Hallo allemaal!
Ik ben compleet nieuw in deze wereld.
Voorheen dacht ik dat een transitie naar een vrouw onhaalbaar was. Nu lees ik dat hormonen nu vrij normaal zijn.
Op het moment voel ik mij niet fijn in mijn mannen lichaam.
Ik heb een klein beetje gespierde borst en armen, gelukkig ben ik slank bij mijn heupen en heb ik om wat voor een reden eigenlijk al een vrouwenkont.
Om deze reden draag ik eigenlijk graag strakke broeken maar durfde ik nooit meer dan dat.
Sinds kort heb ik leggings in huis en heb ik die zelfs buiten (super eng) eenmaal gedragen.
Mijn concrete vragen:
- kan je na het nemen van hormonen nog iets terugdraaien mocht je spijt krijgen (bijv als mensen mijn transitie niet accepteren)
- hoe snel kan je aan hormonen komen?
- als je al spieren in je borst hebt, krijg je dan nog wel normale borsten?
- hoelang kan je de borsten verborgen houden op bijv het werk voordat je het aan iedereen moet vertellen?
- kan je nog wel sex hebben?
Een operatie aan de voorkant lijkt mij voorlopig nog te eng (kan ik de voorkant anders ergens mee afdekken?), borsten daarentegen zouden mij gevoelsmatig voor 90% compleet maken.
Hormonen (yes alweer)
-
HetGevoel
-
Alice
Re: Hormonen (yes alweer)
Hallo Ingrid,HetGevoel schreef: 07 feb 2022, 23:47 Hallo allemaal!
Mijn concrete vragen:
- kan je na het nemen van hormonen nog iets terugdraaien mocht je spijt krijgen (bijv als mensen mijn transitie niet accepteren)
- hoelang kan je de borsten verborgen houden op bijv het werk voordat je het aan iedereen moet vertellen?
Om een paar vragen te beantwoorden,
Als er na het gebruik van hormonen, enige, borstvorming is dan kan dit wel een probleem geven.
Snel aan hormonen komen zal niet lukken gezien de wachttijden bij diverse gender- hulpverleners klinieken etc..
Hoe je borstontwikkeling zal plaats vinden is niet goed te voorspellen, heel individueel.
Als er sprake is van borstvorming en je wilt het nog verborgen houden, losse veel kleurge bloezen dragen camoufleert wat.