Gender clinic in Bosch en Duin

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
brentium
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 dec 2021, 12:25
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Gender clinic in Bosch en Duin

Bericht door brentium »

Hallo,

Ik sta op dit moment op de wachtlijst voor een Mastectomie en ik ga mij bij Gender Clinic laten opereren. De verwijsbrief was 24 december met de post verzonden. Ook had ik maandag naar hun (Gender Clinic) en de PDF van mijn verwijzing inclusief telefoonnummer naar hun toe gemaild. N.E. Neerings Verberkmoes (Physician assistant) van het UMC had mij via zowel telefonisch contact en via berichten in mijnDossier verteld dat er in januari plek is voor operaties bij het Gender Clinic. Op de website van Gender Clinic staan weer hele andere dingen:
Na verwijzing via AUMC/VU of UMCGroningen:
-Virtuele of telefonische intake is mogelijk binnen 2 tot 6 weken na ontvangst van uw verwijsbrief. Wij nemen contact met u op voor de gezondheidscheck en het maken van afspraken. Er kan een aantal weken zitten tussen het uitschrijven van de verwijsbrief, en de ontvangst ervan in Gender Clinic. 
-Telefonische screening door de anesthesist is mogelijk vanaf 3 weken na ontvangst van uw verwijsbrief.
-De operatie is mogelijk vanaf 6 tot 8 weken na ontvangst van uw verwijsbrief.
Indien meer informatie nodig is over uw medische geschiedenis, kunnen deze tijden oplopen
Natuurlijk wacht ik alles nog eventjes af. Maar ik vroeg mij dus af hoe de wachttijden van verwijsbrief tot consult en operatie voor anderen verliepen? Ik ben er heel benieuwd naar en misschien helpt het om dan mijn angsten een beetje tot rust te brengen als ik de ervaringen van andere weet. Zelf heb ik geen voorkeur voor een chirurg of wat de resultaten zijn. Bij mij is het aller belangrijkste dat ze er af gaan en ook zo snel mogelijk haha! :pray:
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Gender clinic in Bosch en Duin

Bericht door Josh »

Ik heb zelf (nog) geen ervaringen ermee. Maar ben wel benieuwd of je inmiddels al zelf meer weet?
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Celias13
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jun 2020, 17:10
Gender: Trans FtM

Re: Gender clinic in Bosch en Duin

Bericht door Celias13 »

Hoi,

Ik ben in maart 2021 geopereerd in bosch en duin. In februari na 11 maanden op de wachtlijst hebben gestaan in groningen umcg was ik hetn wachten wel zat. 16 februari 2021 gaf ik aan het ergens anders te willen proberen en mijn arts adviseerde gender clinic bosch en duin. Die zelfde week kreeg ik een kort telefoontje van gender clinic. Ze hadden 2 belaspraken met me geplant. Eind februari 1 en begin maart 1. Eerste was een soort vragenlijst invullen en praten met de anesthesist. 2e telefoontje nog wat dingen doorgenomen (weet niet maar wat) en werd me vertelt dat ik 24 maart geopereerd kon worden. Dat was ff schrikken van 11 maanden wachten nu ineens in 5 weken aan de beurt. Dus mijn ervaring: het kan echt snel gaan!
Gebruikersavatar
brentium
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 dec 2021, 12:25
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Gender clinic in Bosch en Duin

Bericht door brentium »

Josh schreef: 17 jan 2022, 15:47 Ik heb zelf (nog) geen ervaringen ermee. Maar ben wel benieuwd of je inmiddels al zelf meer weet?
Ik was uiteindelijk niet heel kort na dat ik dit had gepost door Genderclinic benaderd. We hadden gisteren onze eerste belafspraak (intake) en maandag heb ik een belafspraak met de anesthesist. Woensdag een kennismaking belafspraak met de chirurg en dan 31 januari is eindelijk mijn operatie! Het ging allemaal veel sneller en vloeiender dan dat ik had verwacht! 😁
Gebruikersavatar
brentium
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 dec 2021, 12:25
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Gender clinic in Bosch en Duin

Bericht door brentium »

Celias13 schreef: 22 jan 2022, 09:18 Hoi,

Ik ben in maart 2021 geopereerd in bosch en duin. In februari na 11 maanden op de wachtlijst hebben gestaan in groningen umcg was ik hetn wachten wel zat. 16 februari 2021 gaf ik aan het ergens anders te willen proberen en mijn arts adviseerde gender clinic bosch en duin. Die zelfde week kreeg ik een kort telefoontje van gender clinic. Ze hadden 2 belaspraken met me geplant. Eind februari 1 en begin maart 1. Eerste was een soort vragenlijst invullen en praten met de anesthesist. 2e telefoontje nog wat dingen doorgenomen (weet niet maar wat) en werd me vertelt dat ik 24 maart geopereerd kon worden. Dat was ff schrikken van 11 maanden wachten nu ineens in 5 weken aan de beurt. Dus mijn ervaring: het kan echt snel gaan!
11 maanden... ik snap heel goed waarom je aan de bel ging trekken! Toen ik eindelijk de goedkeuring kreeg om een Mastectomie te krijgen gaf ik al gelijk aan dat ik bij genderclinic wil opereren ivm die korte wachttijden. Nou, ik zat niet eens 3 weken op die wachtlijst en ik werd meteen benaderd door ze! Mijn operatie datum is 31 januari (al heel snel dus). Gisteren had ik mijn telefonische intake-gesprek en maandag word ik door de anesthesist gebeld. Ik moet nog eventjes goed al die documenten van ze doorlezen nu dat ik weet welke chirurgische techniek op mij gaan gebruiken... maar dat komt allemaal wel goed. Ik heb er veel vertrouwen in! 😉
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Gender clinic in Bosch en Duin

Bericht door Josh »

brentium schreef: 22 jan 2022, 09:26
Josh schreef: 17 jan 2022, 15:47 Ik heb zelf (nog) geen ervaringen ermee. Maar ben wel benieuwd of je inmiddels al zelf meer weet?
Ik was uiteindelijk niet heel kort na dat ik dit had gepost door Genderclinic benaderd. We hadden gisteren onze eerste belafspraak (intake) en maandag heb ik een belafspraak met de anesthesist. Woensdag een kennismaking belafspraak met de chirurg en dan 31 januari is eindelijk mijn operatie! Het ging allemaal veel sneller en vloeiender dan dat ik had verwacht! 😁
Fijn om te lezen dat het allemaal goed is gekomen. Veel succes de 31e!
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Gender clinic in Bosch en Duin

Bericht door San(ne) »

brentium schreef: 22 jan 2022, 09:26
Josh schreef: 17 jan 2022, 15:47 Ik heb zelf (nog) geen ervaringen ermee. Maar ben wel benieuwd of je inmiddels al zelf meer weet?
Ik was uiteindelijk niet heel kort na dat ik dit had gepost door Genderclinic benaderd. We hadden gisteren onze eerste belafspraak (intake) en maandag heb ik een belafspraak met de anesthesist. Woensdag een kennismaking belafspraak met de chirurg en dan 31 januari is eindelijk mijn operatie! Het ging allemaal veel sneller en vloeiender dan dat ik had verwacht! 😁
Hoe is het gegaan en hoe is je ervaring met gender clinic geweest?