Zelfmed sustanon geprikt SPIJT

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
2lifez
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2021, 21:37
Gender: Trans FtM

Zelfmed sustanon geprikt SPIJT

Bericht door 2lifez »

Hoi,

Ik weet het super dom en ik doe het ook nooit meer... Maar een tijdje terug heb ik via kennissen Sustanon bemachtigd van het merk Mactropin. Ja nogmaals dom dom dom maar ik was ten einde raad nadat ik hoorde dat het VU jaren kan duren voordat je geholpen word. Vanmorgen was ik zo ontzettend verdrietig, depressief en wanhopig dat ik 1 ml in mijn bovenbeen heb geïnjecteerd (Wel steriel en met de juiste naalden). Maar heb nu toch wat paniek. Ik zat volledig in een waas en enorme huilbui, was zo verdrietig en de naald zat erin voordat ik het door had... Nu heb ik dus ontzettend veel spijt en een paniekaanval, ik heb dus geen idee wat het spul nu met me gaat doen en of het gevaarlijk is wat ik heb gedaan. Ook ben ik in de hele waas vergeten de naald op te trekken om te checken op bloed, heb verder geen bloed gehad of een uitstorting alleen de plek zelf en rondom voelt wat beurs (als een blauwe plek en met wat spierpijn). Ik heb contact met een anonieme huisarts opgenomen omdat ik me ontzettend schaam voor wat ik heb gedaan en het dus ook echt NIET meer ga doen en weet dat het verkeerd is... Maar deze arts heeft van die vage antwoorden waar ik niks aan heb. Mijn oprechte excuses voor dit topic maar ben echt in paniek en heb ontzettend veel spijt!!!!! Wat kan ik verwachten nu met Sustanon in mijn bloed en denken jullie dat ik in een ader heb gezeten oid?
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Zelfmed sustanon geprikt SPIJT

Bericht door San(ne) »

Als je in een ader had gezeten dan schijn je dat meteen te merken. Je moet dan vrijwel gelijk hoesten omdat de T in je longen komt begreep ik van een vriend die sinds kort zelf sustanon prikt (maar wel onder begeleiding).
Een hormoonschommeling kan zorgen voor een verandering van je gemoed, dus niet zo gek dat je dit ervaart.

Wel goed dat je zelf al hebt geconcludeerd dat het niet zo'n goed idee is om nogmaals zomaar T te prikken. Het is namelijk heel belangrijk dat je bloed periodiek gecheckt wordt als je T gebruikt.

Voor nu komt het wel weer goed met je hoor. Als je het toch niet vertrouwt zou ik toch contact opnemen met mijn eigen huisarts. Die kan je ook doorverwijzen naar de juiste hulpverleners voor het gendertraject en/of psychologische ondersteuning.
Gebruikersavatar
MaviPembe
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 jan 2020, 16:27
Gender: Trans MtF
Locatie: Den Haag

Re: Zelfmed sustanon geprikt SPIJT

Bericht door MaviPembe »

Hoi,
Je zou de bijwerkingen van dat middel moeten opzoeken en bij zich niet lekker voelen je vitale metingen laten controleren bij je huisarts binnen kantoortijden en daarbuiten seh. Paniek lost niets op, veel sterkte.
2lifez
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2021, 21:37
Gender: Trans FtM

Re: Zelfmed sustanon geprikt SPIJT

Bericht door 2lifez »

San(ne) schreef: 29 dec 2021, 14:24 Als je in een ader had gezeten dan schijn je dat meteen te merken. Je moet dan vrijwel gelijk hoesten omdat de T in je longen komt begreep ik van een vriend die sinds kort zelf sustanon prikt (maar wel onder begeleiding).
Een hormoonschommeling kan zorgen voor een verandering van je gemoed, dus niet zo gek dat je dit ervaart.

Wel goed dat je zelf al hebt geconcludeerd dat het niet zo'n goed idee is om nogmaals zomaar T te prikken. Het is namelijk heel belangrijk dat je bloed periodiek gecheckt wordt als je T gebruikt.

