Nieuwe chat! Zie dit topic.

Interview aanvraag transgender persoon 60+

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Jet Holtus
Gast

Interview aanvraag transgender persoon 60+

Bericht door Jet Holtus »

Geachte lezer,

Ik heb wellicht een wat ongebruikelijke vraag waarvan ik hoop dat u mij verder kan helpen.
Als 23e jarige geschiedenis student aan de Erasmus Universiteit ben ik momenteel bezig met het schrijven van mijn scriptie. Mijn scriptie gaat over Nederlandse transgender geschiedenis in de jaren 1950-2000, toegespitst op 4 belangrijke gebeurtenissen.
- De Peggy Wijnen rechtszaak in 1967.
- de nadelige uitspraak van de hoge raad in 1974 omtrent het veranderen van sekse aanduiding in het geboorte certificaat.
- de invoering van de wet omtrent geslachtsverandering in officiële documenten in 1985.
- als laatste de aanvechting van Caroline Cossey met het Europese hof omtrent geslachtsverandering in het Verenigd Koninkrijk.

Daarnaast zou ik nog wat persoonlijke vragen willen stellen omtrent de loop van uw leven en of u acceptatie ervaarde vanuit de Nederlandse maatschappij.

Voor mijn onderzoek zou ik erg graag een aantal oudere transgender personen willen interviewen. Het liefst transgender personen die tussen de 60 en 80 jaar oud zijn.
Omdat ik als jonge student geen connecties heb in deze kringen vroeg ik mij af of u iemand bent of kent die hier interesse in zou hebben?

Bij voorbaat ontzettend bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Jet Holtus
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Interview aanvraag transgender persoon 60+

Bericht door Eva »

Beste Jet, misschien is het handig als je een contactmogelijkheid geeft, een (tijdelijk!) e-mailadres bijvoorbeeld.

Over die datumgebonden ontwikkelingen kunnen anderen je hopelijk meer vertellen, daar ben ik niet zo goed in. Maar als het op gevorderde leeftijd aankomt kan ik je misschien helpen. Vierenzeventig, is dat voldoende...? ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jet Holtus
Gast

Re: Interview aanvraag transgender persoon 60+

Bericht door Jet Holtus »

Beste lezers,

Mijn contact informatie is: [email protected]
Met vragen kunt u mijn hierop of via het forum bereiken.

En Eva, 74 is een perfecte leeftijd voor mijn onderzoek! Zou u eventueel willen meewerken?

Met vriendelijke groet,

Jet Holtus
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Interview aanvraag transgender persoon 60+

Bericht door Eva »

Jet Holtus schreef: 20 dec 2021, 12:57 Zou u eventueel willen meewerken?
Jazeker, Jet. Als je maar nooit meer u tegen me zegt, hahaha. Mijn naam is gewoon Eva :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)