Psytrans vragenlijst

Psychologen en procedures
eddinho99
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2022, 00:49
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/hun

Psytrans vragenlijst

Bericht door eddinho99 »

Hey allen!

Allereerst, fijne trans day of visibility iedereen! Ten tweede, ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met de medische vragenlijst procedure bij PsyTrans. Ik moet aankomende week naar Amersfoort om de vragenlijst in te vullen en ik ben best nerveus... Ik ben nog nooit met iets gediagnoseerd (ik vermijd artsen en psychologen liever) maar ik verdenk wel dat ik iets van lichtelijke depressie en anxiety heb. Weet iemand in hoeverre dit mijn kansen voor een soepel traject kan verpesten?

Verder, mochten er mensen zijn die hun traject bij PsyTrans inmiddels voltooid hebben en die mij hier over willen vertellen, dan zou ik het erg waarderen! Ik bereid me graag goed voor voor de aankomende afspraken en de mentale geruststelling zou mij al erg helpen.

Alvast bedankt!

Eddie
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1349
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Psytrans vragenlijst

Bericht door Marije »

Ik verwacht dat ze daar wel doorheen prikken, maar zeker weten doe ik het niet. Het zijn best heel veel lijsten en het is vrij intensief.

Ik scoorde vrij hoog in ASS (Autisme) maar dat was geen probleem voor mijn diagnose, die was in drie gesprekjes gepiept.

Waar ze ook heel erg naar kijken is de steun van je sociale omgeving, moet je alles alleen doen of heb je een sociaal vangnet.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 406
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Psytrans vragenlijst

Bericht door Josh »

De vragenlijsten zijn ter ondersteuning van de diagnostiek. Vul het naar waarheid in en maak je er niet te druk over. In de gesprekken daarna zullen ze verdiepende vragen stellen waar je de kans krijgt om meer uitleg te geven rondom de antwoorden die je hebt ingevuld op de vragenlijst.

Wat Marije ook zei gaat het waarschijnlijk ook om een sociaal netwerk en ondersteuning.

Ikzelf heb ook last van depressies (gehad) en hier voldoende over verteld tijdens de gesprekken, maar geen diagnoses in het verleden gekregen. Momenteel verwacht ik dat dit geen belemmering zal zijn, maar ik krijg half april de terugkoppeling op mijn dossier dus dan kan ik je pas meer vertellen over mijn eigen ervaring en of dit nog steeds soepel verloopt naar verwachting.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1349
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Psytrans vragenlijst

Bericht door Marije »

Ja, ik had driftbuien en dronk teveel alcohol. Dat was het gevolg van mijn ongelukkig zijn en van de een op de andere dag was het ook weg.

Toen ik "vader" moest worden heb ik ook een burnout gehad en ben bij een psycholoog geweest. Dat was natuurlijk ook het gevolg van het fijt dat ik liever moeder wilde zijn, wat ik nu ben.

Verder heb ik van allerlei ellende meegemaakt en dat maakte allemaal helemaal niks uit. Was een simpele uitgemaakte zaak.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: