GenderGP

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
cody
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 aug 2021, 11:19
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

GenderGP

Bericht door cody »

Hoi!
Op dit moment is de wachtlijst tot een intake voor mij nog minimaal 2 jaar, dit vind ik erg lang. Mijn ouders en ik hebben wat research gedaan en kwamen zo terecht bij GenderGP, dit leek ons een goed alternatief. We willen een afspraak met mijn huisarts plannen om hem te vragen wat hij ervan vindt en of hij met ze samen wilt werken. Online lees ik veel reviews van mensen die enorm tevreden zijn over het bedrijf, maar ook een paar mindere ervaringen. In verhouding met elkaar zijn er veel meer positieve verhalen, maar toch weet je het maar nooit. Is dit een goede optie voor mij? Als ik langer moet wachten weet ik namelijk niet of ik in leven kan blijven. En ook, als ik ervoor kies om te beginnen met hormonen via GenderGP, kan ik dan later nog hulp krijgen hier in Nederland? (Zoals operaties).

Cody
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: GenderGP

Bericht door San(ne) »

Hoi Cody, geen ervaring met Gender GP, maar er zijn wel wat recente topics hierover te vinden waar je wellicht al mee geholpen bent:

viewtopic.php?t=8057&hilit=gendergp
viewtopic.php?t=8403
viewtopic.php?t=8499&hilit=gendergp
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: GenderGP

Bericht door Marije »

Cody, het is niet helemaal waar dat de wachtlijsten tot de intake 2 jaar zijn. Er zijn verschillende praktijken die voor jongeren kortere lijsten hanteren en bij Psytrans gaat met enige regelmaat de lijst open en dan ben je binnen 4 maanden aan de beurt.

Ikzelf ben in juli uit de kast gekomen, in september ben ik bij Psytrans op de wachtlijst gekomen en momenteel loopt mijn diagnosetraject. Als het goed is zit ik in maart bij de endricinoloog. Dat is 9 a 10 maanden en voor mijn omgeving en gezin is dat net snel genoeg om te kunnen bijhouden. Natuurlijk wil ik zelf gisteren maar...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Black
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2021, 21:24
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: GenderGP

Bericht door Black »

Hey Cody,

Ik ben begonnen bij GenderGP. Heb me in November bij hun aangemeld en zit nu een week aan T. Had wel wat vertragingen onderweg, anders was dit sws 2 weken eerder geweest. Dus dingen worden wel snel geregelt. Maar het wordt niet vergoed en je moet wel zelf achter dingen aan.
Dus je moet wel van tevoren kijken hoeveel geld je eraan kwijt wil en of je zelf overal achteraan wil gaan. Want ik wachtte bijvoorbeeld op een mail van het medische team en dat kan tot 3 weken duren. Dus na 2,5 week gemaild en toen bleek dat ze technische storing hadden gehad waardoor sommige mails niet waren verstuurd. Maar al had ik hun niet gemaild, had ik gewoon geen mail meer gehad.
Omdat ik net ben begonnen heb ik geen ervaring met later hulp krijgen. Maar volgensmij kan dat gewoon. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Ik sta namelijk zelf ook op de wachtlijst en gebruik dit zodat ik niet al die tijd 'nutteloos' zit te wachten. Maar zodra ik hormonen kan krijgen bij een Nederlandse organisatie ga ik daarop over.

Maar of het een goede optie voor jouw is, daar heb jij het beste beeld bij, dat kan ik niet voor jou inschatten.

