Hoe weet je het zeker

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door Marije »

Ik heb ook een eigen bedrijf, niet met personeel maar toch... ik heb mezelf opnieuw uitgevonden en het gaat prima. Hier op 't forum zijn verscheidende dames met eigen bedrijven, enkelen met personeel, en volgens mij gaat dat ook gewoon goed, ook als ze in de bouw of andere technische beroepen werken.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
emmy
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2022, 20:49
Gender: Vrouw

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door emmy »

ik denk dat 2 dames uit de 2 vorige reacties toch niet begrijpen hoe het werkt
als je een zzp bedrijf heb zoals ik en in de bouw zit ,
denk je dan echt dat ze mij nog gaan inhuren ?
als je dat denkt , dan maak je echt een hele grote denkfout !
heb jij enig idee hoe de mores in de bouw is ?
als de hoofduitvoerder, je kop niet aanstaad , dan kan je al vertrekken .
ik zit al 35 jaar in de bouw , en ik ben vroeger echt wel is voor minder van de bouw gestuurd hoor !
in transitiedat gaan is bij mij echt geen kwestie van geld .
en mijn zuster, daar heb ik nauwelijks kontakt mee , maar de mensen waar ik nog wel over de vloer kom
gaan dat nooit accepteren .
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door Andastre »

Ik denk dat je versteld zou staan hoe mensen kunnen reageren, Lizzie 1 van onze nieuwere leden heeft ook een eigen timmerbedrijf mischien is met haar praten.

Maar goed de keuze is uiteraard natuurlijk aan jezelf.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door Laura2021 »

Ok, ik zou mijzelf de vraag stellen (indien de cultuur is zoals je hem beschrijft en daar ga ik even vanuit), "Zou ik uberhaupt in zo'n omgeving mijn dagelijkse werk willen blijven doen?" Zoals hiervoor werd vermeld, de keuze is aan jou. Ik zou het wel weten...

Als je vastzit en alle deuren en ramen zijn op slot en er geen uitweg lijkt, misschien is dan slim om naar boven te kijken en te realiseren dat het dak gewoon open ligt. Food for thought.
Groetjes Laura :hbeat:
emmy
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2022, 20:49
Gender: Vrouw

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door emmy »

Andastre schreef: 18 okt 2023, 06:22 Ik denk dat je versteld zou staan hoe mensen kunnen reageren, Lizzie 1 van onze nieuwere leden heeft ook een eigen timmerbedrijf mischien is met haar praten.

Maar goed de keuze is uiteraard natuurlijk aan jezelf.
ik zit al 35 jaar in de bouw , en je hoeft mij echt niets te vertellen hoe over hoe het in de bouw werkt , ik weet het precies
tegenwoordig lak ik mijn nagels , alleen mijn nagellak al is op de bouw voor bijna iedereen een hot item , waar zelfs in de pauzes over gepraat word en grappen over worden gemaakt ,, die grote bus is van die man met die nagellak, heb ik al op bouwerken gehoord , ze zeggen niet van die timmerman , nou dan weet je wel hoe het verder gaat . zo werkt dat in de bouw
als ik nagellak op mijn nagels heb zijn er zelfs al bedrijven waar ik niet eens meer het kantoor in mag komen !
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door Andastre »

Tja zoals Laura al aangaf als de cultuur in die sector zo giftig is dan mischien is ergens anders gaan kijken, maar goed dat is mijn mening en ik zou het zelf ook wel weten.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
emmy
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2022, 20:49
Gender: Vrouw

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door emmy »

andraste

ook jij heb dan niet goed gelezen , in een andere sector kijken heeft geen zijn want ik heb al 35 jaar een eigen onderneming
of hoe je wilt een zzp bedrijf
als je met nagelak loopt , dan ben je in de bouw ook meteen een homo ! en dan moeten ze je echt niet meer
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door Andastre »

Oh ik heb het prima gelezen wat je schreef, ik denk alleen dat jij het niet helemaal begrijpt wat wij bedoelen maar goed zoals ik al eerder aangaf het is jou keuze.

Zoals ik het zie hou je zo vast aan je eigen bedrijf, dat al het andere daaraan ondergeschikt is, er is meer op de wereld.
Ik hoor je klagen over dingen maar je accepteert ook geen andere opties dan diegene die je zelf voor ogen hebt.

Voor jezelf kiezen en voor transitie gaan kan offers vragen tis aan jou om te bepalen welke offers, en daar laat ik het voorlopig maar ff bij.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door Andastre »

Om je een voorbeeld te geven Emmy, ik ben 15 jaar beroepsmilitair geweest, ik zat in de opleidingen (trainen van recruten) met zeer veel plezier heb ik dat gedaan, maar ik heb het opgegeven om voor mijzelf te kunnen kiezen, omdat ik wist dat dat in de dienst niet 'getolereerd' zou worden.
Dus geloof me dat ik zeg dat ik heel goed weet waar ik over praat het is een keuze die je moet kunnen/willen maken.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Tessaishiermijnnaam
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2023, 10:25
Gender: Trans MtF

Re: Hoe weet je het zeker

Bericht door Tessaishiermijnnaam »

Ik herken je verhaal heel erg. Ik voelde me volgens mij nooit een vrouw. Had ik volgens mij ook nooit echt aan gedacht. Op dit moment weet ik ook eigenlijk helemaal niet wat ik mij voel. op een een of andere manier heb ik het idee dat mijn onderbewustzijn dit alles aan het ontkennen is en tegelijkertijd alles naar boven aan het halen is. 2 weken geleden schoot ik in paniek omdat de gedachte opkwam om een vrouw te worden. Nu ben ik vooral bang voor de toekomst.