Omhoog kruipende binder

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Omhoog kruipende binder

Bericht door Robin90 »

Hey lieve mensen,

Ik heb een irritant probleem. Iedere keer als ik een binder draag (heb lange binders), kruipt/rolt hij omhoog. Ik heb dat met gewone strakke shirts ook altijd al, doordat ik gewoon een ronde (zwangerschaps achtige) buik heb. Zelfs met ondergewicht had ik dat probleem al. Dit zit bij mij echt in de familie. Nu gebeurd dat dus ook met binders, waardoor ik iedere keer alles weer goed moet trekken en leggen (duw mijn borsten altijd zover mogelijk opzij en naar beneden zodat het er nog iets platter uitziet). Als ik dit niet doe kruipt/rolt het gewoon op tot een kroptop en zie je mijn borsten weer net iets meer. Heeft iemand ditzelfde probleem of/en weet daar toevallig een oplossing voor?

Liefs,

Robin
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Omhoog kruipende binder

Bericht door Jer158 »

In je (onder)broek stoppen? Met welke binders heb je dit?

Wees voorzichtig met het duwen van je borsten. Het liefst draag je een binder zoals ze natuurlijk vallen, zodat er geen extra druk op de huid of het weefsel staat. Het idee is dat het zo de elasticiteit behoudt (voor zover mogelijk) en de resultaten van een eventuele borstoperatie het mooist zijn (nog los van het risico op acute schade)
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Omhoog kruipende binder

Bericht door San(ne) »

Ik heb dit probleem ook met lange binders. Vreselijke dingen.
Daarom draag ik "korte" binders en dan evt een normaal hemd o.i.d. erover als het koud is.
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Omhoog kruipende binder

Bericht door Robin90 »

Jer158 schreef: 30 dec 2021, 12:05 In je (onder)broek stoppen? Met welke binders heb je dit?

Wees voorzichtig met het duwen van je borsten. Het liefst draag je een binder zoals ze natuurlijk vallen, zodat er geen extra druk op de huid of het weefsel staat. Het idee is dat het zo de elasticiteit behoudt (voor zover mogelijk) en de resultaten van een eventuele borstoperatie het mooist zijn (nog los van het risico op acute schade)
Geprobeerd, maar dan blijft het onderste extra stuk blijft dan alsnog omhoog kruipen.. ja ik moet daar eigenlijk ook wel wat voorzichtiger mee zijn..ik vind dat alleen zo lastig want dan zie je echt nog heel duidelijk dat ik borsten heb (door mijn grote cup).. maar ik merk wel dat mijn borsten nu soms pijnlijk zijn ook door het wegduwen, dus ga het proberen in ieder geval minder te doen.. dank je
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Omhoog kruipende binder

Bericht door Robin90 »

San(ne) schreef: 30 dec 2021, 13:10 Ik heb dit probleem ook met lange binders. Vreselijke dingen.
Daarom draag ik "korte" binders en dan evt een normaal hemd o.i.d. erover als het koud is.
Bij mij is doordat ik aardig overgewicht heb de verhouding dan heel raar vind ik
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think: