Hoi, ik vroeg mij af of mijn zoon als hij eindelijk na 2 of 2,5 jaar aan de beurt is bij de genderpoli nog wel aan de pubertijdsremmers moet of gaan ze dan meteen starten met vrouwelijke hormonen?
Hij is nu bijna 15 jaar dus tegen de tijd dat hij aan de beurt is en het hormoon traject zal mogen starten is hij wel een eind door zijn puberjaren heen toch, of moet je altijd aan die remmers om het testosteron te verminderen?
Pubertijdsremmers
-
punica70
- Voornaamwoorden: Monica
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Pubertijdsremmers
Tegen de tijd dat hij aan de beurt is en het diagnose traject door hebben pubertijdsremmers niet veel zin meer denk ik. Er zal dan naar normale hormoonbehandeling worden gekeken (Testosteronremmers en oestrogenen)
Irene
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Misschien proberen via GenderGP remmers te krijgen? Vooral de stem krijg je vaak nooit meer helemaal onder controle.
-
EmilyFara
Ik ben 35, zit bij GenderGP en ik krijg pubertijd blokkers. Ze doen graag Synarel (Nafarelin). Wat een pubertijd remmer doet is het stopt de productie van sexhormonen. Of dat nou oestrogeen is of testosteron. Dus afhankelijk bij wie je gaat kan je andere medicijnen krijgen.
Ik krijg een combi an Synarel spray en Oestrogel.
https://en.wikipedia.org/wiki/NafarelinNafarelin is a gonadotropin-releasing hormone agonist (GnRH agonist) and works by preventing the production of sex hormones by the gonads.
Ik krijg een combi an Synarel spray en Oestrogel.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
-
punica70
Bedankt, zijn stem is helaas al flink gezakt dus daar hoeven we niet meer snel voor te zijn en aangezien hij zelf nog aan het worstelen is met zijn gevoel lijkt mij een haastig traject ook niet erg handig. Dus we wachten dan maar op gedegen onderzoek.
-
EmilyFara
Een pubertijd blokker in de pubertijd zorgt er eigenlijk alleen voor dat een pubertijd op pauze word gezet. Zakken van stem is 1 ding, maar zo is er ook baard groei. En baardgroei terug draaien gaat erg lastig en pijnlijk worden. Daarbij is er ook nog mannelijke kaalheid wat, afhankelijk van de genen, bij sommigen al vroeg kan beginnen. Daar kan finasteride tegen gegeven worden, maar blokkers stopt dat process ook. En lichaamshaar, waar ook niet altijd even makkelijk vanaf te komen is. Een nadeel van blokkers is dan weer dat het hetzelfde symptomen geeft als bij een testosteron tekort en kan over een langere tijd uiteindelijk osteoporose geven als er geen andere hormonen worden geïntroduceerd. Als hij er achter komt dat hij niet trans is kan het nemen van de blokkers gestopt worden en gaat de normale pubertijd weer gewoon verder.
Ik zou zeggen spreek er eens over met een dokter of psycholoog die er ervaring mee heeft. Alleen de realiteit is dat daar gigantische wachtrijen voor zitten.
Succes in ieder geval. En uw kind heeft geluk met een ouder die het accepteert en steunt. <3 (Ik ben niet goed met woorden, maar bedoel het lief! ^^")
Ik zou zeggen spreek er eens over met een dokter of psycholoog die er ervaring mee heeft. Alleen de realiteit is dat daar gigantische wachtrijen voor zitten.
Succes in ieder geval. En uw kind heeft geluk met een ouder die het accepteert en steunt. <3 (Ik ben niet goed met woorden, maar bedoel het lief! ^^")
-
punica70
Ik kom net een filmpje tegen dat mij toch wel een beetje choqueert, ik had eerst een soort haastgevoel om mijn kind zo snel mogelijk te helpen met deze gevoelens maar na het zien van dit interview ben ik toch wel blij dat die afspraak nog een poosje duurt.
Hoe vaak komt een mis-diagnose eigenlijk voor, hoeveel mensen krijgen na de pubertijd toch ineens andere gevoelens?
Zijn hier cijfers over bekend??
https://www.youtube.com/watch?v=27qjn0v ... sAustralia
Hoe vaak komt een mis-diagnose eigenlijk voor, hoeveel mensen krijgen na de pubertijd toch ineens andere gevoelens?
