Hormonen en endocrinoloog.
-
Roosje
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Hormonen en endocrinoloog.
Goedendag iedereen, ik heb hopelijk binnenkort een afspraak bij een psycholoog die de verklaring gender dysforie mag geven. Kan ik dan daarmee naar een endocrinoloog om zo hormonen te krijgen of is dat niet mogelijk?
-
Lise
Re: Hormonen en endocrinoloog.
Het hangt er een beetje vanaf wat je met een "verklaring genderdysforie" bedoelt. Elke psycholoog (althans, zo is het mij verteld) mag in principe richting de verzekering een genderdysforie diagnose geven (en daarmee vergoeding voor de therapie), maar om binnen te komen bij een endocrinoloog in een ziekenhuis moet die psycholoog daar een verwijsafspraak mee hebben. Daarvan zijn er in Nederland helaas niet zo veel. Bij welke psycholoog/instelling heb je een afspraak?Roosje schreef: 08 apr 2022, 20:57 Goedendag iedereen, ik heb hopelijk binnenkort een afspraak bij een psycholoog die de verklaring gender dysforie mag geven. Kan ik dan daarmee naar een endocrinoloog om zo hormonen te krijgen of is dat niet mogelijk?
-
Marica
- Voornaamwoorden: Hun / Henne
Re: Hormonen en endocrinoloog.
Bij mij liep het via de psycholoog die het sec opinion gesprek met mij voerde na de eerste psycho behandelaar. Hij gaf mij een verwijzing voor de endocrinoloog, een verwijzing voor de SRS bij MKV en de Deskundigenverklaring mee.
Dat was alles wat ik nodig had voor hormonen, de intake bij MK Velsen, en mijn BRP aanpassing.
Dat was alles wat ik nodig had voor hormonen, de intake bij MK Velsen, en mijn BRP aanpassing.
ᛃᛖᚷ ᛖᚱ ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ ᛃᛖᚷ ᛃᛟᛒᛒᛖᚱ ᛈᚨ ᛖᚾ ᚷᚨᚱᛞ ᛁ ᚺᛟᚲᚲᛊᚢᚾᛞ ᛊᛟᛗ ᚷᚱᚨᚢᛖᛗᚨᛊᚲᛁᚾ ᛏᚱᚨᚲᛏᛟᚱ ᛟᚷ ᛚᚨᛊᛏᛖᛒᛁᛚᛊᛃᚨᚠᚢᚱ ᛟᚷ ᛃᛖᚷ ᛒᛟᚱ ᛊᚨᛗᛗᛖᚾ ᛗᛖᛞ ᛗᛁᚾ ᚲᛃᛇᚱᛖᛊᛏᛖ ᚲᛟᚾᛖ ᚲᚨᚨᛏᛃᛖ ᛁ ᚲᚱᚢᛞᛊᚺᛖᚱᚨᛞ ᚲᛟᛗᛗᚢᚾᛖ