Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tattooshops

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Tattooshops

Bericht door sammy »

Mijn broertje en ik willen een tattoo laten zetten. Maar wij wonen in een klein dorp, dus er zijn niet heel veel shops. Ik heb bij hem aangegeven dat ik niet zomaar een shop kies. Hij is daar wat makkelijker in en begrijpt mijn struggle ook niet. Ik wil graag naar een queer/trans vriendelijke tattoo shop. Hij werkt in de buurt van een tattoo shop, hij vertelde dat hij wel eens met 1 van de tatoeëerders praat, dat hij wel eens over mij verteld heeft, en dat die het wel accepteerde. Dus ik heb geprobeerd uit te leggen dat accepteren wat anders is dan een queer/trans vriendelijke tattoo shop.

Nu ken ik zelf 2 shops. 1 in Oss en 1 in Amsterdam, maar dat ligt een beetje ver weg voor ons.
Dus de vraag, waar zijn queer/trans vriendelijke tattooshops te vinden? Beetje in het midden van NL.
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Tattooshops

Bericht door Marije »

Hier in ons dorp zit een vrij grote shop. Vlak bij Deventer. Ik wil het wel even vragen. Een goede vriend van mij kent die mensen goed.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Tattooshops

Bericht door San(ne) »

The Ink Society in Utrecht!
https://www.theinksociety.nl/

Alle tattoo artists zijn queer (minded) mensen.
Één van de artiesten (Cee) ken ik via mijn studie Gender Studies en is een non binair persoon: https://instagram.com/cee_burgundy?utm_medium=copy_link

Op diens Instagram zie je een impressie van diens werk. Zo’n beetje alle queer/trans mensen die ik ken hebben wel een tattoo van hen. Ikzelf alleen nog niet. Moet toch eens verandering in komen..

Enige nadeel is dat de wachttijd van deze shop wel vrij lang is, maar dat heeft dan ook een reden.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Tattooshops

Bericht door Alice »

Transvriedelijke tattooshop.
Zelf heb ik enkele tattoo's laten zetten. Veel info ingewonnen bij diverse shops (persoonlijk langs gaan). Het maakte voor hun totaal niets uit over wie, wat en hoe je bent. Ze interesseerde zich meer over dat je zeker weet wat je wil, betaling, geen spannende besmettelijke ziekte, niet dronken/stoned.

Belangrijker is een shop te vinden die jouw idee goed kan uitwerken.

Shops midden NL,
https://www.google.com/search?q=goede+t ... s-wiz-serp
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Tattooshops

Bericht door Marije »

Ik heb het in ieder geval even nagevraagd en je bent hier meer dan welkom.

http://tattooherco.com/
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Tattooshops

Bericht door Annabel »

Ik ben absoluut geen ervaringsdeskundige, maar misschien is deze wat, Loekattatt? In het centrum van Oss en gerund door een transman.

Edit: oops zag al dat je Oss noemde :)
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Tattooshops

Bericht door AnneCeleste »

San(ne) schreef: 11 mar 2022, 12:02 The Ink Society in Utrecht!
https://www.theinksociety.nl/
Yes! Ink Society is de beste :) Ik heb daar nu drie tattoo's laten zetten (eentje van Rosie en twee van Elske (meester prikkebeen). Van Cee wil ik er sowieso ook nog eentje :)
Tis echt een heel chille plek, en ze doen ook piercings als je daar ook nog zin in hebt.

In Utrecht zit ook Monstera Ink! Een wat kleinere plek, maar ook heel fijn en queer. Daar heeft Oriana een tattoo bij me gezet.

En binnenkort heb ik een afspraak om er eentje laten zetten door Plakplaatjes (Mandy), die is non binair en werkt ook in Utrecht.

Shit ik blijf deze post maar editen, maar in mei ga ik ook nog naar Daniël Nijveld. Hij is ook heel lief :)
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Tattooshops

Bericht door Marica »

Niet echt in het midden van het land, De Tattoo Garden in Den Haag is mijn favo shop. Je kent ze misschien vanwege hun actie voor Ukraine die zelfs het Journaal haalde.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Tattooshops

Bericht door sammy »

Heel erg bedankt allen!
Ik weet dat veel tatoeëerders openminded zijn, maar naar mijn mening moet het iets meer zijn dan alleen openminded. Ik ben namelijk bang dat als iemand alleen openminded is, dat ik dan constant misgenderd word. Dat is waarom ik een queer/trans vriendelijk tattooshop zoek.

Nogmaals bedankt!
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Tattooshops

Bericht door San(ne) »

sammy schreef: 14 mar 2022, 11:56 Heel erg bedankt allen!
Ik weet dat veel tatoeëerders openminded zijn, maar naar mijn mening moet het iets meer zijn dan alleen openminded. Ik ben namelijk bang dat als iemand alleen openminded is, dat ik dan constant misgenderd word. Dat is waarom ik een queer/trans vriendelijk tattooshop zoek.

Nogmaals bedankt!
Ik begrijp dit helemaal hoor. Tolererantie/acceptatie is af en toe gekmakend bij kapperszaken/tattooshops e.d.
Hoewel natuurlijk fijn dat men vindt dat je mag zijn wie je bent. Ik word meestal na een kwartiertje een beetje moe van cishet mensen hun verhalen over de verre neef die ook trans is en hoe fantastisch dapper dat wel niet is :shifty:

Praat tijdens een knipbeurt of een urenlange tattoosessie liever met een queerpersoon over puppy's en het neerhalen van het patriarchaat :P