-
EmilyFara
Ik heb juist het tegenovergestelde. Zo'n psycholoog kan juist uitkomst bieden. Pubertijd kan veel problemen geven als die wel trans is. En pauzeren van een pubertijd geeft tijd.punica70 schreef: 04 feb 2022, 13:31 Ik kom net een filmpje tegen dat mij toch wel een beetje choqueert, ik had eerst een soort haastgevoel om mijn kind zo snel mogelijk te helpen met deze gevoelens maar na het zien van dit interview ben ik toch wel blij dat die afspraak nog een poosje duurt.
Het probleem van de media is dat ze willen choqueren voor 'clicks' en 'views'. Dus dan pakken ze iets of iemand die in hun plaatje valt en laten het lijken of het extreem vaak voor komt, terwijl het de uitzondering is en niet de regel. Het is natuurlijk erg jammer als je de uitzondering bent, ik doe niet alsof dat niet zo is.
Hieronder heb ik wat onderzoeken met wat quotes daaruit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Detransit ... -Davies-25 (PDF)A 2019 poster presentation examined the records of 3398 patients who attended a UK gender identity clinic between August 2016 and August 2017. Davies and colleagues searched for assessment reports with keywords related to regret or detransition. They identified 16 individuals (0.47%) who expressed regret or had detransitioned. Of those 16, 3 (0.09%) had detransitioned permanently. 10 (0.29%) had detransitioned temporarily, to later retransition.
https://www.cambridge.org/core/journals ... 37BC7550A4A 2005 Dutch study included 162 adults who received sex reassignment surgery, 126 of whom participated in follow-up assessments one to four years after surgery. Two individuals expressed regret at follow-up, only one of whom said that they would not transition again if given the opportunity. 98.4% expressed no regrets about transitioning.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8099405/A total of 27 studies, pooling 7928 transgender patients who underwent any type of GAS, were included. The pooled prevalence of regret after GAS was 1% (95% CI <1%–2%).
-
Annabel
- Voornaamwoorden: zij/haar
Ja er zijn cijfers, en het ligt aan welk onderzoek je bekijkt en kijkt naar hoe die onderzoeken zijn gedaan. In het algemeen gaat het over 0.8%-2% van de personen. Maar ander onderzoek zegt weer dat onder die mensen die spijt hebben, minstens 60%-80% dit doet door externe factoren, zoals familie, omgeving, geloof, etc. Dus uiteindelijk zijn het er niet veel, maar wordt dit wel altijd opgeblazen door conservatieve partijen of partijen met een 'agenda'
Kijk ook eens hier voor deze onderzoeken
En erg vergelijkbaar met dit specifieke filmpje:
CBS’s flagship newsmagazine show 60 Minutes heavily criticized airing segment focused on small minority of transgender people who regret their transition
Kijk ook eens hier voor deze onderzoeken
En erg vergelijkbaar met dit specifieke filmpje:
CBS’s flagship newsmagazine show 60 Minutes heavily criticized airing segment focused on small minority of transgender people who regret their transition
-
Frederieke
- Voornaamwoorden: zij/haar
Aan de ene kant valt dat te prijzen, maar probeer aan de andere kant niet om haast en overhaast te verwarren. In mijn beleving is de beste (en enige) manier om er uit te komen er samen over praten. En zoals ik het altijd heb begrepen zijn de pubertijdblokkers in feite een vorm om tijd te kopen. Dat je daarmee haast hebt, lijkt me volstrekt logisch en begrijpelijk. Het zou met niets verbazen als er huisartsen en psychologen zijn die je hieraan kunnen en willen helpen.punica70 schreef: 04 feb 2022, 13:31 ... Ik had eerst een soort haastgevoel om mijn kind zo snel mogelijk te helpen met deze gevoelens
Zodat je vervolgens de tijd kunt nemen om uit te vinden wat de gevoelens zijn van je kind, waar die vandaan komen en wat de juiste weg voor je kind is. En laat je niet te veel leiden door allerlei filmpjes en informatie op het internet. Vergeet niet dat veel is gepost met een doel voor ogen, een moraal voor of tegen. Jullie diepe gevoelens zijn wat telt, en daar moet je naar op zoek. Althans, zo zie ik het.