Opinie: Nieuwe transgenderwet biedt mensen alleen maar meer veiligheid

Nieuwsberichten
Plaats reactie
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Opinie: Nieuwe transgenderwet biedt mensen alleen maar meer veiligheid

Bericht door Marije »

Weer eentje.

Hier kan ik me wel in vinden. Het niet hebben van een correct paspoort is erg vervelend.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b63cfcdc/
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Opinie: Nieuwe transgenderwet biedt mensen alleen maar meer veiligheid

Bericht door Annabel »

1 van de beste dingen die ik gedaan heb vorig jaar. Ik ben op zich een voorstander om die hele M of V (of X) uit je paspoort te halen (op het rijbewijs is dat al zo tenslotte), maar ben ontzettend blij dat ik mijn naam heb kunnen wijzigen, voelt zo veel beter! En precies, je geslacht in je paspoort houdt je niet tegen om een andere kleedkamer binnen te stappen.
De volgende tweede kamer zitting over de wet is eind maart trouwens. Het goede is dat er wel nu ook een amendement is ingediend door Lisa om ook die X mee te nemen!!
Voor alle dingen, zie:
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... sier=35825
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Opinie: Nieuwe transgenderwet biedt mensen alleen maar meer veiligheid

Bericht door tartangirl »

De oude transgender wet was een misbaksel van de vorige eeuw....waarin we werden neergezet als freaks en ongewenste personen....en oooh wee als we ons ook nog eens konden voortplanten.
Op vele vlaken is de nwe wet een verbetering....ik weet nog goed dat ik voor mijn eerste afspraak naar het VU ging....ik kreeg een ponsplaatje met daarop mijn nwe gender....zo blij als een kind...
Vervolgens moest je een real life fase in waar je via de post , via de mail....op je werk nog steeds je oude gender moest hanteren....sloeg ook een beetje de plank mis....want je kon pas je documenten laten aanpassen na een operatie en een gang naar de rechtbank.
Denk dat er altijd plaats moet zijn voor verbetering....en flexibiliteit....bye
Marije
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Opinie: Nieuwe transgenderwet biedt mensen alleen maar meer veiligheid

Bericht door Marije »

Ja, vandaag hadden we thuis nog een discussie hoe het zou zijn geweest als ik 10 jaar geleden was uitgekomen. Toen heb ik uitgelegd hoe e.e.a. in 2012 ging. Daar schrokken ze wel van. Er is in 10 jaar tijd echt heel veel veranderd. Gelukkig.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Plaats reactie