Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zelfmedicatie.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Emily582
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2021, 19:17
Gender: Transgender

Zelfmedicatie.

Bericht door Emily582 »

Zijn er mensen op dit forum die weten hoe ik zelf aan testeronblokkers en hormonen kan komen. Ik weet dat zelfmedicatie niet aanbevolen word maar ik heb hier goed over nagedacht. De wachttijden zijn helaas niet te doen.
Groetjes emily
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door Marije »

De meeste gaan via GenderGP. TransVisie legt uit hoe het werkt.

https://transvisie.nl/transitie/volwass ... 73d5c-89e8

Dat is overigens geen zelfmedicatie, want het gaat officieel via een gesprek en de apotheek.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door marianne »

https://www.dokteronline.com/nl/ is volgens mij goedkoper
hier krijg ik progesteron.
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door Eva »

Even voor alle diidelijkheid: wees voorzichtig met wat je hier post. We zitten op het randje van wat legaal is. GenderGP is safe, Dokteronline volgens mij ook. Heel makkelijk wordt het bij geen van beide.
Tips naar illegale mogelijkheden zullen niet worden getolereerd.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door Eva »

Oh, en Emily, je hebt een Persoonlijk Bericht :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door EmilyFara »

Ik zit bij GenderGP, dat werkt goed. Kan het gewoon ophalen bij de apotheek. MAAR het is wel duur.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door Yvonne »

Ik lees vaak dat "het wel duur is", alleen wat voor bedragen hebben we het dan over ?
Gezien de wachtlijsten overweeg ik ook een dergelijk traject en ik benader het vrij zakelijk.
Als ik lekker in mijn vel zit en niet vol frustratie op een gevoelsmatig eindeloze wachtlijst sta, dan ben ik ook productiever. Dat dekt de kosten grotendeels.
100% Myself 🌈 👩‍❤️‍👩💜
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 389
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door Josh »

Yvonne schreef: 13 mei 2022, 12:29 Ik lees vaak dat "het wel duur is", alleen wat voor bedragen hebben we het dan over ?
Gezien de wachtlijsten overweeg ik ook een dergelijk traject en ik benader het vrij zakelijk.
Als ik lekker in mijn vel zit en niet vol frustratie op een gevoelsmatig eindeloze wachtlijst sta, dan ben ik ook productiever. Dat dekt de kosten grotendeels.
Ik heb hier een overzicht gemaakt van de kosten bij GenderGP: https://t-wiki.org/index.php/GenderGP


Het is mij momenteel echter onduidelijk welke kosten daarvan wel/niet vergoed worden door je zorgverzekering, want ik lees hier verschillende berichten over. Je zou dat dus even bij jouw eigen zorgverzekering moeten navragen eventueel.

In beginsel kun je er vanuit gaan dat niks vergoed wordt en dat je de kosten dus geheel zelf moet dragen ervoor.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door EmilyFara »

Josh schreef: 13 mei 2022, 14:24
Yvonne schreef: 13 mei 2022, 12:29 Ik lees vaak dat "het wel duur is", alleen wat voor bedragen hebben we het dan over ?
Gezien de wachtlijsten overweeg ik ook een dergelijk traject en ik benader het vrij zakelijk.
Als ik lekker in mijn vel zit en niet vol frustratie op een gevoelsmatig eindeloze wachtlijst sta, dan ben ik ook productiever. Dat dekt de kosten grotendeels.
Ik heb hier een overzicht gemaakt van de kosten bij GenderGP: https://t-wiki.org/index.php/GenderGP


Het is mij momenteel echter onduidelijk welke kosten daarvan wel/niet vergoed worden door je zorgverzekering, want ik lees hier verschillende berichten over. Je zou dat dus even bij jouw eigen zorgverzekering moeten navragen eventueel.

In beginsel kun je er vanuit gaan dat niks vergoed wordt en dat je de kosten dus geheel zelf moet dragen ervoor.
Kosten voor mij zijn anders. Ik heb het via papieren recept. Ik betaal €20 per flesje Oestrogel. En €125 per flesje Synarel (neusspray). Als de huisarts het overnneemt dan word in ieder geval de gel vergoed door de zorgverzekering (eerst gaat het van je eigen risico af). Als die Synarel over neemt weet ikniet wat er gebeurd.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Zelfmedicatie.

Bericht door Marije »

Volgens mij kun je bij GenderGP ook gewoon decapeptyl injecties krijgen. Bij mij heeft de huisarts 'm gezet, maar alles zit erbij, mijn dochter doet 1e jaar HBO-V en kan ook zo'n injectie zetten. 1x per maand, en als je er goed op reageert 1x per drie maanden. Scheelt veel gedoe.

Progesteron is ook een prima T-Blokker.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: