Hormonen starten

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Levi
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2022, 19:34
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Hormonen starten

Bericht door Levi »

Hoi,
Ik ben Levi en transgender ftm. Mijn psychologe heeft dit al bevestigd. Het enige wat ik moet doen nu is wachten tot ik ergens terecht kan.
Ik ben 16 jaar. Ik zou heel graag testosteron willen starten en top surgery krijgen. Weet iemand toevallig waar je kan starten met hormonen of top surgery kan krijgen waar de wachtlijsten niet zo lang zijn? Het liefst in Nederland of België. Sta op dit moment in de wachtlijst bij ZOL in Genk. Ik zou als het goed is rond oktober 2022 aan de beurt zijn. Maar aangezien dat nog ver weg is, hoop ik ergens anders al eerder terecht te kunnen.
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Hormonen starten

Bericht door Josh »

Hi Levi,

Op het forum en ook op t-wiki staan meerdere informatie bronnen over waar je behandelingen kunt krijgen.
Momenteel zijn de kortste wachttijden voor zover bij mij bekend bij Psytrans, T-cendent & de Vaart. Echter hanteren deze vaak een aanname stop dus moet je regelmatig checken wanneer je weer kunt aanmelden.

Voor het starten van hormonen op korte termijn kun je eventueel ook terecht bij GenderGP, een engelstalige website die op afstand recepten voorschrijft. Hier is al veel over te vinden op het forum in recente topics.

Aangezien je minderjarig bent, zal je waarschijnlijk wel toestemming van je ouders nodig hebben.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)