Nieuwe chat! Zie dit topic.

Sustanon geleverd zonder naald

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door Pan-Tastique »

Hoi,

Door een te hoge T-spiegel moet ik van mijn endo wisselen naar Sustanon, maar ik heb nu blijkbaar alleen een potje zonder naald. Geen idee wat ik hiermee aan moet. Mijn androgel mag ik niet meer gebruiken, dus in principe moet dit vandaag nog geprikt worden.

Waar kan ik een naald krijgen? Mijn huisarts (en assistente) misgendert me nog altijd, dus daar wil ik het liefst wegblijven. Ik heb een ingepakte injectiespuit liggen, maar die is 20 jaar oud en destijds bedoeld voor de insuline van een kat. Lijkt me geen goed idee. (En de naald lijkt me ook niet lang genoeg, is maar 1,2 cm lang). Om precies te zijn een U-40 insulinenaald van 0,4 x 12mm.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door Irene_de_Vreede »

Is de apotheek geen optie?
Irene
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door Pan-Tastique »

Ik ging er vanuit dat ze die wel mee zouden geven als ze dat mochten, maar inderdaad misschien denken ze dat ik al een naald in huis heb oid (ondanks dat het vrij duidelijk was dat dit de eerste dosis was, daarom kon ik het ook niet in de kluis ophalen). In de bijsluiter staat dat alleen een arts de injectie mag plaatsen, maar ik ga straks gewoon even terug om het te vragen.

Hoop dat er iemand met wat meer begrip aan de balie staat, want net werd ik gevraagd 'weet je zeker dat je dit nodig hebt...?' en de eerste keer met androgel vroeg de dame aan de balie 'ga je het nog zolang gebruiken dan?' toen ik vroeg de rest van het recept ook gelijk te bestellen (was voor 3 pompjes destijds, hadden er maar 1 op voorraad). Beetje awkward, maar ik woon dan ook in een boerengat.

Misschien kan ik het beter vaag houden waar het voor is (gewoon 'ik heb een injectienaald nodig voor intramusculaire injectie op oliebasis') dat ik dan meer geluk heb. Mijn depo-provera werd wel met naald en alles erbij geleverd en daarmee ging ik gewoon naar de huisarts.
Celias13
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jun 2020, 17:10
Gender: Trans FtM

Re: Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door Celias13 »

Pan-Tastique schreef: 03 mar 2022, 12:31 Hoi,

Door een te hoge T-spiegel moet ik van mijn endo wisselen naar Sustanon, maar ik heb nu blijkbaar alleen een potje zonder naald. Geen idee wat ik hiermee aan moet. Mijn androgel mag ik niet meer gebruiken, dus in principe moet dit vandaag nog geprikt worden.

Waar kan ik een naald krijgen? Mijn huisarts (en assistente) misgendert me nog altijd, dus daar wil ik het liefst wegblijven. Ik heb een ingepakte injectiespuit liggen, maar die is 20 jaar oud en destijds bedoeld voor de insuline van een kat. Lijkt me geen goed idee. (En de naald lijkt me ook niet lang genoeg, is maar 1,2 cm lang). Om precies te zijn een U-40 insulinenaald van 0,4 x 12mm.


Ik denk dat ze zonder naald leveren omdat ze er van uit gaan dat je ermee naar de huisarts gaat. Toen ik sustanon kreeg waren het ook alleen maar potjes zonder naald. De injectiespuit heeft de huisarts zelf.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door Pan-Tastique »

Dat wil ik dus niet haha omdat die enge ouwe vent me na 6 jaar nog steeds steevast misgendert (en alles mbt mijn gezondheid doorvertelt aan familie, hoezo hippocratische eed) ^ maar ik heb bij de apotheek nu geregeld dat ik volgende leveringen met naalden krijg. Heb de juiste naalden meegekregen.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1326
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door Marije »

Dat klinkt als tijd voor een andere huisarts, jeetje.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door Alice »

0,8 x 40, o,8 x 25 groen (21G). Ook steriele spuiten verkrijgbaar.
https://www.drogist.nl/neopoint-injecti ... gKa1_D_BwE
en anderen. Vandaag besteld gisteren in huis.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door Citizen Erased »

18G (roze) naalden voor optrekken en 23G (30mm, blauw) voor injecteren.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Sustanon geleverd zonder naald

Bericht door eew »

Officeel is het inderdaad zo dat een medisch professional deze injecties toe moet dienen, heel veel mensen doen het echter zelf. Meestal leert de huisarts assistent je het dan, het wordt niet van je verwacht dat je het direct zonder instructie zelf doet.

Echter, als je huisarts zo moeilijk doet kan ik mij voorstellen dat je daar niet heen wilt, en heel moeilijk is het niet, maar je moet wel even weten hoe.

Ampul openen:
https://youtu.be/3o-_E26rmWA

Ampul breken.
Met optreknaald op injectiespuit testosteron uit ampul trekken.
Spuit omdraaien en door er een beetje tegenaan te tikken zoveel mogelijk luchtbellen breken.
Naald wisselen en lucht uit spuit en naald duwen. zonder testosteron uit de naald te laten komt.
Injecteren in vastus lateteralis, buitenkant. bovenbeen halferwege tussen heup en knie, loodrecht op huid.
Plunjer terugtrekken en verifiëren dat er geen bloed in zit.
Plunjer langzaam helemaal induwen.
Naald verwijderen.

Ik kan even geen YouTube filmpje vinden dat geen probleem of net iets andere situatie heeft. Als je het zelf wilt doen en specifieke hulp nodig hebt kan je mij een privébericht sturen.

Ik zelf heb het nooit voor elkaar gekregen naalden en injectiespuiten vergoed te krijgen en heb ze uiteindelijk per 100 gekocht omdat ik het gezeik van huisarts en apotheken zat was. Ik gebruik blauwe (23G) voor injecteren, groene (21G) om op te trekken en 2 ml BD emerald injectiespuitjes met een rubberen stopper, die werken veel lekkerder dan de gene die ik als tijdelijke oplossing van de huisarts had gekregen.