Black.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: GenderGP

Bericht door EmilyFara »

Black schreef: 05 jan 2022, 21:43 Hey Cody,

Ik ben begonnen bij GenderGP. Heb me in November bij hun aangemeld en zit nu een week aan T. Had wel wat vertragingen onderweg, anders was dit sws 2 weken eerder geweest. Dus dingen worden wel snel geregelt. Maar het wordt niet vergoed en je moet wel zelf achter dingen aan.
Dus je moet wel van tevoren kijken hoeveel geld je eraan kwijt wil en of je zelf overal achteraan wil gaan. Want ik wachtte bijvoorbeeld op een mail van het medische team en dat kan tot 3 weken duren. Dus na 2,5 week gemaild en toen bleek dat ze technische storing hadden gehad waardoor sommige mails niet waren verstuurd. Maar al had ik hun niet gemaild, had ik gewoon geen mail meer gehad.
Omdat ik net ben begonnen heb ik geen ervaring met later hulp krijgen. Maar volgensmij kan dat gewoon. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Ik sta namelijk zelf ook op de wachtlijst en gebruik dit zodat ik niet al die tijd 'nutteloos' zit te wachten. Maar zodra ik hormonen kan krijgen bij een Nederlandse organisatie ga ik daarop over.

Maar of het een goede optie voor jouw is, daar heb jij het beste beeld bij, dat kan ik niet voor jou inschatten.

Black.
Vraagje, hoe kom je aan de medicijnen? Online apotheek of papieren recept? Ik moet nu kiezen en weet het niet echt.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Black
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2021, 21:24
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: GenderGP

Bericht door Black »

EmilyFara schreef: 06 jan 2022, 21:49
Vraagje, hoe kom je aan de medicijnen? Online apotheek of papieren recept? Ik moet nu kiezen en weet het niet echt.
Je kan kiezen. Ik ben zelf voor een papieren recept gegaan en kon deze gewoon bij mijn apotheek inleveren. Het komt vanaf een arts in de EU, dus daar moeten ze geen problemen mee hebben. Zat bij mij wel wat vertraging op de bestelling, omdat ze me de volgende dag opbelden dat het niet werd vergoed; maar dat wist ik al. Dus geen problemen mee gehad
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: GenderGP

Bericht door EmilyFara »

Black schreef: 25 jan 2022, 16:54
EmilyFara schreef: 06 jan 2022, 21:49
Vraagje, hoe kom je aan de medicijnen? Online apotheek of papieren recept? Ik moet nu kiezen en weet het niet echt.
Je kan kiezen. Ik ben zelf voor een papieren recept gegaan en kon deze gewoon bij mijn apotheek inleveren. Het komt vanaf een arts in de EU, dus daar moeten ze geen problemen mee hebben. Zat bij mij wel wat vertraging op de bestelling, omdat ze me de volgende dag opbelden dat het niet werd vergoed; maar dat wist ik al. Dus geen problemen mee gehad
Ja, heb het ondertussen al opgehaald en ook mee begonnen. Synarel is echt een rib uit m'n lijf en dat wist ik niet van tevoren. En kan alleen gehaald worden bij een ziekenhuis apotheek. Maar ik wou niet terug naar GenderGP om voor een ander recept te vragen, weer 2 weken moeten wachten voor de handtekening is gezet en anderhalve week voor het afgeleverd word. Dan maar wat meer geld kwijt. Volgend recept ga ik wat anders kiezen denk ik.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: GenderGP

Bericht door MichaelV »

Hoi cody,
Slimme stap zou ik zeggen! Ik heb me mid juli aangemeld bij GenderGP en in september begonnen met hormonen.
Jij hebt nog puberteitsremmers nodig begrijp ik? Daar weet ik verder niks over maar ik heb een huisarts die meewerkt. Hij schrijft de hormonen voor, en omdat die worden gezien als medicatie door de verzekering wordt dat ook gewoon vergoed. Het enige wat ik kwijt ben is dus de “Gender Pathway” kosten van GenderGP, zo een £265 en £30 per maand abonnementskosten wat ze vragen.

Overstappen naar een endocrinoloog hier moet dan geen issue zijn wanneer je zover bent. Mocht je dit nog niet hebben gedaan meld je ook aan bij PsyTrans. Elke 1e van de maand accepteren zij nieuwe aanmeldingen en zover ik heb gelezen zijn zij de snelste (vaak binnen 7 maanden al aan de diagnostiek).

Veel succes! En hartstikke fijn dat je ouders je hierbij goed steunen. Mocht je vragen hebben stel ze gerust! :) Groetjes, Michael
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans