Ontharen en zorgverzekeraars

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Ontharen en zorgverzekeraars

Bericht door Ylse »

Ik ben al een tijdje post-op en nog steeds bezig om die vervelend baardharen weg te krijgen. Ik heb het "geluk" om zeer veel blonde haren te hebben zodat laseren geen optie meer is. Het komt dus echt aan op elektrisch epileren en dat is een langdurig traject waarvoor ik wekelijks op donderdagmiddag lekker een uurtje op de behandelstoel van de huidtherapeut ga liggen.

Afgelopen jaar begon De Friesland opeens moeilijk te doen over de vergoedingen, ik zou geen vergoedingen meer krijgen. Tenminste ze schreven dat dit de laatste vergoeding zou worden. Ik heb die brief aangevochten en geëist dat men die zin zou verwijderen omdat ik in mijn ogen recht heb op vergoeding voor deze behandeling.

Enige weken geleden is er een nieuwe vergoeding aangevraagd zodat we weer een tijdje vooruit kunnen. En nu begon het gezeur alweer. Eerst vond men de foto's niet duidelijk genoeg en wou men extra informatie. Mijn huidtherapeut heeft dat allemaal beantwoord en afgelopen weekend kwam de brief dat ze alsnog akkoord gaan met een vergoeding. Maar...

ze maakten melding dat ik nu al 5 keer vergoeding had gehad en dat in de toekomst er toch wel duidelijk sprake moest zijn van verminking wilden ze nogmaals tot vergoeding overgaan. Ik begin daar wel wat van te balen zo langzamerhand omdat ik nog lang niet klaar ben met ontharen. Ik schat zelf in dat ik nog wel een jaartje of wat de klos ben.

Na mijn leven lang bij De Friesland te zijn geweest overweeg ik nu heel sterk om volgend jaar toch echt over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

Zijn er meer mensen die dit soort correspondentie voeren met De Friesland of met aan Achmea gelieerde zorgverzekeraars en welke doet na een aantal jaar niet moeilijk?

En hoe zit dat eigenlijk exact met die clausule van verminking waar men op meent te moeten terugvallen. Ik ben desnoods best bereid om naar een rechtbank te stappen als men ten onrechte gebruik maakt van vage regelgeving om er onderuit te komen. Maar dan wil ik wel weten hoe het zit en of ik kans maak op een overwinning. Ik doe het dan niet alleen voor mezelf maar ook voor een ieder die na mij komt.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ontharen en zorgverzekeraars

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik moet op korte termijn weer een machtiging aanvragen voor het vervolg elktrisch epileren, geen idee of ze daar moeilijk over gaan doen. Wat ik wel lees dat er de laatste tijd vaker moeilijk over wordt gedaan.
Irene
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Ontharen en zorgverzekeraars

Bericht door doll89 »

Ik heb precies dezelfde ervaring met De Friesland......
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Ontharen en zorgverzekeraars

Bericht door SuzanneLemm »

Ik zit bij ZK en ga binnenkort de 5e vergoeding aanvragen.....Mijn argument hierbij is dat ik d helft al zelf betaal want 1750,- per jaar dekt de lading niet
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ontharen en zorgverzekeraars

Bericht door AnneCeleste »

Per jaar? Wij vragen het gewoon meerdere keren per jaar aan hoor, ook bij ZK. De laatste keer kreeg ik een dubbele machtiging zelf (3500), misschien omdat ik het toch continu blijf vragen, misschien omdat ik een mooie macro foto had gestuurd van al mijn baardharen.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ontharen en zorgverzekeraars

Bericht door Anon20230219 »

Mij is doodleuk verteld dat men er wel klaar mee is en ik maar de rest van mijn leven moet blijven scheren.
Ik ga het binnenkort weer proberen om het aan te vragen, ondanks duidelijke donkere vlekken bij de neus wordt het niet meer vergoed.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Ontharen en zorgverzekeraars

Bericht door Irene_de_Vreede »

Bij wordt er als het op is een nieuwe machtiging aangevraagd, nooit op gelet of daar meer dan een jaar tussenzat.
Irene