs of nonbinaire bottom surgery maar ✨ natuurlijk niet ✨ jammer weer. Op naar mexico :)
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op