Voor nu komt het wel weer goed met je hoor. Als je het toch niet vertrouwt zou ik toch contact opnemen met mijn eigen huisarts. Die kan je ook doorverwijzen naar de juiste hulpverleners voor het gendertraject en/of psychologische ondersteuning.
Dankjewel, waar ik dus bang voor ben... Is dat ik bijwerkingen ga krijgen zoals rustelozer, etc. Ik heb al erg veel aanleg voor paniekaanvallen namelijk. Denk je dat ik van die enkele 1 ml veel ga merken of vrijwel niks aan verandering en pas na dat je vaker hebt geprikt?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Zelfmed sustanon geprikt SPIJT

Bericht door Jer158 »

Het klinkt alsof rusteloosheid die je eventueel van de testo krijgt niet te onderscheiden gaat zijn van de angst voor bijwerkingen. ;) Dus ik zou me daar niet te druk om maken.

Als het spul wat je gebruikt hebt dezelfde dosering is als Sustanon (250 mg / ml, meen ik), dan heb je 2x de standaarddosis (0,5 ml) geinjecteerd. Dat is niet slim maar ook nog steeds niet per se een probleem. Een boel mensen krijgen wel 1 ml per keer. Wel iets om te onthouden, mocht er een volgende keer zijn.

Maar ik zou zeggen: als je weet dat je impulsieve dingen doet, heb dan niet dit soort dingen in huis.
Hung her from the branches of a mango tree
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Zelfmed sustanon geprikt SPIJT

Bericht door Citizen Erased »

Volledig eens met Jer hierboven. Tot paniek is overigens weinig reden: aspireren (naald optrekken) gebeurt heel vaak niet meer, en zeker wanneer je zelf prikt heb je onmiddellijk door wanneer je een dikke vloeistof als testosteron in een vat probeert te spuiten - met een injectienaaldje. Been there, done that. Er komt dan zoveel druk op te staan dat je de vloeistof er niet eens uitkrijgt. Als je je naaldje er dan uithaalt gutst het bloed er ook uit. Kostte mij een paar Vans. Als je voor de rest geen stollingsproblemen hebt is er natuurlijk weinig aan de hand, maar als je last hebt van paniekaanvallen is jezelf prikken dan misschien niet zo handig. Sustanon wordt in principe afgeraden voor mensen die emotioneel wat flexibeler zijn, doordat je grotere pieken en dalen in je bloedspiegel hebt dan wanneer je testosteron in kortwerkende (bv gelvorm) of langwerkende (Nebido) vorm gebruikt. Standaarddosering is voor veel mensen wel 1mL/keer, 1x in de drie of twee weken.

Goed: je hebt hormonen ingespoten die over het algemeen na maandenlang gebruik blijvende fysieke veranderingen geven, het is ook geen heroïne. De enige psychische effecten die ik na het eerste spuitje gemerkt heb is geiligheid x100. That's all. Enige waar je over na kunt denken is wat je wil gaan doen als de injectie uitgewerkt is.
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Zelfmed sustanon geprikt SPIJT

Bericht door schizo »

Citizen Erased schreef: 30 dec 2021, 18:03 Sustanon wordt in principe afgeraden voor mensen die emotioneel wat flexibeler zijn, doordat je grotere pieken en dalen in je bloedspiegel hebt dan wanneer je testosteron in kortwerkende (bv gelvorm) of langwerkende (Nebido) vorm gebruikt

Dit klopt. Ik ben gediagnosticeerd met een schizo-affectieve stoornis. Sinds ik Nebido injecties krijg eens per 14 weken, zijn mijn psychische klachten toch een beetje verminderd. Ik slik wel nog steeds medicijnen tegen psychoses (Clozapine, Haldol en Lorazepam) en stemmingswisselingen maar nu ben ik stabiel genoeg om beschermd te wonen bij de RIBW en dagbesteding te doen. Geen opnames meer gehad op een gesloten afdeling. Ik ben heel erg tevreden over Nebido. 1 injectie per 14 weken. Ideaal toch! Helaas wordt Nebido niet volledig vergoed. Weet niet precies hoe duur het is. Mijn ouders helpen met financiën. Maar het is het zeker waard!